Mica Publicitate
  • Decese
    Cu durere, sotia Lina si copiii Cristi si Robert anunta incetarea din viata a...
  • Decese
    Cu durere in suflet, sotia Camelia anunta trecerea in nefiinta a sotului mult...
  • Decese
    Ne-a parasit, mult prea devreme, dragul nostru VASILE CIUHUREANU. Il plangem...
  • Conducerea Inspectoratului de Politie Judetean Iasi si Consiliul Teritorial...
  • Liliana si Viorel Gavril sunt alauturi de familia Ciuhureanu la vestea...
  • Familia Balteanu Laura si Nicusor alaturi de copii deplang decesul dragului...
  • VAND CASA P + 1, integral caramida pe 800 mp, intabulata, certificat...
  • Anunt
    SPITALUL CLINIC DE BOLI INFECTIOASE "SF. PARASCHEVA"IASI titular al PUZ CP...
  • EXPERT CONTABIL CU BOGATA EXPERIENTA IN DOMENIUL CONTABILITATII SI...
  • FARMACIE din Iasi angajeaza farmacista (poate fi si absolventa 2014). Relatii...
  • Primarul comunei Letcani, Stelian Turcu, Consiliul Local al Comunei Letcani...
  • Cu respect, aducem un ultim omagiu parintelui GHINUTA SCOPOS si suntem...
  • A plecat din viață brusc și iremediabil prof. DANA ANCA CIOBANU, lăsând...
  • Sotia Eugenia, fiul Florin, nepotii Raluca si Corneliu, stranepotii Maria si...
  • S-a inaltat spre ceruri, cu distinctie si in tacere, dragul nostru bunic...
  • Familia Violeta, Florin si Claudiu Asimionesei transmite sincere condoleante...
  • Redactia BUNA ZIUA IASI este alaturi de domnul director Florin Modoranu, acum...
  • Echipa de tipografi ai BUNA ZIUA IASI transmite sincere condoleante...
  • Sincere sentimente de compasiune si condoleante domnului Florin Modoranu in...
  • Colegii din cadrul Serviciului Financiar – Contabilitate BUNA ZIUA IASI...
  • Conducerea Departamentului de Geografie din cadrul Universităţii Alexandru...
  • Conducerea Facultăţii de Geografie şi Geologie din cadrul Universităţii...
  • Angajez secretara cu studii superioare si instructori auto cu program normal...
  • Genoveva si Ionel Bostan sunt alaturi de Gabriel, Radu si Luminita Iatco, la...
  • Colegii de la "Club 75" sint alaturi de DORU CONORO la durerea pricinuita de...
Newsletter
Citeste GRATIS Editia tiparita BUNA ZIUA IASI in format PDF
Buna Ziua Iasi PDF
Video Divertisment
epigrame
Video Monden
Muzica populara
Curs valutar
  • EUR : 4.4054 RON ( +0.0065)up
  • USD : 3.3594 RON ( +0.0109)up
Convertor valutar


 

Meteo
Temperatura : 22 ° C

Viteza vantului : 8.05 km/h, N
Soarele rasare la : 6:27 am
Soarele apune la : 7:47 pm
Umiditate :60 %
Vizibilitate : 9.99 km

Horoscop Loto

Extragere 22-12-2013

6/49

  • 3
  • 45
  • 22
  • 48
  • 10
  • 13

5/40

  • 20
  • 2
  • 32
  • 31
  • 38
  • 10

Noroc

7863796

AVAND SUSTINEREA MINISTERULUI EDUCATIEI,

UNIVERSITATEA „PETRE ANDREI” DIN IASI FUNCTIONEAZA IN DEPLINA LEGALITATE - FOTO

 

Dupa sase ani de conflict ce a îmbracat toate formele, Universitatea „Petre Andrei” din Iasi a ajuns sa functioneze în legalitate. Dar, cu toate ca evidentele si documentele demonstreaza acest lucru, exista persoane care, dupa ce au parazitat ani de zile brandul „Petre Andrei”, nu pot sa se împace cu ideea ca Universitatea nu este proprietatea lor. De aceea, acestea îsi consuma resursele pana la epuizare pentru a dovedi ca albul este negru. In aceasta întreprindere nebuneasca se înscrie si fluturarea unei sentinte definitive, dar nu executorie si nici irevocabila, a Curtii de Apel Bucuresti ce face referire la o asa-zisa repunere a lui N. Niculescu în „starea anterioara” emiterii Ordinului MECI nr. 4294/10.06.2009, prin care a fost confirmat în functia de rector al Universitatii „Petre Andrei” din Iasi Prof. univ. dr. Doru Tompea. Pentru a evita orice confuzie, consideram necesare cateva explicitari ale acestei sintagme ce ar putea crea vremelnicului beneficiar al respectivei sentinte impresia ca ar fi castigat ceva sau ca ar fi ceva de executat.

