News Flash:

Transportul in comun se privatizeaza

1 Noiembrie 2007
4588 Vizualizari | 9 Comentarii
Transportul in comun se privatizeaza
• Conducerea municipalitatii iesene se gandeste tot mai mult la posibilitatea concesionarii transportului public, in conditiile in care Regia de transport local se afla intr-o criza economica fara precedent • Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL, a sustinut ca ar fi interesat sa concesioneze transportul public in municipiul Iasi, insa deocamdata nu a primit nici o solicitare in acest sens din partea municipalitatii iesene • "Bineinteles ca as fi interesat sa concesionez transportul public la nivel de Iasi, dar deocamdata RATP este unitatea care se ocupa de acest serviciu, iar firma mea actioneaza doar ca operator privat. Totusi, acest lucru trebuie hotarat de Consiliul Local. Noi am putea asigura transportul in comun fara nici o problema, mai ales ca ne-am extins aria de activitate si in alte orase", a declarat Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL • Insa concesionarea trebuie facuta conform prevederilor legale, adica trebuie organizata o licitatie


Transportul in comun din municipiul Iasi se privatizeaza. Conducerea municipalitatii iesene se gandeste tot mai mult la posibilitatea concesionarii transportului public, in conditiile in care RATP se afla intr-o criza economica fara precedent. Reamintim ca Regia Autonoma de Transport Public Iasi are o datorie de 540 de miliarde lei (54 milioane RON). Conducerea Regiei sustine ca deocamdata nu exista nici o posibilitate de plata a acestei datorii. "Deocamdata nu exista nici o solutie pentru a plati aceasta datorie statului. Ce pot sa spun este ca cei de la Finante ne-au pus sechestru pe o parte din autobuze si vor ca toate incasarile noastre zilnice sa fie preluate de ei. Ce ma supara este ca noi in fiecare an am platit cate o parte din aceasta datorie, dar ce am platit s-a scazut din penalizari, soldul ramanand acelasi, desi noi am precizat ca banii pe care i-am virat sa fie scazuti din sold. In aceste conditii nu vom reusi niciodata sa ne achitam datoria, caci an de an soldul ramane acelasi, iar penalizarile cresc. Circa jumatate din valoarea datoriei sunt numai penalitati", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP Iasi.

In aceste conditii, edilii municipalitatii sustin ca este posibil ca Primaria sa renunte la serviciile RATP. "Deocamdata, incercam sa gasim alte solutii. In cazul in care nu vom gasi o alta solutie, atunci cel mai simplu ar fi sa renuntam la transportul public, in conditiile in care sunt destui investitori care vor sa scoata bani. Declaram falimentar RATP Iasi si concesionam tot transportul public", a declarat Constantin Neculau, viceprimarul municipiului Iasi.
Pe piata transportului in comun din municipiul Iasi a ramas o singura firma privata, SC Unistil SRL, dupa ce operatorii de maxi-taxi au fost eliminati deoarece nu au respectat conditiile impuse de primarie referitoare la capacitatea mijloacelor de transport. Patronul SC Unistil SRL, Vasile Puscasu, a sustinut ca ar fi interesat sa concesioneze in totalitate transportul public in municipiul Iasi. "Am auzit ca municipalitatea ieseana ar fi interesata in concesionarea transportului public, insa deocamdata nu am fost contactat in acest sens. Bineinteles ca as fi interesat sa concesionez transportul public la nivel de Iasi, dar deocamdata RATP este unitatea care se ocupa de acest serviciu, iar firma mea actioneaza doar ca operator privat. Totusi, acest lucru trebuie hotarat de Consiliul Local. Noi am putea asigura transportul in comun fara nici o problema, mai ales ca ne-am extins aria de activitate si in alte orase. Cred ca daca Primaria se hotaraste sa concesioneze acest serviciu, ar trebui sa il concesioneze unei firme mari, cu experienta in acest domeniu si capabila sa faca acest lucru", a declarat Vasile Puscasu, patronul SC Unistil SRL.
Aceasta concesionare trebuie facuta conform prevederilor legale, adica trebuie organizata o licitatie. In aceste conditii, pot aparea si alte firme de profil care doresc sa concesioneze acest serviciu. Conducerea RATP Iasi a sustinut ca deocamdata Regia inca se ocupa de asigurarea transportului public in municipiul Iasi, si doar edilii municipalitatii pot decide daca vor renunta la serviciile societatii si vor concesiona transportul public.


Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (9)

un calator  | #21574
domnul Puscasu sa stea la Negresti acolo sunt suficiente autobuzele ce le are in dotare .aici isi bate joc de cetateni . Cum poate sa faca un transport civilizat cu autobuze care au usi blocate fiindca sunt defecte , care nu corespund unor standarde minime de transport , etc?.Si apoi cum poate solicita concesionarea atita timp cit nu respecta prevederi din legislatia transportului de persoane? Calatorii nu pot avea acces la orarul autobuzelor fiindca zilnic acesta se schimba dupa diverse criterii. Sa-si vada de alte treburi nu suntem cartofi.
dan  | #21575
pai daca o firma privata poate RATP de ce nu poate ,asta se deduce in pile si relatii si mai ales in dorinta de a falimenta orice serviciu care "nu aduce profit" voturi veti vedea tot de la unistil domnilor edili
Maryan  | #21576
si poate daca vine nea taranu asta poate aduce autobuze nu cuti de conserve sau rapenele alea inclinate pe o parte parca seamana cu epava de costinesti
prometeu  | #21577
Transportul local in UE este subventionat in proportie de 80% de municipalitate pentru ca intradevar este un serviciu social.
RATP-ul are datorii in acest moment datorita neachitarii la timp a subventiilor in decursul anilor de catre primarie si mangementul neperformant de care a dat dovada conducerea regiei de transport in comun.
In marile orase din UE transportul in comun este asigurat in proportie de 80% de tramvaie, de ce, ? se elimina poluarea, (care este problema marilor orase) cheltuielile cu intretinerea mijlocelor de transport se micsoreaza substantial (dispar cheltuielile cu pneuri, benzina/motorina inclusiv intretinerea motoarelor, ...etc) si costul biletelor nu mai este prohibitiv iar exemplele pot continua.
La noi, problema mare este ecartamentul liniei de tranvai de 1000 mm in loc de 1435 mm, in consetinta cresc costurile deoarece tramvaiele trebuie adaptate ecartamentului ingust, iar in afara de 30 de tramvaie noi cumparate in 1959, si cateva tramvaie Tatra inainte de 1989, tot ce a fost cumparat a fost "second hand" si atunci unde este mangementul performat. In primul rand trebuia schimbat ecartamentul pentru a intra in normalitate..........etc.
Domnul Puscas cred ca ar trebui sa isi revizuiasca atitudinea fata de cetatean, deoarece autobuzele lui sunt "cutii pe roti" - trebuia dumnealui sa circule cu autobuzul pe traseul 44 sau 27 atunci cand erau 38-41 de grade in timpul verii cand nu poti deschide geamurile pentru ca nu au au aceasta posibilitate, restul, vedeti plangerile din aceasta vara la protectia consumatorului. etc
Municipalitatea, avand in vedere ca transportul in comun este eminamente un transport social, inainte de a concesiona acest serviciu trebiue sa faca dezbatere publica, deoarece nu sunt patroni sunt administratori. Iar daca nu tine seama de vointa cetateanului comportandu-se ca niste patroni, vin alegerile ...........ne alegem alti administratori (de data aceasta IESENI).
calator  | #21578
Nu stiu daca aceasta parere este numai a domnului Puscasu, care are un MARE INTERES. Municipalitatea are datorii ISTORICE fata de regie si raspundere atat fata de regie , dar mai ales fata de CETATENII Iasului. Avem experienta transportului cu particulari si am vazut ca a fost o CATASTROFA. Atat transportul cat si incalzirea sunt activitati SOCIALE si municipalitatea trebuie sa se implice prin SUBVENTII nu prin pasarea catre altii.
smau  | #21579
Primaroa s-asi plateasca toate datoriile catre regie .Sa vada antai cati oameni amping vantul an regie cu salarii astronomice ,sa practice un transport ecologic,sa avem o conducerecare cu adevarat sa faca ceva pentru eseni si abia atunci vom vedea rezultate.
Nea Caisa  | #21580
D-n Puscasu nu e in stare sa asigure un transport civilizat pt traseele pe care le are: autobuze fara caldura, vin la distante de 20 min, scaunje rupte si murdare.Daca o sa acapareze transportul in comun o sa vie jale, o sa inghetam de frig in statii.Cel mai bine ar fi sa ii luatii si traeele pe care le are
Un alt calator  | #21581
A venit taranu` de la Barlad sa vada cum arata tramvaiul la oras.
Acu` vrea sa-l concesioneze..Ha..
emilia  | #21582
da de ce vreti societate ?
sa ramanem pe drumurii fara servicii ?
e normal asa ceva ?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1811 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019827 (s)

loading...