Un telescop NASA a descoperit dovezi despre ciocnirea a doua planete in urma cu cateva mii de ani

12 August 2009
2038 Vizualizari | 0 Comentarii
Telescopul spatial Spitzer, de la NASA, a gasit o serie de dovezi care indica a ciocnirea a doua planete, in curs de formare, care orbitau in jurul unei stele tinere.
Astronomii sunt de parere ca impactul este asemanator cu cel care a dat nastere Lunii noastre, in urma cu patru miliarde de ani, cand un obiect de marimea lui Marte s-a ciocnit de Pamant.
Telescopul a detectat norul de roca vaporizata de uriasa coliziune care s-a petrecut in urma cu doar cateva mii de ani. Impactul a fost intre doua planete, una de marimea Lunii si una de marimea lui Mercur. Planeta mai mica a fost distrusa in intregime.
Cercetatorii cred ca planetele se deplasau cu circa 10 kilometri pe secunda, inainte de impact. "Coliziunea a fost gigantica si la o viteza foarte mare pentru ca roca sa fi fost vaporizata complet", a declarat autorul studiului, Carey Lisse de la Universitatea Johns Hopkins.
"Este un eveniment extreme de rar si care dureaza foarte putin, dar este critic in formarea de planete asemanatoare Pamantului. Suntem foarte norocosi sa fie observat la un timp asa de scurt dupa ce s-a petrecut", a mai spus Lisse.
Senzorii infrarosii de pe Spitzer au descoperit resturile cionirii orbitand in jurul unei stele tinere, numita HD 172555. Sistemul solar se afla la circa 100 de ani lumina de Pamant.
Sursa: telegraph.co.uk