I. Situatia anterioara confirmarii Rectorului Tompea
Conform tuturor actelor normative emise de catre autoritatile romanesti, starea anterioara a numitului N. Niculescu, a acolitilor sai si a ONG-ului patronat vremelnic de el este descrisa de urmatoarele elemente:

1. Situatia biologico-institutionala a lui N. Niculescu

1. Situatia biologica a lui N. Niculescu: pe atunci, o persoana în varsta de 69 de ani;
2. Situatia institutionala a lui N. Niculescu:
a. N. Niculescu era angajat al unei ONG, intitulata Universitatea „Petre Andrei” Iasi, înfiintata prin sentinta civila nr. 6/1999 a Judecatoriei Iasi, neavand raporturi contractuale cu Universitatea „Petre Andrei” din Iasi, fapt certificat de ITM Iasi;
b. conform Deciziei 1137/2007 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie, între UPA Iasi si UPA din Iasi nu exista identitate, fiind vorba de persoane juridice distincte: N. Niculescu, C. Andronovici, E. Niculescu s.a. erau persoane aflate la varsta pensionarii, carora deciziile Curtii Constitutionale le interzic sa mai profeseze;
c. N. Niculescu este un individ caruia Tribunalele Iasi, Harghita si Baia Mare i-au interzis sa exercite functia de rector la UPA din Iasi;
d. N. Niculescu nu a fost niciodata confirmat de catre Minister ca rector al UPA din Iasi. Din contra, au existat ordine si adrese ale tuturor celor sapte ministri ai educatiei care, de-a lungul timpului, au aratat faptul ca acest individ nu a fost niciodata rector al unei universitati la care nu era nici macar salariat. Pentru conformitate, amintim urmatoarele documente:
1. Ordinul nr. 4320/21.07.2004 emis de catre Ministrul Alexandru Athanasiu;
2. Ordinul nr. 4310/14.06.2005 emis de catre Ministrul Mircea Miclea;
3. Adresa nr. 9516/15.03.2006 emisa de catre Ministrul Mihail Hardau;
4. Ordinul nr. 2146/21.09.2007 emis de catre Ministrul Cristian Mihai Adomnitei.
5. Adresa nr. 20 459/18.09.2008 a Ministrului Anton Anton;
6. Ordinul nr. 4294/10.06.2009, emis de catre Ministrul Ecaterina Andronescu, l-a confirmat în functia de rector pe Prof. univ. dr. Doru TOMPEA;
e. Inalta Curte de Casatie si Justitie a pronuntat Decizia definitiva si irevocabila nr. 1072/20.02.2007, prin care se confirma faptul ca Niculae Niculescu nu este rector al UPA din Iasi si ca Ordinul nr. 4320/21.07.2004 a fost emis în conditii de perfecta legalitate;
f. cum prevede legislatia în vigoare si Decizia 730/2009 a Curtii Constitutionale, persoanele în varsta de peste 65 de ani nu mai pot ocupa functii didactice si de conducere în institutiile de învatamant superior acreditate. Niculescu se afla într-o astfel de situatie.

2. Situatia juridica a ONG-ului pe care l-a patronat N. Niculescu

UPA Iasi a fost înfiintata prin sentinta civila nr. 6/1999 a Judecatoriei Iasi, aceasta asigurand pentru o perioada de timp scolarizarea studentilor care erau înscrisi, de drept, la Universitatea Fundatiei Academice Petre Andrei, singura care avea autorizare provizorie pentru scolarizarea studentilor. In 2002, dupa acreditarea Facultatilor de Drept si Economie, s-a realizat acreditarea institutionala, prin Legea nr. 408/2002 privind înfiintarea Universitatii „Petre Andrei” din Iasi. Actul normativ crea o persoana juridica distincta de UPA Iasi (înfiintata prin sentinta civila nr. 6/1999). Noua persoana juridica trebuia sa preia prin transfer personalul didactic si nedidactic de la vechea persoana juridica (în temeiul art. 4) si sa preia patrimoniul de la Fundatia Academica „Petre Andrei”, asa cum se specifica în Anexa la Legea nr. 408/2002. Dupa promulgarea Legii nr. 408/2002, conducerea de atunci a universitatii nu a dus la îndeplinire prevederile legii, în sensul ca:
1. nu a obtinut cod fiscal pentru noua persoana juridica,
2. nu a transferat personalul,
3. nu a încheiat contracte de studii cu studentii pe noua persoana juridica si
4. nu a intabulat proprietatile imobiliare.
Practic, desi se crease o noua universitate – UPA din Iasi –, a continuat sa functioneze vechea persoana juridica (UPA Iasi) ce a încasat taxe de studii, a avut personal angajat si a contractat credite bancare. In toata aceasta perioada, studentii au avut contracte de studii cu UPA Iasi si au primit documente scolare cu însemnele de autoritate ale UPA din Iasi. Pana în anul 2004, existenta parazitara a UPA Iasi a fost un secret al clanului Niculescu. Acest fapt a fost descoperit în contextul alegerilor frauduloase din 2004 si al fuziunii ilegale cu „Apollonia”. S-a mai descoperit ca pana si în procesul de fuziune cu „Apollonia” se angajase, în fapt, UPA Iasi si nu UPA din Iasi – lucru certificat de Decizia nr. 1137/2007 a ICCJ.

Pana în septembrie 2009, au functionat doua institutii ce au operat sub brandul „Petre Andrei”:

