News Flash:

Un tramvai s-a rupt in doua la Cinci Drumuri

22 Mai 1999
1186 Vizualizari | 0 Comentarii
•Conducerea regiei incearca sa ii faca vinovati pe vatmani •Explicatiile inginerului sef de la RATC sint nerealiste

Seria neagra a accidentelor inregistrate de functionarea defectuoasa a macazelor a continuat ieri. De aceasta data, pe macazul situat in intersectia de la Cinci Drumuri - in imediata apropiere a sediului Comunitatii evreiesti - a fost consemnat cel mai grav accident de acest gen. La ora 17.00, tramavaiul de tip V2A cu numarul de inmatriculare 361 care circula pe traseul nr. 3 a trecut cu primele doua boghiuri de macaz, spre statia Padurii, dupa care cel de al treilea boghiu a luat-o spre Elena Doamna. Aceasta schimbare de traiectorie s-a produs in urma schimbarii macazului in timp ce vagonul se afla pe acesta. Vatmanul tramvaiului a observat foarte tirziu ca remorca nu este pe linia corecta, timp in care a continuat sa ruleze. Ca urmare, partea din spate a vagonului s-a asezat perfect perpendicular pe linie blocind complet circulatia tramvaielor pe ambele sensuri si a automobilelor si a troleibuzelor pe un sens - cel spre centrul orasului. Oprirea mijlocului de transport a fost atit de tirzie incit acesta s-a rupt efectiv in doua bucati; din fericire, in tramvai se aflau doar 20 de calatori, majoritatea acestora fiind asezati pe scaune. In cazul in care tramvaiul ar fi fost aglomerat, se putea intimpla o tragedie prin aruncarea efectiva a pasagerilor pe linie, din mers. Manevrele de repunere a vagonului pe linie, coordonate de inginerul sef al RATC, Nicolae Abalasei, au fost deosebit de dificile atit datorita pozitiei sale cit si imposibilitatii interventiei macaralei din cauza numeroaselor linii de alimentare cu curent electric pentru tramvaie si troleibuze. Circulatia a fost reluata abia dupa doua ore, timp suficient ca nici un tramvai si nici un troleibuz sa nu mai circule pe traseele care isi au parcursul prin centrul orasului. Mentionam ca, accidentul de ieri este cel de al doilea, inregistrat in doua luni, la acest macaz. Nicolae Abalasei a precizat ca deraierea s-a produs in urma nerespectarii regulilor de manevrare a doi vatmani: ale celui de pe vagonul implicat in accident si de pe tramvaiul aflat in urma sa. "Primul nu s-a uitat in oglinda retrovizoare sa vada ca remorca o ia in alta parte iar cel de al doilea a fost prea aproape si i-a schimbat celui din fata macazul", a precizat inginerul sef al RATC. Aceasta exprima, in fapt, pozitia oficiala a conducerii regiei care sustine cu obstinenta ca macazele sint perfecte si functioneaza ireprosabil. Cel putin cu privire la accidentul de ieri, aceasta pozitie a fost contrazisa de vatmanii aflati la fata locului. Sub acoperirea anonimatului ei au mentionat ca in zona macazului linia are o denivelare care produce o trepidatie puternica ce conduce la schimbarea macazului. Aceasta varianta este probata si de faptul ca vagonul din spatele tramvaiului deraiat purta numarul 13 si vatmanul nu ar fi avut nici un motiv sa schimbe macazul, asa cum a declarat Nicolae Abalasei. In cazul de fata nu este vorba doar de o simpla disputa tehnica ci de soarta a sute de pasageri. Din aceasta cauza, cotidianul "Ziua de Iasi" revine cu o solicitare mai veche adresata directorului RATC, Petru Girlea, si ii cere acestuia sa asigure siguranta calatoriei pe mijloacele de transport in comun, in general si cea cu tramvaiul in special. Este foarte posibil, avind in vedere cresterea in gravitate a accidentelor de acest gen, ca intr-un articol viitor sa consemnam victime ale inconstientei sau dezinteresului celor de la RATC.
Ovidiu BUNEA
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Mica publicitate

© 2016 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1664 (s) | 24 queries | Mysql time :0.021211 (s)