News Flash:

Umbra lui Garlea la RATC

21 Mai 2002
857 Vizualizari | 0 Comentarii
•Rentabilizarea RATC isterizeaza angajatii Regiei •Sindicatul "Solidaritatea", al soferilor de la RATC, se opune deciziei lui Simirad de a diviza Regia •Primarul a declarat ca va debloca strazile prin orice mijloace •Fostul director al RATC, Petru Garlea, este acuzat ca a falimentat deliberat regia, desi a facut tot ce i-a stat in putinta pentru a o mentine intreaga

Decizia lui Simirad de a diviza RATC intr-o societate specializata pe transportul electric, cu tramvaie si troleibuze, si a o alta avand ca obiect transpotrul cu autobuze, planificata pentru urmatoarea sedinta a Consiliului Local, de pe data de 25 aprilie, a declansat nemultumiri in randurile soferilor Regiei. Adrian Nedelcu, liderul sindicatului soferilor de la RATC,"Solidaritatea", afirma ca decizia de divizare a Regiei are in spate interese obscure, urmarindu-se, printre altele, si valorificarea terenului pe care se afla autobaza din Tudor, avand o valoare destul de mare, data fiind zona unde este situat. "In cazul in care Consiliul Local va vota divizarea Regiei , noi vom iesi in strada. Noi am vrea sa atacam decizia in primul rand prin toate caile legale, dar, din experinta, stim ca toate protestele de la RATC au fost spontane. Nu stim ce interese are Simirad cu divizarea Regiei, insa noi nu suntem de acord", declara Adrian Nedelcu.
Principalul argument pe care-l aduc soferii impotriva deciziei de divizare a Regiei este importanta ei strategica. "In caz de razboi, orice sofer angajat aici se prezinta la garajul RATC, ia autobuzul pe care lucreaza si apoi pleaca acolo unde a primit ordin de la Centrul Militar. Daca se va vota divizarea regiei, Sindicatul <<Solidaritatea>> se va adresa Presedintelui Romaniei, presedintilor tuturor partidelor politice si Ministerului Apararii Nationale", a adaugat Nedelcu.

Protestele nu-l impresioneaza pe Simirad

Soferii de la RATC au facut si un plan de rentablizare a sectorului de transport cu autobuze din cadrul Regiei. Potrivit calculelor pe care le-au facut, prin taierea autobuzelor si a troleibuzelor articulate si transformarea lor in mijloace de transport simple, se va putea economisi 2% din combustibil pe fiecare mijloc de transport in parte. "Mai mult decat atat, vom economisi mai multe milioane de lei, constand in materiale de la masinile pe care le transformam", a precizat Nedelcu.
Simirad este hotarat sa-si duca la bun sfarsit planul pe care il avea cu RATC. "Soferii trebuie sa se gandeasca la urmatorul lucru: ca nu vom mai sustine nici o activitate nerentabila. Daca vor bloca strazile, le vom debloca sau vom renunta la serviciile lor. Nu voi fi impresionat de miscarea soferilor. S-ar putea sa-si dea singuri foc la valiza", a spus Simirad.
Primarul le-a dat un raspuns soferilor si in ceea ce priveste planul de rentabilizare pe care l-au intocmit. "Transportul cu autobuzul este ieftin pentru ei, deoarece incaseaza banii si nu elibereaza bilete. Vand motorina si piesele de schimb, iar pentru ei este foarte rentabil acest transport, dar nu si pentru noi. La RATC a fost legalizat numai furtul", a adaugat Simirad.

Garlea, tap ispasitor

Legalizate sau nu, cat timp nu s-a pronuntat nici un organ de ancheta in aceasta privinta, fostul manager RATC, Petru Garlea a fost scos gratuit drept tap ispasitor pentru toate pierderile inregistrate la regie. Ciudatenia survine din faptul ca, desi Petru Garlea dorea, ca si sindicatele, mentinerea regiei in forma veche, acestea din urma il acuza acum ca a falimentat-o deliberat in favoarea unor firme de maxi-taxi. "Eu l-am vazut cu microbuzul in timp ce alimenta aici, la statia noastra de benzina (n.red.- in Tudor). In cursul saptamanii are soferi angajati, dar sambata si duminica isi conduce chiar el microbuzul", a declarat Nedelcu. In fata unor asemenea aberatii, alimentate subtil de conducerea municipalitatii iesene, orice comentarii suplimentare sunt de prisos...
Constantin MAZILU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

1127 viz    0 com
1179 viz    0 com
1000 viz    0 com
1384 viz    0 com
921 viz    0 com
774 viz    0 com
1212 viz    0 com
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1338 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018458 (s)

loading...