Universitatea „Petre Andrei” din Iasi Universitatea „Petre Andrei” Iasi
Infiintata prin Legea nr. 408/2002, ca persoana juridica de drept privat si utilitate publica, parte a sistemului national de învatamant. Infiintata prin sentinta civila nr. 6/1999, avand statut de ONG.
Cod fiscal 18849280 Cod fiscal 11431157
Angajator recunoscut de ITM Iasi:
Prof. univ. dr. Doru TOMPEA. Angajator recunoscut de ITM Iasi:
Prof. univ. dr. Niculae Niculescu.
Angajati: cadre didactice si personal administrativ deservind Facultatile de Psihologie si stiintele Educatiei, Asistenta Sociala si Sociologie si stiinte Politice si Administrative. Angajati: cadre didactice si personal administrativ deservind Facultatile de Drept, Economie (aflate legal în structura UPA din Iasi), Medicina Dentara si stiintele Comunicarii (apartinand Univ. „Apollonia” dar incluse abuziv în structura UPA din Iasi, prin HG nr. 981/2007 si HG nr. 635/2008).
Contracte de servicii educationale cu studentii Facultatilor de Psihologie si stiintele Educatiei, Asistenta Sociala si Sociologie si stiinte Politice si Administrative (2800). Contracte de servicii educationale cu studentii Facultatilor de Drept, Economie, Medicina Dentara si stiintele Comunicarii (aproximativ 2500).
Nu emite diplome de licenta pentru absolventi, în absenta tipizatelor, a stampilei si a confirmarii rectorului. Emite ilegal diplome, în numele UPA din Iasi, (initial cu stampila acordata institutiei în anul 2002, detinuta fraudulos de N. Niculescu, apoi cu stampila acordata ilegal în 2008).
Utilizeaza aproximativ 10% din patrimoniul sau imobiliar legal, înscris în Rolul Primariei Iasi. Utilizeaza abuziv 90% din patrimoniul UPA din Iasi si o parte din patrimoniul „Apolloniei”.

In prezent, aceasta ONG este în prag de colaps, avand datorii de cca 50 miliarde lei vechi (peste 20 miliarde la bugetul de stat, iar restul la diversi furnizori), conform balantei de verificare semnata de N. Niculescu în august 2009. Cei cincisprezece salariati ai sai sunt retribuiti doar cu bonuri de masa.

3.Ilegalitatile si abuzurile savarsite de Niculescu în „perioada anterioara”

In afara de aceste coordonate, „situatia anterioara” emiterii Ordinului nr. 4294/10.06.2009 mai înseamna un lung sir de ilegalitati generate de exercitarea ilegala de catre numitul N. Niculescu a functiei de rector:
1. functionarea în ilegalitate a Facultatilor de Drept si Economie, în structura unei ONG cu denumire similara cu a Universitatii „Petre Andrei” din Iasi;
2. blocarea dosarelor de promovare a cadrelor didactice de la toate facultatile;
3. imposibilitatea emiterii diplomelor catre absolventii Facultatilor de Psihologie si Stiinte ale Educatiei, Asistenta Sociala si Sociologie si Stiinte Politice si Administrative;
4. emiterea de diplome lovite de nulitate (cca. 5000) catre absolventii Facultatilor de Drept si Economie;
5. scolarizarea ilegala de studenti straini la Facultatea de Economie;
6. extensii universitare ilegale în Italia;
7. deturnarea de fonduri europene;
8. gestionarea lipsita de transparenta a resurselor Facultatilor de Drept si Economie;
9. alegeri fraudate în mod repetat;
10. utilizarea ilegala a unor însemne de autoritate anulate;
11. abuzuri asupra salariatilor (prind desfacerea ilegala a contractelor de munca a 30 de salariati) si refuzul de a semna Contractul colectiv de munca cu Sindicatul Salariatilor afiliat la Federatia Nationala Sindicala Alama Mater;
12. fracturarea comunicarii cu Agentia Romana pentru Asigurarea Calitatii în Invatamantul Superior si cu Ministerul de resort;
13. introducerea unor forte de represiune înarmate în spatiul universitar, împotriva cadrelor didactice care s-au înscris în Sindicatul Salariatilor (decembrie 2004, 13 februarie 2008, 13 februarie 2010);
14. fortarea unei fuziuni cu Universitatea „Apollonia” din Iasi, declarata ilegala de catre Ministerul de resort si de catre Inalta Curte de Casatie si Justitie, prin Decizia 1137/2007.

II. Universitatea „Petre Andrei” din Iasi dupa confirmarea rectorului Tompea

1.Actele normative ce au decis intrarea în legalitate
Anul 2009 a însemnat debutul unui proces accelerat de intrare în legalitate a Universitatii „Petre Andrei” din Iasi. Cele mai importante elemente au fost urmatoarele acte administrative:


1.Ordinul nr. 4294/10.06.2009, emis de catre Ministrul Ecaterina Andronescu, l-a confirmat în functia de rector pe Prof. univ. dr. Doru TOMPEA. A fost pentru prima oara dupa anul 2000 cand Ministerul a confirmat un rector ales de Senatul UPA din Iasi. Acest ordin a cuprins un mandat special de aducere în legalitate a UPA din Iasi, prin:
a.eliberarea actelor de studii pentru absolventii scolarizati de Universitatea „Petre Andrei” din Iasi;
b.asigurarea conditiilor de încadrare/promovare a personalului didactic, didactic auxiliar si nedidactic de la UPA din Iasi;
c.preluarea, potrivit Legii 408/2002, a personalului didactic si nedidactic de la UPA Iasi la UPA din Iasi;
d.preluarea studentilor de la UPA Iasi la UPA din Iasi.

De îndeplinirea acestui Ordin a depins reintroducerea UPA din Iasi în sistemul national de învatamant, de unde fusese exclusa provizoriu prin H.G. nr. 749/2009. Mandatul special a fost dus la îndeplinire.
2.Ordinul nr. 5767/27.10.2009, privind organizarea alegerilor la UPA din Iasi. Pentru ca procesul de revenire la legalitate se încheiase, MEdCI a considerat necesar ca, la nivelul universitatii, sa se organizeze alegeri la care sa participe întregul corp profesoral revenit în cadrul UPA din Iasi.
3.Ordinul 5829/05.11.2009, prin care se constata încetarea aplicabilitatii OMECI nr. 4294/10.06.2009.
4.Ordinul nr. 5837/06.11.2009, prin care Ministrul Educatiei Emil Boc îl confirma în functia de Rector al UPA din Iasi pe Prof. univ. dr. Doru Tompea. Ordinul a venit sa confirme si legalitatea întregului proces electoral desfasurat la data de 28.10.2009, ce a fost monitorizat de o comisie de 7 persoane desemnate de catre MEdCI.

