News Flash:

Tramvai cu parfum de epoca

28 Noiembrie 2009
1184 Vizualizari | 0 Comentarii
Tramvai cu parfum de epoca
• Cel de-al doisprezecelea vagon de epoca restaurat pleaca din depoul RATP • Construit integral din lemn masiv, interiorul tramvaiului readuce atmosfera anilor 1900 pe sine

Cel de-al doisprezecelea vagon de epoca, restaurat in depourile Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, este gata sa revina acasa. Construit in 1912 in orasul Graz din Austria, sub marca Johannweitzer, apartine primei serii de tramvaie care au circulat la inceputul secolului XX pe sinele din Viena. Restauratorul acestuia, Dorian Geba, a avut nevoie de aproape 20.000 de ore de munca pentru a-l readuce in forma initiala, patata in timp de rugina. Stilul in care a fost conceput vagonul este nouveau-art, componentele sale fiind fabricate din alpaca si bronz. Interiorul are un aspect inedit, scaunele, in totalitate din lemn de frasin, mahon, artar si stejar, dandu-i un aer veritabil de epoca. Este inchis complet, cu usi si geamuri frontale de sticla securizata, singura conditie moderna respectata. In rest, de la suporturile de sprijin pentru calatori si pana la zavoarele ferestrelor, totul a fost pastrat in original. Manerele, de care utilizatorii se puteau folosi in timpul mersului, sunt fabricate din piele naturala, iar deasupra fiecarei banchete exista un suport pentru bagajele de mana, confectionat in intregime din lemn. Inedite pentru un transport in comun sunt scrumierele din lateralul vagonului, special destinate fumatului in timpul unei calatorii in jurul orasului Viena. Controlorii, care stateau la cate un capat al tramvaiului, puteau comunica prin intermediul unei franghii de piele, care, daca era trasa, declansa un clopotel, aflat de o parte si de alta a vagonului. "Misiunea noastra e aceea de a le pastra parfumul de epoca acestor tramvaie, prin utilizarea de materiale si obiecte originale cu care erau echipate cand au intrat pe poarta depoului RATP. Munca este istovitoare, pentru ca ele vin sub forma de piese, nu exista ca si vagon compact. Suntem singurii din Uniunea Europeana care ne facem treaba cu utilaje provenite din anii 1900, originale si functionale. Dupa aproximativ 20.000 de ore de munca, tramvaiele arata ca si cum ar fi fost fabricate la inceputul secolului XX. Ma intereseaza sa obtin calitatea din vremea aceea", a spus Dorian Geba, restauratorul vagonului de tip K5. La fel de ciudata la prima vedere este si pozitia cuielor folosite in componenta scaunelor si montarea ferestrelor. Toate sunt aliniate vertical, ca o dovada a corectitudinii de care dau dovada austriecii, care au cerut restaurarea vagoanelor. Doua comisii se preocupa de verificarea muncii facute de catre echipa de ieseni, care an de an primeste ca sarcina refacerea istoriei de pe sine. In acest moment, opt vagoane de epoca isi asteapta randul pentru a fi readuse la viata, in depoul RATP Iasi.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1386 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018392 (s)

loading...