News Flash:

Transportul public local se desfasoara aiurea

9 August 2005
753 Vizualizari | 0 Comentarii
•Din tot planul de transport elaborat anul trecut nu a mai ramas decat contractul de concesiune dintre primarie si Regia Autonoma de Transport Public •Nici acest contract nu are nici o valoare, deoarece primaria are contracte de concesiune a traseelor inca in derulare cu unii dintre operatorii privati de maxi-taxi

In urma cu doua zile, consilierii municipali ieseni au respins contractul-modalitati de plata care facea posibila semnarea contractului de leasing pentru cele 50 de autobuze noi. Este al doilea mare proiect de investitii in transportul public iesean - dupa cel pentru refacerea a 34 de kilometri de cale de rulare pentru tramvaie - care risca sa se duca pe apa sambetei. La licitatia organizata pentru refacerea caii de rulare, municipalitatea a ajuns la concluzia ca sumele necesare pentru aceste lucrari sunt prea mari. In aceste conditii, se pune intrebarea ce a mai ramas din planul de transport elaborat si aprobat anul trecut de municipalitate? Potrivit acestui plan, intregul transport public din Iasi trebuia adus sub umbrela Regiei Autonome de Transport Public (RATP). In acest sens, in urma cu o aproximativ o luna, primaria a semnat cu Regia ieseana de transport un contract de concesiune pentru toate traseele din Iasi. Teoretic, acest contract ar trebui sa ofere Regiei o mai mare autonomie administrativa. Cu toate acestea, directorul RATP, Neculai Abalasei, considera ca situatia a ramas aceeasi. "Nu pot sa fac nimic de unul singur. Daca mi-ar da libertate, primul lucru pe care l-as face ar fi sa elimin gratuitatile", a spus Neculai Abalasei. Mai mult, potrivit aceluiasi plan de transport, Regia ar trebui sa organizeze licitatie pentru repartizarea unor trasee rapide de transport catre operatorii privati de maxi-taxi. Se pare insa ca nici aceasta licitatie nu poate fi deocamdata organizata, deoarece primaria inca mai are contracte de concesiune in derulare, cu unii dintre operatorii privati de maxi-taxi. In urma cu circa trei ani, primaria a incheiat contracte de concesiune cu Minibus SRL, Prodan Impex SRL, Fila Tur SRL si Auto Vlad SRL. Pe 1 iulie, respectiv 15 iulie anul acesta, municipalitatea i-a anuntat pe reprezentantii Minibus SRL si Prodan Impex SRL ca le-au fost reziliate contractele pentru nerespectarea clauzelor. In prezent, primaria aduna probe pentru a rezilia si contractele cu celelalte doua firme. Totusi, Minibus SRL a dat in judecata municipalitatea si a obtinut suspendarea rezilierii contractului pana in septembrie. Traseele pe care firmele private de transport inca le mai exploateaza se suprapun in mare parte peste traseele rapide pe care RATP ar trebui sa le scoata la licitatie. Directorul tehnic al primariei, Mihai Chirica, a declarat in doua randuri ca a fost pregatit caietul de sarcini pentru licitatie. Insa, desi au trecut deja doua sedinte de Consiliu Local, documentatia nu a fost inca supusa aprobarii.
Cristian MATASA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1988 (s) | 24 queries | Mysql time :0.022009 (s)

loading...