2.Coordonatele starii de normalitate si legalitate a UPA din Iasi

1.Universitatea „Petre Andrei” din Iasi este condusa de catre Senatul constituit în urma alegerilor din semestrul întai al anului universitar 2009-2010. Reprezentativitatea si legalitatea sa au fost recunoscute de catre Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului prin emiterea OMECTS nr. 5837/6.11.2009.
2.Persoanele ce reprezinta legal Universitatea „Petre Andrei” din Iasi sunt Rectorul, în persoana Prof. univ. dr. Doru Tompea, si Presedintele, în persoana Lect. univ. dr. Sorin Bocancea.
3.Codul fiscal al UPA din Iasi este 26596943 (eliberat pe data de 3.03.2010).
4. Insemnele de autoritate legale emise de RA Monetaria Statului, la propunerea MECTS, sunt în posesia reprezentantilor legali ai UPA din Iasi;
5.Actele de studii ale absolventilor promotiei 2009 sunt emise de catre conducerea legala, recunoscuta de MECTS;
6.Actele de studii ale absolventilor din promotiile 2004-2008 care nu si-au primit aceste documente sunt emise de catre conducerea legala, recunoscuta de MECTS;
7.Actele de studii ale absolventilor din promotiile 2004-2008 care au ridicat diplomele semnate de N. Niculescu (lovite de nulitate) vor fi preschimbate de catre conducerea legala, recunoscuta de MECTS;
8.Inmatricularea legala a studentilor de la cele 5 facultati si de la cele 25 de programe Master;
9.Reprezentarea studentilor în forurile de conducere de la toate nivelurile Universitatii conform legislatiei în vigoare;
10.Deblocarea concursurilor cadrelor didactice, dupa sase ani de blocaj (70 de posturi), fapt care asigura buna functionare a UPA din Iasi;
11.Instaurarea legalitatii în raporturile de munca prin adoptarea Contractului colectiv de munca la nivel de Universitate si prin respectarea Deciziilor 730, 731 si 732 ale Curtii Constitutionale;
12.Reluarea dialogului cu ARACIS prin stabilirea unui calendar privind evaluarea institutionala periodica si a proceselor de acreditare a specializarilor autorizate;
13.Obtinerea Cartei Erasmus, fapt ce include UPA din Iasi în programul de mobilitati ale studentilor si cadrelor didactice în cadrul european.
14.Integrarea UPA din Iasi în reteaua proiectelor de cercetare cu finantare europeana (Erasmus, Jean Monnet etc.).
15.Recunoasterea UPA din Iasi ca membru cu drepturi depline de catre Asociatia Internationala a Universitatilor, Asociatia Europeana a Universitatilor si Asociatia Euromed;
16.Rectorul UPA din Iasi, Prof. univ. dr. Doru Tompea, este membru cu drepturi depline al Consiliului National al Rectorilor.
17.Integrarea Universitatii în proiectele strategice ale UEFISCSU-CNFIS, finantate din FSE prin POS DRU.
18.Integrarea Universitatii în Registrul Matricol Unic coordonat de MECTS, precum si în programul CNRED privind recunoasterea studiilor si a diplomelor.

Galerie foto

 
loading...
Libertatea.ro
Realitatea.net
Din aceeasi categorie
Comentarii (22) | Adauga comentariu
#100081 | 17-03-2010 11:40:53

Totul este foarte legal dar ULTIMUL COD FISCAL a fost eliberat pe 03 martie 2010 ??? - Chestia asta cam miroase !!!

Raspunde la acest comentariu
#100110 | 17-03-2010 13:33:32

Pentru curiozitati dintr-astea, citeste mai bine legislatia sau intra pe site-ul ANAF. Intr-adevar, totul de "foarte" legal (pentru stiinta ta gramaticala, cuvintului "legal" nu i se poate asocia un grad de comparatie.

Raspunde la acest comentariu
#100117 | 17-03-2010 14:00:37

e miroase ! sau vezi poate miroase de la tine!!!!!asea ca vezi fa ceva !
vreau sa va spun ca sunteti un neam de tampiti ! de ce trebuie eu sa sufar cfa si student ca niculescu a pierdut nus ce functie de conducere !eu i-mi doresc sa termin linistit facultatea de ec cate am inceput-o acu 2 ani. in prezent totul ok !

Raspunde la acest comentariu
#100241 | 17-03-2010 21:27:00

odette - esti cam retard(a)...hai sictir!

Raspunde la acest comentariu
#100330 | 18-03-2010 12:44:08

Acesta e un articol nesemnat sau o reclama mascata?
Cod fiscal eliberat acum 2 saptamani? Cum au reusit sa incaseze bani si sa plateasca salarii pana acum? totul la negru? sunteti niste escroci cu totii!
si rapanosul ala de lector e presedintele fundatiei dupa profesorul P.Andrei? Vai de capul vostru de impostori!

