News Flash:

Tramvaiul ghiulea a avut defectiuni la sistemul de franare

14 Aprilie 2006
755 Vizualizari | 0 Comentarii
•"Frana pe patina (dispozitiv de franare care se foloseste in caz de urgenta) nu a fost actionata, deoarece nu se observa nici o urma de uzura", a spus procurorul Victor Codreanu •La teste, un tramvai similar nu a reusit sa franeze conform normelor in vigoare

Conform unor date preliminarii din ancheta desfasurata pentru accidentul dintre cele doua tramvaie din fata agentiei Tarom, procurorul care ancheteaza acest caz a aratat ca este foarte posibil ca unul dintre cele trei sisteme de franare sa fi fost defect. Cert este ca frana pe patina care trebuia actionata in acel caz de forta majora nu a fost actionata sau, daca a fost actionata de vatman, nu a functionat. Dispozitivul de franare pe patina este format dintr-o bucata solida de metal care preseaza linia de tramvai in caz de urgenta, impiedicand vehiculul sa mai inainteze. "Acum, avem in vedere cele trei sisteme de franare. Trebuie sa vedem daca aceste sisteme de franare au functionat sau nu. Frana pe patina nu a fost actionata deoarece nu se observa pe acea patina nici o urma de uzura. Inca nu am elucidat daca a fost sau nu lumina in tramvai, insa, oricum, tramvaiul acesta este dotat cu un acumulator de rezerva care actioneaza tocmai in astfel de cazuri, cand se opreste energia electrica. Din cate am inteles, siguranta de la acel acumulator era arsa", a declarat ieri procurorul Victor Codreanu, cel care ancheteaza acest caz. Oricare ar fi rezultatele anchetei, vor fi trase la raspundere anumite persoane pentru ca au fost produse pagube materiale si mai multi calatori au fost raniti. Conform procurorilor, daca Adrian Afrasinei, vatmanul acelui tramvai care a provocat accidentul, va fi gasit vinovat, acesta va fi acuzat de neglijenta in serviciu si de infractiunea de distrugere. Daca in urma anchetei se va trage concluzia ca doar tramvaiul a fost cauza producerii accidentului, vor fi trase la raspundere persoanele de la Regia Autonoma de Transport Public (RATP) care ar fi trebuit sa asigure buna revizie a mijloacelor de transport. Conform unor date in posesia carora au intrat reporterii ZIUA de Iasi, la testele care au avut loc cu un tramvai similar in cartierul Alexandru cel Bun, din 16 incercari doar o singura data sistemul de franare al vagonului a functionat conform normelor in vigoare. Pe de alta parte, se pare ca uzura de peste 30 de ani a acestor tramvaie de tip GT4 este mult prea mare pentru a asigura siguranta celor care calatoresc cu mijlocul de transport electric. Din informatiile detinute in prezent, fiabilitatea acestor tramvaie a scazut drastic in urma utilizarii intensive timp de peste 30 de ani si, astfel, multe piese pot ceda in orice clipa. Pe langa acestea, se pare ca standardul romanesc in materie de siguranta in mijloacele de transport pe sine este mult mai ridicat decat performantele pe care le pot obtine acest tip de tramvaie. Vom reveni cu noi aspecte in editiile viitoare.
Cezar ELISEI
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1360 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019466 (s)

loading...