News Flash:

Tir-urile nu vor mai traversa tara pe sosele, ci in tren

23 Iulie 2009
831 Vizualizari | 0 Comentarii
Tir urile nu vor mai traversa tara pe sosele ci in tren
Afisat la 19:04

Cu Tir-urile in tren! Si nu unu-doua, ci 20! Nu este vorba despre un accident in lant ci despre un nou proiect al ministerului transporturilor! Masinile de mare tonaj ar putea sa traverseze Romania fara sa mai circule pe sosele. Metoda este simpla si utilizata in toata Europa: tir-urile sunt incarcate in trenuri speciale si sunt transportate pe calea ferata pana la iesirea din tara!
Circulatie sufocata de Tir-uri, cozi uriase pe drumurile principale si sosele distruse de transporturile agabaritice! Sunt doar cateva dintre problemele carora autoritatile le-au gasit rezolvarea!

"Toate camioanele vor fi incarcate pe trenuri fara sa mai utilizeze infrastructura rutiera. Soferii se pot odihni deoarece trenurile vor avea cabine de dormit si vagon restaurant si coboara dupa 9 ore de mers cu trenul", a declarat Eusebiu Pistru, secretar de stat in Ministerul Transporturilor.

Practic, autoritatile vor sa creeze o sosea feroviara, care sa traverseze toata tara! Se vor folosi vagoane speciale, ce pot transporta chiar si 20 de tir-uri incarcate!

"CFR marfa are in dotare 160 de vagoane rola, de transport de mare tonaj. Sunt printre cele mai tehnice vagoane din Europa si doar cateva tari mai au asa ceva: Elevetia, Austria si Ungaria. Se pot face trei sau patru curse pe zi", a precizat Gratian Calin, director CFR Marfa.

Adica, cel putin 60 de tir-uri pe zi, pe un singur sens! Au existat mai multe posibile rute, insa a fost selectata una singura. Astfel, trenul special va pleca din gara Bucuresti Progresul pe directia Rosiori, Craiova, Filiasi, Targu Jiu, Simeria si va avea ca destinatie finala gara Glogovat, in apropriere de Arad!

Ultimele teste vor fi realizate saptamana viitoare, urmand ca acest nou sistem de transport sa fie operational in maximum doua luni. Mai exista insa o singura problema: costurile.

In conditiile actuale, noul sistem de transport ar fi totusi scump. Deoarece pentru un traseu efectuat pe sosea se platesc aproximativ 300 de euro, in timp ce pe calea ferata patronii ar plati pentru fiecare tir in jur de 500 de euro. Asa ca acum autoritatile cauta surse de finantare pentru reducerea costurilor.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3097 (s) | 22 queries | Mysql time :0.188647 (s)

loading...