Raspunde la acest comentariu
#100393 | 18-03-2010 21:06:08

http://forum.cs.tuiasi.ro/index.php?showtopic=139309

Raspunde la acest comentariu
#100684 | 21-03-2010 09:47:30

Tompea ai fost internat la Socola?
Tompea esti liderul PSD Iasi?
Tompea ce persoane au reprezentat Universitatea cand ea a fost acreditata?
Ce facultati au fost acreditate prin legea 408/2002?
Tompea esti un mare mani pulator de opinie.
Tompea ai langatine un asa zis ziarist care se hraneste doar pentru a varsa venin.
Tompea si sotia sa fac cu UPA ori ce-or vrea...asa sa fie?
Cel putin chestia cu 2 universitati este de domeniul absurdului,dar din pacate pentru BANI la noi albul devine automat negru
Tompea nu ti-e frica de Dumnezeu

Raspunde la acest comentariu
#100685 | 21-03-2010 09:52:27

In ceea ce priveste credulitatea studentilor de la UPA.....e maxima mai ales ca actualii profesori,adunati din toate ungherele,nu prea fac scoalaLa ordinul lui Tompea dau note pe banda rulanta....banii sa iasa

Raspunde la acest comentariu
#100687 | 21-03-2010 10:06:38

Tu,numai tu Tompea esti omul legii..ceilalti,cum ii numesti tu cu eleganta ”acolitii lui Niculescu”sunt niste ”briganzi”pusi doar pe fapte rele..Otu cavaler de Malta si sef de PSD,salveaza-ne din pacatul in care am cazut..
Unde locuiai Tompita inainte de a suge bine de la UPA?Unde iti este actualmente caminul sau viloiul, ca sa ma exprim mai corect.De ce a dat faliment firma deputatului PSD, ******, care a ridicat cladirea UPA?Nu cumva v-ati infruptat voi fondatorii prea din plin?De ce ati gajat cu sediul UPA din St. cel Mare un credit luat de ******?Si a trebuit sa se rascumpere cu bani grei acel corp?Tu Tompita nici usturoi n-ai mancat nici gura nu-ti miroase..Ai noroc ca la noi lumea-i f. credula iar autoritatile statului se misca dupa cum bate Vantu....

Raspunde la acest comentariu
#101572 | 27-03-2010 16:51:32

Intrebare.....de unde v-ati ales personalul didiactic atat de calificat?
Este inadmisibil ca la Facultatea de Economie sa fie profesori care perdau citind cu "degetelul pe carte". V-as sfatui sa luati atitudine ca sunteti picati deja in dizgratia studentilor, va stiti deja calitatea profesorilor de la d-vs, dar as vrea sa va atrag atentia asupra d-nei. Costuleanu Carmen.

Raspunde la acest comentariu
#101887 | 31-03-2010 09:40:24

NE-AM SATURAT DE MOACA ASTUIA DIN POZA ,MAI DATI SI ALTCEVA !

Raspunde la acest comentariu
#102388 | 05-04-2010 09:36:02

TOT PROSTANUL CARE ARE SAIELE,FACE FACULTATE! PRIVITI,NUMAI CATI ZIARISTI SUNT IN ROMANIA ACUM,NU MAI VORBESC DE TELEVIZIUNI! TREI SFERTURI DIN EI,SUNT TOTAL PARALELI CU ACTIVITATEA CE O DESFASOARA!

Raspunde la acest comentariu
#102389 | 05-04-2010 09:36:28

TOT PROSTANUL CARE ARE SAIELE,FACE FACULTATE! PRIVITI,NUMAI CATI ZIARISTI SUNT IN ROMANIA ACUM,NU MAI VORBESC DE TELEVIZIUNI! TREI SFERTURI DIN EI,SUNT TOTAL PARALELI CU ACTIVITATEA CE O DESFASOARA!

Raspunde la acest comentariu
#102832 | 09-04-2010 16:52:08

bine dar in mediul academic iesean se mai intampla si altceva. nu credeti ca e cazul sa mai scoateti articolulasta-reclama pe care il tineti de o luna? ca m-am saturat de el

Raspunde la acest comentariu
#103678 | 18-04-2010 08:32:51

Rescrierea Legii Educației Naționale este impetuos necesară.
Precizez, motivatia mea referitor la faptul ca nu sunt de acord cu legea in forma actuala ,aratand urmatoarele puncte slabe:

- bugetul limitat pt. educatie;DECI: SUBFINANTARE;(vezi:
http://www.senat.ro/PDFMotiuni…..032010.pdf
Deci: guvernul va finanta educatia in 2010 cu 32% mai putin decat in 2008.
Si totusi guvernantii doresc un sistem educational competitiv si mai ales superior dpdv calitativ.
Astfel apare necesitatea emiterii unui nou slogan pt abilitatii sistemului:- A trai sustenabil inseamna, a face mai mult, folosind mai putin. Pe masura ce ne organizam sa traim folosind mai putin, si inovam creativ in acest scop, rezultatele sunt uimitoare. Asta ne va permite sa obtinem cresteri de productivitate la costuri mai mici, si mai sigure.)

- legea promoveaza imixtiunea politicului in invatamant;

- finantarea per elev nu tine cont de specificul unitatilor de invatamant(vezi ex. vocationalele);

- adanceste si mai mult discriminarea intre scoli, universitati, vedeti in Ro la ora actuala sunt comunitati bogate si comunitati sarace;

- are un subiectivism f. ridicat referitor la recrutarea si evaluarea personalului didactic;

- implicarea excesiva a comunitatii in numirea directorului unitatii scolare, precum si in deciziile care trebuie sa fie luate la nivelul scolii, in preuniv.; acelasi lucru si in cazul invatamantului universitar;

- 1/3 +1/3 este cam mult personal fara atributii didactice in scoala pt. luarea deciziilor;

- creeaza o presiune in plus asupra profesorilor, in special in preuniversitar;

- legea nu tine cont, de slaba implicare a parintilor in activitatea scolii din ultimii ani;

- NU ASIGURA UN STATUT DECENT PENTRU CADRUL DIDACTIC;

