News Flash:

Transportatorii publici apeleaza la primul ministru

13 Iulie 1999
611 Vizualizari | 0 Comentarii
•Sindicatele si patronatul cer obligativitatea subventionarii transportului public de catre primarii si marirea salariilor angajatilor •Daca Legea Bugetului nu va fi modificata este posibila deschiderea unui conflict de munca la nivel national •Miscarile de la Bucuresti au discreditat sindicatele si au afectat sansele unui dialog cu guvernul, apreciaza liderul din RATC Iasi

Nemultumirile transportatorilor publici se afla in pragul exploziei. Problemele legate de situatia actuala din transportul in comun au fost ridicate din nou in cursul saptaminii trecute de catre patronat si de catre sindicate. Uniunea Romana a Transportatorilor Publici (URTP) si Federatia Sindicatelor "Transloc", reunite in sedinta comuna pentru negocierea contractului colectiv de munca la nivel de ramura au adresat o Scrisoare comuna Guvernului Romaniei in care cer adoptarea mai multor ordonante de urgenta care sa reglementeze situatia din acest domeniu. In acest document, patronatul si sindicatele cer reglementarea unitara la nivel national a formei de organizare a serviciului de transport local; recunoasterea caracterului social si instituirea obligativitatii subventionarii calatorului cu minim 50% pentru orice operator de transport (privat sau aflat in subordinea autoritatii locale); crearea unui cadru legal pentru eliminarea concurentei neloaiale; abilitarea consiliilor locale de a stabili tarifele de transport in functie de conditiile reale; modificarea dispozitiilor Legii bugetului in sensul acordarii unor cresteri salariale; crearea unui cadru legislativ unitar cu privire la facilitatile si gratuitatile acordae prin acte normative unor categorii sociale defavorizate si asigurarea surselor de acoperire a acestora in scopul mentinerii activitatii de transport; asigurarea fondurilor de la bugetul de stat pentru acoperirea restantei subventiilor pe anul trecut si pentru finalizarea investitiilor care au avut sursa de finantare asigurata in 1998 si care se continua in 1999; asigurarea fondurilor necesare pentru modernizarea infrastructurii. Patronatul si sindicalistii isi incheie Scrisoarea deschisa printr-o amenintare abia voalata, mai ales daca se tine seama de protestele transportatorilor publici din Bucuresti: "In cazul in care nu vom gasi intelegerea si receptivitatea necesara in urma dialogului direct dintre delegatia comuna URTP - Federatia Sindicatelor xTransloca si reprezentantii guvernului, vom fi pusi in situatia de a nu mai putea asigura desfasurarea normala a serviciului public de transport local cu toate consecintele negative ce decurg din aceasta la nivel national". Intilnirea la care se face referire in acest document ar urma sa aiba loc in cursul acestei saptamini la sediul Guvernului, insa este improbabil ca reprezentantii executivului vor fi de acord cu aceste solicitari. Din enumerarea citata, cele mai importante revendicari vizeaza marirea salariilor, sindicatele solicitind o marire de minim 30%, trecerea in sarcina consiliilor locale a fixarii tarfelor si obligativitatea ca serviciul sa fie subventionat. Pe de alta parte, in cazul in care o asemenea masura va fi luata, aceasta va arunca o povara suplimentara pe umerii municipalitatilor care vor trebui sa geseasca fonduri pentru subventii. Pe de alta parte, Vasile Sandu, liderul Sindicatului Liber din RATC a declarat ca recentele proteste de la RATB au avut efecte negative asupra demersurilor sindicale. "Pe de o parte, nu cred ca Primaria din Bucuresti va avea bani sa acorde marirea de salarii promisa. Pe de alta parte, revolta spontana de acolo a discreditat demesul sindical si legal pe care incercam sa il promovam noi acum si a afectat negativ sansele dialogului pe care dorim sa il promovam cu executivul", a declarat Vasile Sandu.
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Libertatea.ro

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4073 (s) | 33 queries | Mysql time :0.191999 (s)