News Flash:

Un iesean detine drepturile de autor pentru sloganul "Land of choice"

21 Decembrie 2009
999 Vizualizari | 0 Comentarii
Un iesean detine drepturile de autor pentru sloganul Land of choice
Afisat la 11:25

Desi stia ca in tara exista o disputa asupra proprietatii marcii "Romania - Land of Choice", Ministerul Turismului a promovat-o pe plan international fara a se asigura ca are acest drept. Surse avizate din domeniul turismului au declarat, pentru Gardianul, ca Ministerul Turismului (MT) nu a inregistrat marca nici la nivel comunitar, nici la nivel international. Intre timp, aceasta a fost inregistrata in Uniunea Europeana de catre o persoana fizica, insa ministerul patronat de Elena Udrea nu a verificat acest lucru inainte sa o promoveze. Astfel, toate drepturile de autor in urma difuzarii clipurilor publicitare pe CNN si Eurosport nu revin ministerului, ci persoanei care are dreptul de proprietate intelectuala la nivel comunitar.

Din cauza neglijentei unor functionari din cadrul MT, institutia va fi buna de plata in cazul in care proprietarul marcii "Romania - land of choice" va solicita CNN si Eurosport despagubiri pentru folosirea acesteia fara acordul sau. Aceasta intrucat cele doua posturi de televiziune pe care se difuzeaza clipurile de promovare sub sigla "Romania - Land of Choice" vor cere socoteala ministerului.
Florin Zamfir, din Iasi, este cel care a inregistrat marca la OHIM, aceasta dupa conflictul avut cu Ministerul Turismului referitor la inregistrarea sloganului "Land of Choice" la Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci (OSIM).

"Exista un proiect de promovare a Romaniei, pe care fundatia culturala Qvo Vadis il dezvolta impreuna cu o fundatie din Irlanda sub sigla «Land of Choice». Eu am inregistrat marca la OHIM la doua luni dupa ce in tara au aparut disputele asupra paternitatii marcii. Dupa ce a anuntat marca fara sa o inregistreze, ministerul face a doua greseala si promoveaza clipurile la nivel international, fara a avea certificat de inregistrare asupra sloganului «Land of Choice», eliberat de OHIM. Functionarii MT ar fi trebuit sa verifice inainte sa o promoveze pe plan international daca cineva detine sau nu drepturi asupra marcii la nivel comunitar. Ei nu au facut acest lucru, iar in cazul in care eu cer despagubiri celor doua canale de televiziune pe care se difuzeaza clipurile, acestea se vor indrepta impotriva ministerului, care va trebui sa plateasca greseala din bani publici. S-ar putea ca BRD sa-si fi retras sigla de pe clipurile de promovare a Romaniei chiar din acest motiv", a declarat Florin Zamfir, pentru Gardianul.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.3941 (s) | 24 queries | Mysql time :0.247030 (s)

loading...