- se acorda o prea mare importanta resurselor secundare, si tertiare, ca si verigi in sistemul de finantare al scolilor si universitatilor( vezi atragerea fondurilor extrabugetare);

- duce la scaderea importantei consiliului profesoral, in actul educativ, si in scoala in general;

- si cate si mai cate.
In continuare spun din nou un NU hotarat referitor la acesta lege.
Consider ca noua lege a educatiei scrisa in varianta Miclea – PDL, nu a respectat pricipiile procesului de descentralizare din educatie, si anume:

- raspundere publica;

- autonomie institutionala;

- transparenta actului decizional;

- valorizarea resursei umane;

- abordarea etica a serviciului educational;

- apropierea actului de decizie de locul actului de educatie;

- subsidiaritatea( corelarea aplicarii principiului subsidiaritatii cu alte principii de baza, ca acelea ale competitiei, democratiei, eticii, dezvoltarii sustenabile);

- diversitatea culturala si etnica.
Referitor la CALITATE, (vezi OG75/2005-ordonanta care stabileste pricipiile politicii nationale pt. Asigurarea Calitatii in Educatie pt. intregul sistem, vezi si def. date prin ISO 8402, si ISO 9000/2000-def. calitatii, managementul calitatii), nu este corect tradusa nici prin noua Lege a Educatiei Nationale, deoarece cresterea calitatii actului educational este baza „societatii bazate pe cunoastere”, iar acest deziderat nu poate fi realizat fara o dezvoltare intelectuala si profesionala in Ro. din perspectiva invatarii permanente.

In noua lege, nu sunt respectate pricipiile pe care se bazeaza asigurarea calitatii, si anume asigurarea calitatii si in sistemul de evaluare – aceasta trebuie sa fie usor de inteles, administrat cu eficienta, supus responsabilitatii publice, legea tinand cont doar ca acest sistem al calitatii trebuie aplicat in conditii de eficienta financiara.( de austeitate bugetara)…(nici nu mai vorbesc de validitate, fidelitate si practicabilitate in cazul evaluarii).

Astfel nu s-a tinut cont de urmatoarele probleme:

- neajunsurile din sistem si din societatea romaneasca in general;

- infrastructura precara;

- slaba legatura intre formarea initiala si formarea continua in sistem si in Ro.;

- standardele „nationale”…;
vezi http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com

http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058.html

http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042-pg18.html

dacă ești de acord semnează și promovează petițiile

Raspunde la acest comentariu
#104233 | 23-04-2010 07:34:09

Problemele descentralizării învățământului
Problemele descentralizării învățământului preuniversitar(1)
11 aprilie 2010 la 5:47 · Înregistrat sub descentralizarea învățământului and etichetat: descentralizarea actului educațional, educație, politică fără subiect · Editare

Problemele descentralizării învățământului preuniversitar(1)

În 2005 MEC adoptă strategia descentralizării în învățământul preuniversitar.

Prin descentralizarea învățământului conform noii LEN, se vrea un sistem de învățământ organizat, administrat și finanțat conform unor standarde, și în același timp se dorește asigurarea calității procesului instructiv-educativ, accesul liber și nediferențiat al tuturor beneficiarilor(elevi, studenți) la actul de educație, și nu în ultimul rând ne așteptăm la o ofertă educațională conform intereselor și nevoilor beneficiarilor direcți și indirecți.

Apropierea deciziei de beneficiarii serviciului public de educație, participarea reprezentanților societății civile(părinți, ONG-uri, asociații profesionale, mediu de afaceri) la procesul de luare a deciziilor și redistribuirea responsabilităților, a autorității decizionale de la nivel central către nivelul local sunt dezideratele descentralizării în educație conform noii legi.

Trebuie înțeles că descentralizarea este în același timp proces, condiție și/sau stare de fapt a sistemului educațional.

În cadrul legislativ din România observăm persistența unor prevederi comtradictorii care generează incoerențe și disfuncționalități, și mai ales se vor prepetua aceste stări de fapt, în sistemul educaționalromânesc.(vezi noua LEN – varianta guvernanților, martie 2010).

Domeniile supuse descentralizării conform noii legi, sunt:

curriculum;
resurse umane;
conducere și administrare;
finanțare.
Voi începe puțin altfel, de la ultimul punct.

Legea precizează clar că finanțarea școlii și a învățământului în general se face de la Bugetul de Stat, fondurile ajungând în bugetele consiliilor locale prin intermediul consiliilor județene. Astfel, în continuare sunt menținute artificial verigile intermediare de alocare a fondurilor, care au îngreunat întotdeauna alocalarea acestor fonduri și mai ales au generat alocări neobiective către diferite consilii locale. Alocarea de fonduri doar datorită normării și salarizării stabilte prin lege, pe baza costurilor standard/elev, va genera în continuare conflicte datorită existenței și perpetuării discriminării între școli, pentru că în Ro. știm cu toții că există comunități bogate versus comunități sărace.

Sistemul fundamentării proiecțiilor bugetare și alocarea fondurilor, nu ține cont de gradul de finanțare a fiecărei unități de învățământ, de fapt de nevoile ei reale de finanțare.

Bugetele întocmite la nivelul școlilor sunt reduse mai întâi drastic și mai apoi sunt aprobate de consiliile locale, acestea fiind și cele care hotărăsc de cele mai multe ori destinația fondurilor bugetare și extrabugetare.(vezi este nevoie de acordul primăriilor).

Și mai îngrijorător este faptul știut de toată lumea referitor la alocarea banilor de către primării pentru lucrări de reparații, igenizare, care sunt acordate prin licitații, preferențial unor firme specializate, dar cu stupoare constatăm că prețurile de execuție sunt mult mai mari decât prețul real al pieței, astfel școala, managerul ei, nu au nici un cuvânt de spus, iar recepția lucrărilor este pur formală.( imixtiunea politicului în actul decizional al școlii).

