News Flash:

Unul din zece salariati este sef

4 Februarie 2000
1238 Vizualizari | 0 Comentarii
Caile Ferate Romane
•Restructurarea SNCFR inseamna cresterea salariilor directorilor •Salariile directorilor de la calea ferata inghit a cincea parte din veniturile SNCFR •personalul de exploatare, ce reprezinta circa jumatate din numarul de angajati, castiga lunar mai putin de un milion de lei

Restructurarea SNCFR a avut ca efect imediat cresterea efectivului din structurile de comanda in defavoarea personalului de executie. In ultimii trei ani, structura de comanda din Regionala CF Iasi, ca de altfel in intreaga tara, s-a amplificat de circa cinci ori in timp ce numarul angajatilor a ramas constant. Zicala "Unul cu mapa si zece cu sapa" se confirma pregnant intr-o structura ce domina monopolul transporturilor feroviare. Inainte de restructurare existau circa 2 %- 3% din birouri ocupate de sefi, care "suflau" 7% din fondul de salarii. In prezent, prin restructurare, unul din zece angajati din fosta SNCFR este sef, posturile ocupate de acestia ingloband 22% din fondul de salarii. Judecand dupa conceptul "unde este mai multa minte exista si solutii pe masura", se poate trage concluzia ca multiplicarea numarului de sefi ar atrage si cresterea calitatii serviciilor. Recentele greve din sectorul feroviar si sesizarile calatorilor referitoare la prestatiile companiilor de transport pe calea ferata infirma efectele noilor tendinte de multiplicare a structurilor de comanda.

Jumatate din angajatii feroviari castiga 787.000 lei lunar

In contabilitatea Companiei Nationale CFR, potrivit ultimului contract colectiv de munca pe ramura, figureaza 41 de clase de salarizare. Veniturile nete aferente acestor clase variaza, in functie de incadrare, intre 450.000 - 2.506.200 de lei. In primele 13 clase de salarizare, cu venituri nete situate intre 450.000 - 990.200 de lei, sunt incadrati 45% din angajatii care lucreaza in sectorul exploatare, respectiv acarii, manevrantii, magazinerii, operatorii SITRAM si montatorii. Salariul lunar mediu net se cifreaza, pentru primele 13 clase, la 787.350 de lei. In urmatoarele 20 de clase de salarizare, incadrate cu venituri lunare nete intre 1.024.700 - 1.903.600 de lei, sunt cuprinsi 40 % din angajatii din exploatare, adica impiegati de miscare, casieri, mecanici de locomotiva, revizori tehnici, picheri, sefi de manevra si sefi de tren. Venitul mediu net lunar pentru aceasta categorie este 1.464.150 de lei. Avand in vedere ca ponderea in exploatare o reprezinta grupele de munca enumerate mai sus, rezulta ca, pentru 85% din ceferisti, salariul mediu lunar se cifreaza la 1.125.750 de lei. In ultimele opt clase de salarizare, cu un venit lunar net intre 1.970.300 - 2.506.200 de lei, sunt incadrati 15% din angajati, reprezentati prin sefii de statii, sefii de servicii si sefii de divizie. Prin urmare, venitul lunar mediu net al fiecarui membru din staff-ul Regionalei CF Iasi se cifreaza la 2.238.250 de lei.

Salariile directorilor sunt confidentiale

Salariile directorilor si directorilor adjuncti ai agentiilor locale din cadrul celor cinci companii in care s-a divizat SNCFR au fost fixate de administratia Ministerului Transporturilor. Prin urmare, ele nu au facut obiectul negocierilor pentru contractul colectiv de munca si au fost catalogate drept confidentiale. Este lesne de inteles ca nivelul acestora nu coboara sub cuantumul salariilor sefilor enumerati inainte. Daca tinem cont ca actualii directori si directori adjuncti au fost, inainte de restructurarea Regionalei CF Iasi, sefi de divizii sau sefi de servicii, putem aproxima cu suficienta precizie salariile acestora. Un director adjunct este platit cu acelasi salariu pe care-l avea cand ocupa functia de sef de divizie. Venitul sau lunar net este de 2,5 milioane de lei. Suma reprezinta salariul de incadrare, la acesta adaugandu-se sporurile si indemnizatia de conducere. Sporurile la calea ferata pot cumula pana la 40% din salariul de incadrare. In cazul unui director adjunct, acesta ar fi aproximativ un milion de lei. Indemnizatia de conducerea ar putea ajunge pana la 500.000 de lei, avand in vedere ca o functie in administratia transporturilor feroviare presupune si raspundere. Un calcul sumar conduce, pentru un director adjunct, la un salariu net lunar de patru milioane de lei. Directorul unei companii descentralizate ajunge la circa 5,8 milioane de lei. Modul de calcul al acestuia inglobeaza salariul de incadrare precum si sporurile de comanda. Chiar daca salariile directorilor de la calea ferata par mici, ele contrasteaza cu salariile celorlalti angajati care asigura calitatea serviciilor de profil.

sncfr cfr
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1875 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018116 (s)

loading...