News Flash:

Trei comisii si doi procurori lucreaza la accidentul tramvaiului-ghiulea

24 Martie 2006
523 Vizualizari | 0 Comentarii
•Autoritatile locale au alcatuit trei comisii care vor efectua o ancheta pentru a stabili cauzele accidentului in care au fost implicate trei tramvaie •Vatmanul tramvaiului care a produs accidentul a mai fost sanctionat de doua ori •Reprezentantii RATP sustin ca este foarte putin probabil ca accidentul sa fi avut loc din cauza uzurii caii de rulare, deoarece aceasta fusese reabilitata cu cativa ani in urma

Ieri au fost alcatuite trei comisii pentru stabilirea cauzelor accidentului care a avut loc in urma cu doua zile, in care au fost implicate trei tramvaie. Pana la ora actuala nu se stie cu certitudine ce a provocat accidentul respectiv. Exista insa trei ipoteze, care vor fi verificate in perioada urmatoare. Adrian Afrasinei, vatmanul implicat in accident, este angajat in cadrul Regiei Autonome de Transport Public Iasi (RATP) din 2004 si a mai fost implicat in doua evenimente pentru care a fost sanctionat. Prima data, Adrian Afrasinei a fost surprins in baza in momentul in care incerca sa iasa cu tramvaiul pe traseu fara ca mijlocul de transport sa indeplineasca toate conditiile tehnice. Pentru aceasta neglijenta a primit o atentionare. A doua oara s-a ales cu avertisment dupa ce tramvaiul pe care il conducea a fost implicat intr-o coliziune cu un automobil, coliziune produs din cauza ca vatmanul nu a franat in timp util pentru evitarea incidentului.

Posibile cauze ale accidentului

"Sansele ca la baza incidentului de ieri sa fi stat uzura caii de rulare sunt mici, deoarece linia de tramvai din zona Copou a fost reabilitata acum cativa ani. Vatmanul sustine ca nu au tinut franele. Pana la terminarea cercetarilor nu putem spune cu certitudine care au fost cauzele accidentului. Probabil ca ieri (in urma cu doua zile - n.r.) un rol important au avut si conditiile meteorologice nefavorabile. Oricum, este primul accident in care este implicat un tramvai de acest tip", a declarat ieri Adrian Mihai, purtatorul de cuvant al RATP. De asemenea, reprezentantii RATP exclud si varianta ca tramvaiul sa fi ramas fara frane, deoarece acesta dispune de trei sisteme de franare independente: unul de tip electrodinamic, "frana pe patina", care poate fi folosita in momentul defectarii primului sistem, si o frana de tip pneumatic care opreste mijlocul de tramvai in orice conditii.

Tramvai vechi de 44 de ani

Tramvaiul implicat in accident este de tip GT4 si a fost importat din Germania la mana a doua. Conducerea Regiei sustine ca inainte de a fi adus la noi in tara acest tip de tramvai a suferit o reparatie capitala in Germania. Aici ar fi de mentionat pretul de achizitie de numai 500 Euro, in conditiile in care un tramvaie nou ajunge la un pret in jurul a doua milioane de Euro. Modelul GT4 a fost fabricat in anul 1962 iar in municipiul Iasi circula 76 de astfel de tramvaie importate in mai multe etape. Tramvaiul implicat in accident face parte dintr-un lot de 15, aduse din Germania in 2000. Un eveniment similar celui de acum doua zile a mai avut loc in 1997, cand un vagon Tatra a intrat intr-o coliziune in sir, rasturnandu-se in cele din urma. In acel caz vina a apartinut vatmanului care s-a speriat si care, in loc de frana, a actionat pedala de acceleratie.
Cristian ALBU

Sase calatori au ajuns in spital

In urma impactului puternic, sase persoane au ajuns la Unitatea de Primire Urgente (UPU) a Spitalului Sf. Spiridon. Andra Tofan, o tanara de 19 ani, din Iasi, a suferit o contuzie toracica, Mihaela Ababei, in varsta de 41 de ani, domiciliata in Iasi, prezenta in momentul in care a ajuns in spital o luxatie de cot si o contuzie toracica, Ioana Ciomaga, de 19 ani, din Iasi, a suferit in urma accidentului o plaga taiata la mana dreapta si, de asemenea, multiple contuzii. Medicii de garda din UPU au constatat ca Adrian Afrasinei, de 28 de ani, vatmanul tramvaiului care a provocat accidentul, a suferit o fractura de omoplat si o contuzie toracica. Inca doi pacienti au fost transportati la UPU, dar acestia nu au necesitat efectuarea unor analize medicale si au refuzat examen medical. "Nici una dintre persoanele care au fost aduse la noi nu a ramas internata in spital, deoarece nu prezenta afectiuni pentru care sa fie indicat tratamentul sub supraveghere medicala permanenta. Celor patru pacienti care au fost examinati medical a fost prescris tratament la domiciliu, urmand sa se prezinte, in cateva zile, la control. Au mai fost inca doua persoane care au fost transportate la noi, insa acestea nu au necesitat analize medicale", a declarat medicul Diana Cimpoesu, purtator de cuvant al Spitalului Sf. Spiridon.
Diana LITе

Ancheta va fi condusa de procurori

Analiza cauzelor producerii accidentului de miercuri seara se va efectua sub coordonarea a doi procurori, dupa cum a anuntat Politia Rutiera. Comisia care va expertiza tramvaiul ce a provocat tamponarile in lant va fi formata din experti ai CFR si inspectori ITM, urmand ca primele rezultate si concluzii sa fie trase saptamana viitoare. Alaturi de specialistii tehnici, in comisie a fost cooptat si Radu Gaiginschi, profesor la Universitatea Tehnica si expert in accidente rutiere. "Pentru a nu exista suspiciuni, am cerut ca personalul RATP sa nu fie implicat in analizarea cauzelor accidentului. De aceea, am hotarat ca vagonul sa fie sigilat si pastrat in paza Politiei Comunitare si nu sa fie dus in depou de aseara (miercuri - n.r.)", a declarat primarul Nichita. Seful municipalitatii s-a aratat rezervat in privinta masurilor de prevenire a unor astfel de accidente. "Abia dupa ce se vor stabili clar cauzele vom vedea ce masuri putem lua ca municipalitate in relatia cu RATP. Sper ca acesta sa fie ultimul accident grav al unui tramvai si sper sa gasim modalitatile pentru a reduce eroarea umana din astfel de accidente. Nu ma refer neaparat la vatman, ci si la cei care trebuie sa verifice tramvaiele inainte de a iesi pe traseu", a declarat primarul. Ieri seara a fost programat primul test important al anchetei. In jurul orei 23.00, un tramvai de acelasi tip a facut obiectul testului dinamic pe pasarela Alexandru cel Bun. Specialistii au dorit sa observe cum se comporta sistemele de franare a tramvaiului pe panta si eventualele manevre gresite care ar putea provoca pierderea controlului tramvaiului.
(L.S.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1698 (s) | 22 queries | Mysql time :0.017977 (s)

loading...