Conform legii baza de calcul a fondurilor alocate unității de învățământ, se face prin și din bugetele locale, conform costurilor standard per elev, iar acest cost nu este identic cu necesarul de fonduri pentru finanțarea de bază a elevilor.

Capacitatea de alocare a fondurilor pentru învățământ este mai mică decât necesarul fundamentat pe costuri standard.

Ar trebui introducerea unor indicatori de corecție generoși(vezi și situația liceelor vocaționale) care să țină seama de dezavantajele economice și sociale ale zonei.

Astfel elevii ca și principali clienți ai serviciului educațional vor beneficia de accesul nediferențiat la educație.

Legea ar trebui să prevadă clar, în cazul finanțării standard per elev, acest coeficient de corecție pentru diminuarea discriminării în educație(CCDSE) – propunere pentru noua LEN.

Problemele descentralizării învățământului(2)
a.) Curriculum
În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea). Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent. Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației). Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).


Disfuncționalități perpetuate prin noua Lege a Educației Naționale

În cazul învățământului preuniversitar, raportul dintre cele două părți ale Curriculum-ului Național(curriculum nucleu, corespunzător trunchiului comun din planul de învățământ și curriculum la decizia școlii) a fost mereu modificat de schimbările aduse planurilor de învățământ în ultima perioadă.
Legea educației perpetuează o serie de disfuncționalități legislative referitoare la rolul și responsabilitățile celor care elaborează și a celor care vor aproba acest curriculum la decizia școlii.
În cele mai multe cazuri până acum rolul elevilor, părinților și al agenților economici, ai comunității locale a fost pur formal.(în noua lege se dorește totul și în timp scurt,..., imposibil după părerea mea).
Astfel s-au ales deseori formele atractive și la modă și de cele mai multe ori s-a ținut cont doar de deficitul unor catedre referitor la norma didactică făță de personalul didactic existent.
Deși există o agenție specializată care are responsabilitatea elaborării și revizuirii politicilor curriculare, ea are de fapt doar rol în atribuirea și avizarea documentelor propuse de Comisiile Naționale constituite la nivelul ministerului( funcționăm după vechea lege a educației).
Deci, ministerul are în continuare dublu rol: de a constitui comisiile de elaborare a curriculum-ului și de a aproba produsul acestor comisii(vezi: Managementul curriculum-ului în Ro.).

vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
--------------------
...amendarea ipocriziei si demascarea autocratiei, intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul modifica deja structura firii umane...
vezi și:http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_n...-p25985058.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/protes...-p02225042.html
dacă ești de acord semnează și promovează petițiile

Raspunde la acest comentariu
#104450 | 25-04-2010 07:28:16

Substituire și substituit; nevoi sociale vs nevoi sociale de educație

Nevoile de educație sunt nevoi sociale, constituind de fapt cerințele pe care societatea le formulează față de sistemul educativ, concret comunitatea le formulează față de instituția școlară.
Nevoile de educație vor genera multe neclarită în sistem, deoarece disputa va fi tot timpul între nevoile sociale și cele educaționale.(este totuși o implicație logică...); ... cum A implică B și B implică inevitabil A,..., concluzia sistemul educativ va fi obligat să se adapteze și mai ales să se radapteze ori de câte ori apar nevoi sociale nesatisfăcute.(vezi forma legii... ciudată lege...). Conform raționamentului legii atunci când societatea în funcționarea ei ar avea disfuncționalități, dezechilibre între diferite sectoare, atunci și EDUCAȚIA va fi schimbată.
Astfel, EDUCAȚIA va perpetua și ea dezechilibrele din sfera socialului și le va amplifica.
Deci: EDUCAȚIA va fi un substitut al schimbărilor sociale care vor surveni în societatea românească.
Întrebare mea adresată guvernanților: Dacă neconcordanțele între educație și social se vor amplifica, pe care din cele două ar trebui să o schimbăm???
( ... cum massmedia manipulează la greu, atunci cu certitudine Educația se face vinovată de toate relele societății...)
Confuzia legii este între:
- nevoi sociale;
- nevoi sociale de educație...

vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751
--------------------
...amendarea ipocriziei si demascarea autocratiei, intr-o societate in care reflexele superficialitatii, si ridicolul modifica deja structura firii umane...
vezi:

http://www.petitieonline.ro/petitie/apel_n...-p25985058.html
http://www.petitieonline.ro/petitie/protes...-p02225042.html
dacă ești de acord semnează și promovează petițiile
vezi și:
http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com
http://fiz-edu.time2forum.net/

Raspunde la acest comentariu
#105007 | 30-04-2010 03:49:15

Televizoare 3D, IPAD-uri, transport gratuit in toata tara, garantie de retur in 30 de zile: http://TV3D-IPAD.TK

Raspunde la acest comentariu
#105078 | 30-04-2010 15:00:35

Cu siguranta redactorul sef a facut facultatea la UPA. Cred ca si ceilalti reporteri (nu mai platiti taxa daca tineti articolul asta?) ... mai puneti si voi stiri de la alte universitati

