News Flash:

Tinerii vor sefi corecti si salarii mari, angajatorii vor oameni instruiti si buni profesionisti

15 Aprilie 2010
528 Vizualizari | 0 Comentarii
Majoritatea tinerilor care au între 15 si 25 de ani nu au lucrat niciodata, dar vor ca la locul de munca sa fie bine remunerati si sa aiba "sefi corecti", în timp ce angajatorii asteapta de la candidati sa fie profesionisti si instruiti, rezulta din doua cercetari realizate într-un proiect european.
Cercetarile au fost realizate în cadrul proiectului strategic "Campanie de comunicare privind serviciile SPO oferite tinerilor si angajatorilor", finantat din Fondul Social European (FSE) în cadrul Programului Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 - 2013, Axa 4 - "Modernizarea Serviciului Public de Ocupare". Cercetarea cantitativa, intitulata "Perceptii, comportamente si asteptari ale populatiei tinere (15-25 de ani) în cautarea unui loc de munca", a constat într-un sondaj de opinie la nivel national în randurile tinerilor cu varste între 15 si 25 de ani care cauta un loc de munca. Din totalul populatiei investigate, aproape doua treimi (65,2 la suta) sunt neocupati de cel mult sase luni, iar 32 la suta de peste sase luni. Cei mai multi respondenti provin din randurile absolventilor, ultima lor ocupatie fiind elev (34,8 la suta) sau student (12,4 la suta). Majoritatea respondentilor nu au mai lucrat (54,2 la suta), aproape un sfert au lucrat în sectorul "Servicii", iar opt la suta în "Constructii".

Cele mai cautate surse de informare

In privinta consumului de media si de internet, majoritatea tinerilor intervievati au afirmat ca sunt mari consumatori de televiziune, preferand emisiunile de divertisment si mai putin programele informative, iar 52 la suta utilizeaza zilnic internetul, accesand retele de socializare, jocuri dar si site-uri pentru gasirea unui loc de munca. "In ierarhia surselor de informare utilizate, realizata în functie de frecventa utilizarii, internetul se afla pe primul loc, urmat de Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca", se arata în cercetare.
De asemenea, familia si grupurile de prieteni/cunostinte par sa influenteze mai mult decat cele mediatice decizia de angajare, aproape trei sferturi dintre respondenti (74,6 la suta) afirmand ca informatiile de la cei apropiati îi influenteaza "foarte mult" si "destul de mult". Alti 41,2 la suta sunt influentati "mult" de informatiile de pe internet, 38,4 la suta de informatiile de la ANOFM, 26,6 la suta de informatiile din presa scrisa, iar 22,8 la suta sunt influentati "mult" de informatiile de la televizor. Dintre persoanele intervievate, mai mult de jumatate afirma ca s-au adresat direct unui/unor angajator/i pentru obtinerea unui loc de munca, iar 48,6 la suta ca nu au facut acest lucru.
Majoritatea motivelor invocate de respondentii care nu au apelat la serviciile ANOFM par sa tina mai degraba de persoanele în cauza: necunoasterea serviciilor (23,6 la suta), lipsa de interes (15,1 la suta), comoditatea (5,8 la suta) sau lipsa de timp (6,1 la suta). Initiatorii cercetarii atrag însa atentia ca o parte din motive vizeaza explicit institutia ca atare, printre motivele invocate de tineri fiind: lipsa de credibilitate, lipsa de atractivitate a ofertelor de locuri de munca si deficientele de functionare.
Cercetarea a urmarit si identificarea asteptarilor tinerilor între 15 si 25 de ani fata de un loc de munca, ierarhia realizata dupa criteriul "foarte mult" scotand în evidenta importanta acordata corectitudinii sefilor ("sa am sefi corecti" - 60 la suta) si remuneratiei ("sa fiu bine platit" - 58,8 la suta). Din totalul tinerilor intervievati, 78,6 la suta sustin ca nu au refuzat nicio oferta de serviciu pana acum restul afirmand ca au refuzat cel putin una. "Refuzurile sunt mai numeroase în urmatoarele sub-categorii: tineri între 20 si 25 de ani, absolventi de învatamant superior, fosti angajati în sectorul «Servicii». Principalul motiv al refuzurilor este «salariul prea mic». Alte motive vizeaza, în ordine, conditiile grele / nesanatoase de munca, programul de lucru nepotrivit / neconvenabil, distanta prea mare fata de domiciliu sau neconcordanta cu nivelul de pregatire", se mai arata în cercetare.

Cercetarea calitativa

Cercetarea calitativa, "Perceptii, atitudini si comportamente ale angajatorilor, în calitate de clienti ai SPO", a fost efectuata pe baza de interviuri aprofundate. Studiul a fost realizat pe un lot de 50 angajatori - responsabili cu recrutarea fortei de munca din 50 mari companii din tara.

Anunturile în presa locala

Cele mai utilizate mijloace în procesul de recrutare sunt anunturile în presa locala, pe care aproape trei sferturi din angajatori spun ca le publica frecvent, acestea fiind urmate de anunturile postate la sediul agentiilor locale de ocupare, de anunturile pe internet, de recomandarile personale si de participarile la targurile de joburi. Majoritatea angajatorilor spun ca prefera sa recruteze forta de munca "prin mijloace proprii", folosind propria baza de date, folosind internetul sau publicatiile tiparite. Angajatorii intervievati au fost întrebati ce asteptari au de la tinerii care candideaza pentru un loc de munca în compania lor, majoritatea raspunsurilor vizand "tineri bine pregatiti / instruiti / competenti / buni profesionisti", "activ, dinamic, implicat, cu initiativa" sau "serios, responsabil". Referitor la notorietatea serviciilor SPO oferite angajatorilor, cele mai cunoscute sunt "Subventionarea locurilor de munca pentru absolventi", iar cele mai putin cunoscute sunt "Subventionarea locurilor de munca pentru unici întretinatori ai familiilor monoparentale", "Finantarea cursurilor de formare profesionala pentru femeile care se întorc din concediul de îngrijire a copilului" si "Subventionarea locurilor de munca pentru tinerii proveniti din centrele de plasament".
Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) a lansat, miercuri, un proiect european de peste 10 milioane de lei care vizeaza cresterea gradului de ocupare în randul tinerilor de la 15 la 25 de ani, dar si cresterea accesului la informatii a angajatorilor. Proiectul este implementat în parteneriat cu trei companii nationale, are o durata de 16 de luni si un buget total de 10.016.900 lei.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1781 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017753 (s)

loading...