News Flash:

Tun de 72 miliarde

9 Iulie 2004
1544 Vizualizari | 0 Comentarii
•Directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) solicita in mod nejustificat municipalitatii sa achite 72 miliarde lei in contul reducerilor acordate categoriilor defavorizate

Pentru ca nu are nici un fel de strategie pentru a rentabiliza unitatea pe care o conduce, directorul Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC), Neculai Abalasei, cerseste pomana de la bugetul local. Astfel, in cursul zilei de ieri, Neculai Abalasei a depus la Primarie o serie de documente prin care solicita sa fie achitate inca 72 miliarde lei de la bugetul local in contul gratuitatilor acordate pe transportul in comun categoriilor defavorizate ale populatiei. Pentru a incasa acesti bani, Neculai Abalasei a incercat sa se foloseasca de semnatura directorului economic al Primariei, Teodora Puiu. Astfel, Neculai Abalasei a dat ordin angajatilor din subordine sa intocmeasca un referat de specialitate in numele Teodorei Puiu, in care se arata ca municipalitatea are obligatia de a achita acesti bani catre RATEC. Numai ca Teodora Puiu a refuzat sa semneze documentul intocmit de angajatii lui Abalasei. "Eu nu stiu cum de si-a permis sa intocmeasca un referat in numele meu. In primul rand, directorul RATEC nu prezinta nici o justificare logica pentru sumele pe care le solicita de la buget local", a declarat Teodora Puiu.
Municipalitatea ieseana a repartizat anul acesta 30 de miliarde lei de la bugetul local pentru gratuitatile acordate categoriilor defavorizate ale populatiei. Este vorba despre abonamentele acordate studentilor, pensionarilor, persoanelor cu handicap si batranilor cu varsta peste 65 de ani. In documentele depuse la Primarie de directorul RATEC, acesta afirma ca cele 30 miliarde lei acopera cuantumul subventiilor pentru primele luni ale anului. "Mai avem de recuperat restantele de anul trecut de la Primarie pentru plata subventiilor. Apoi, avem de incasat bani si pentru gratuitatile care s-au dat anul acesta. Bugetul Regiei au fost subdimensionat la inceputul anului", a declarat ieri Neculai Abalasei.
Astfel, directorul RATEC spune ca are de incasat de la Primarie sume restante de 34 miliarde lei, la care se adauga banii pentru plata subventiilor acordate anul acesta, in valoare de 38 miliarde lei. In urma cu doua luni, Consiliul Local a decis ca pensionarii peste 65 de ani sa calatoreasca gratuit pe mijloacele de transport in comun. Conducerea RATEC afirma ca Primaria a dat dispozitie sa fie acordate aceste gratuitati, dar banii nu au fost decontati de la bugetul local. Circa 12.500 de batrani din municipiul Iasi cu varsta peste 65 de ani beneficiaza de subventii pe transport. Municipalitatea ieseana plateste 3,7 miliarde lei pe luna in contul gratuitatilor pe transport acordate acestei categorii de populatie. "Subventiile pentru batrani nu sunt platite din fondurile prevazute in buget pentru RATEC, ci din contul de asistenta sociala. Deci Regia si-a primit banii. In ceea ce priveste sumele restante pe care le reclama Abalasei, vreau sa spun un singur lucru. Din punct de vedere legal, Primaria nu are dreptul sa aiba restante catre regiile locale de la un an la altul. Au fost platiti toti banii catre RATEC", a mai declarat Teodora Puiu.
Constantin MAZILU

RATEC pierde zilnic 80 milioane lei

Incasarile din ultima luna ale Regiei Autonome de Transport Electric in Comun (RATEC) sunt cu 20 -25 la suta mai mici decat de obicei. Aceste pierderi se datoreaza, pe de o parte, faptului ca elevii si studentii au intrat in vacanta. Aceasta nu este insa singura cauza care determina RATEC sa inregistreze unele pierderi financiare. Totusi, dupa aspectul tramvaielor la orele de varf, nu s-ar spune ca vatmanii duc lipsa de calatori. In jurul orelor amiezii, cetatenii care indraznesc sa calatoreasca cu tramvaiul pot fi considerati ori curajosi, ori amatori de sauna. Asta deoarece mijloacele de transport in comun nu sunt dotate cu sisteme de ventilatie. Desi activitatea de transport a fost redusa aproape la jumatate, directorul Neculai Abalasei recunoaste ca Regia pierde zilnic aproape 80 milioane lei. "Lucrurile nu vor merge mai bine pana cand nu se va aplica, asa cum trebuie, legislatia in vigoare care reglementeaza transportul public local. Legal ar fi ca autovehiculele care au necesitat investitii din partea Consiliului Local sa aiba prioritate pe toate traseele. Conform legii, celelalte rute se liciteaza catre ceilalti prestatori de servicii de transport local de persoane. Este posibil sa fie si doua firme pe acelasi traseu, dar numai daca exista o colaborare care sa fie profitabila pentru ambele parti", s-a lamentat, ca de obicei, Neculai Abalasei.
(D.M.)
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1383 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021148 (s)

loading...