News Flash:

Transport local cu autobuze particulare

17 Iulie 2006
909 Vizualizari | 0 Comentarii
•Operatorii privati de maxi-taxi, scosi de pe traseele din municipiul Iasi •Din toamna, iesenii care folosesc traseele 27 (Tatarasi Sud – CUG), 44 (Piata Dacia – CUG) si 29 (Podu Ros – Tomesti) vor putea circula cu autobuze

Din toamna, iesenii care folosesc traseele 27 (Tatarasi Sud – CUG), 44 (Piata Dacia – CUG) si 29 (Podu Ros – Tomesti) vor putea circula in conditii civilizate. Aceasta este o prima lupta castigata de Regia Autonoma de Transport Public Iasi (RATP) din razboiul dus cu operatorii privati care folosesc pe trasee microbuze. Astfel, in baza Programului de Transport aflat in vigoare, Regia de Transport a scos la licitatie mai multe trasee pe care nu le putea acoperi. In urma licitatiei, trei din aceste trasee au fost concesionate catre un singur operator privat, respectiv SC Unistil SRL din Barlad. Acesta este singurul operator care a reusit sa respecte toate conditiile impuse de cei de la Regia de Transport. "Cei care vor sa desfasoare transport de persoane trebuie sa respecte aceleasi conditii ca si noi, respectiv sa detina autobuze Euro 3 si cu o capacitate de minim 80 de locuri", a declarat Maricel Gherca, directorul de la RATP. Conform reprezentantilor Regiei, operatorul privat din Barlad va aduce in Iasi 18 autobuze Mercedes si Man. De cealalta parte, privatii care au microbuze la strada pe traseele castigate de Unistil Barlad SRL spun ca nu-si vor scoate masinile de la strada deoarece contractele lor sunt inca valabile. "Nu are nimeni ce cauta pe traseul meu. Eu am inchiriat de la primarie traseul 27, pana in aprilie 2007. Acest traseu nu putea fi scos la licitatie, pentru ca exista un proces la care nu s-a dat inca o solutie definitiva", a declarat Constantin Pristavu, patronul de la SC Minibus SRL. In replica, reprezentantii RATP au declarat ca nici unul dintre operatorii privati din Iasi nu respecta programul de transport aflat in vigoare. Ba mai mult, proprietarii microbuzelor maxi-taxi au contracte pe trasee numai pentru curse rapide, si nu pentru cele regulate. "Operatorii privati nu pot contesta in nici un fel licitatia care a avut loc. Noi am facut licitatie pentru cursele regulate, pentru care nu sunt incheiate contracte de inchiriere. Piata ii va scoate de pe trasee, pentru ca oamenii vor alege confortul autobuzelor", a declarat Cristian Stoica, directorul tehnic de la RATP. De remarcat ca operatorul din Barlad va lucra in stransa legatura cu RATP, mai ales in ceea ce priveste biletele de calatorie si dispecerizarea mijloacelor de transport. De asemenea, patronul de la SC Unistil SRL Barlad are in plan adjudecarea altora trasee, cum ar fi cel de la Ciurea, traseu care alaturi de cel din Tomesti, este considerat de operatorii privati unul dintre cele mai profitabile.

Alt lot de tramvaie la mana a doua

Membri ai conducerii Regiei Autonome de Transport Public Iasi (RATP) au facut o vizita in Germania pentru achizitionarea a zece tramvaie la mana a doua. Conform reprezentantilor RATP, deocamdata nu s-a ajuns la o intelegere cu omologii germani, totusi, cel mai probabil, aceste tramvaie vechi vor circula in Iasi din 2007. Sefii RATP au pus ochii pe zece tramvaie fabricate in 1982, dar modernizate. Dintre acestea, numai trei vor fi dotate cu dispozitive de reducere a consumului de energie electrica, insa vor fi sesizabil mai scumpe, pretul unui singur astfel de mijloc de transport cifrandu-se in jurul sumei de 20 mii Euro. Celelalte sapte tramvaie vor costa cat unul singur care poate economisi energie electrica. "Tramvaiele aduse din Darmstadt si Wiessbaden au o garantie de cel putin zece ani, desi sunt fabricate la inceputul anilor '80. Aceasta oportunitate a aparut in urma unui program derulat de germani pentru reinnoirea parcului de tramvaie din cele doua orase. De remarcat ca germanii vor plati pentru un singur tramvai nou suma de 2,1 milioane Euro.
Cristian ALBU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1854 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019747 (s)

loading...