Raspunde la acest comentariu
#105683 | 06-05-2010 07:52:52

Ieri vorbeam cu un profesor din București specialist în managementul calității despre consensualitate...
Insasi "compactarea" a cel putin 3 legi intr-una singura MAMUT si includerea multor prevederi care sunt de competenta HG si OM demonstreaza ca autorii nu doresc decat sa-si impuna cat mai usor propriul punct de vedere...
In lumea civilizata exista metode si tehnici de consensualizare - de departe de preferat "democratiei" fortei impusa de cel care tipa mai tare si are cui!
Dar, asa cum la noi sunt ignorate cu pretiozitate si suficienta standardele internationale de asigurare a calitatii, tot asa sunt refuzate si metodele democratice de consensualizare.
Daca veti avea curiozitatea de-a citi/asculta dezbaterilor LEN in Comisia de invatamant veti putea realiza cat de demagogice, ipocrite si oportuniste sunt mai toate acestea - ignorand cu buna stiinta nu numai bunul simt ci si argumentarea logica in interesul TUTUROR partilor interesate la nivel national in educatie...
Asa ne explicam nu numai IGNORAREA tuturor semnalelor venite din partea celor implicati - - ci si simularea dialogului autentic pe Forumul www.unpasinainte.edu.ro
Sigur ca nu putem accepta aceasta situatie....
DAR CE PUTEM FACE DACA NICI NOI INTRE NOI NU SUNTEM CONSENSUALIZATI?
Poate ca singura salvare posbila ar fi o campanie de presa sustinuta...
De aceea

Doamnelor și domnilor profesori, părinți și elevi/studenți

... demersurile mele pt contracararea unei legi trunchiate și incomplete, care discriminează și este și anticonstituțională pe unele articole se pot vedea atât pe forumuri, www.edu.ro/forum/profesori , www.unpasianinte.edu.ro, ... topicuri preuniv. și univ., precum și o serie de scrisori deschise adresate ministrului, și politicului din Ro prin massmedia.

Cu stimă și considerație
Gabriel Nicolae Teodorescu
Cluj-Napoca

vezi: Apel național pt rescrierea Legii Educației Naționale în regim de urgență.
http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=126751

http://www.petitieonline.ro/petitie/semnaturi/apel_national_pentru_rescrierea_legii_educatiei_nationale-p25985058-pg4.html

http://www.petitieonline.ro/petitie/protestul_profesorilor_de_fizica_din_romania-p02225042.html

http://gabrielnicolaeteodorescu.wordpress.com

Raspunde la acest comentariu
#106078 | 10-05-2010 12:32:30

Si pentru cine muncesti, mai Broscoiule? Proasta aia mai mare, in afara ca pute a transpiratie de-ti muta nasul, nu a gasit nici pana azi un prostalan s-o ia de nevasta. Nici un vadaoi, macar! O s-o mai iei tu o data, Mos' Tompea! Cea mica e cu pluta, acusi va fi si ea profesor universitar doctor, maritat de vreo doua ori, apoi mai nemaritata ca oricand, a crescut o papaluga proasta care nu are nici un fel de contact cu realitatea. Nevasta? Vai de p.....a ei. Aia nu cred ca a facut sex cu tine de zece ori, cel putin din ce spuneai. Dar da, cracanata si desalata aia va ramane cu banii, prostane. Si poate, daca iti crapa vreo vena la capul ala patrat de broscoi, are si ea timp sa mai faca sex in viata asta cu vreun mascul. Ca tu ai fost 0 mare barat la capitolul sex, dom'broscoi. Si...pentru cine muncesti, prostovane? Margareta de la Piatra Neamt (directorul de filiala) a plecat pe banii tai in concediu in strainatate si a venit maritata beton. Ai fost aproape de Socola din nou, fiindca ai constat iarasi ca nu-i de ajuns sa ai bani si sa oferi onoruri daca nu ai nika in pantaloni, mosneag bleg ce esti. Pe langa fatuca asta din Piatra (pentru care erai gata sa dai coltul - ca pui si sentiment in "afaceri" din astea), te-a lasat si manfra de la filiala Focsani, si cea din Bacau si celelalte variante de ocazie, te-ai ramolit si te gadila la orgoliu acum ca esti cavaler de Zmalta (habar nu ai cu ce se manaca asta, dar cu bani poti fi si cavaler "teuton"), mare PSD-ist, dar nu te alege nici dracu, ca toata lumea te stie, si ce alte satisfactii mai ai? Stai cu trei TV, toate deschise pe diferite posturi, zu toate telefoanele in jurul tau si cu toate sticlele de Wiskey, bei ca porcul si adormi ca prostul singur, inconjurat de de iluziile tale. "Cunoastere, care inseamna putere", imi ziceai. Si o ai, dar in curand o sa-ti crape una di venele alea care iti alearga pe frunte, ca serpii. Stupida viata si voi, robii banilor sunteti mai nenorociti decat cei care nu au decat cele necesare zilnic si care au si timp sa se bucure de soare, de o pala de fan, de o boare de vant...Ce stii tu, robot marunt?

Raspunde la acest comentariu
#106613 | 13-05-2010 23:00:28

-minciunile lui tompea sunt bine elaborate numai ca o minciuna are picioarele scurte.El si sleahta lui a acaparat univ.PA prin forta cu sprijinul urmatorilor pesedisti de frunte:nica,andronescu si nu in ultimul rand ilustrul primare nikita.In privinta minciunilor tompea alias napoleon(A fost doar internat de prof. Branzei la Socola-este un paranoia clasic)cum singur a marturisit are scoala de dezinformare a temutei securitati romanesti.El,renumit ca organizator de circuri,are la dispozitie,neconditionat un grup de comando care face ORICE,ca sa tina sub calcaie UPA, ca institutie de baza a PSD.tompea nu te uiti in oglinda........

Raspunde la acest comentariu
Adauga comentariu

Video Stiri

Mica publicitate

Vezi toate anunturile | Adauga gratuit anuntul tau