News Flash:

Vaccinul impotriva cancerului uterin, periculos pentru fetitele de clasa a IV - a

22 Noiembrie 2008
5653 Vizualizari | 14 Comentarii
Eugen Nicolaescu
• Unii dintre medicii ginecologi se abtin atunci cand vine vorba de administrarea vaccinului impotriva cancerului de col uterin la fetitele de clasa a patra • Ministrul Nicolaescu a declarat ieri, telefonic, ca medicii se opun acestui vaccin pentru ca vor sa aiba cazuri • "Nu s-au finalizat niste studii corespunzatoare ca sa ma pot pronunta. Consider ca acest vaccin a fost aruncat prea repede pe piata. Este cam scazuta varsta de administrare a acestui vaccin si ma refer aici la fetitele de clasa a IV-a. Eu, daca as avea o fetita in clasa a IV-a, as avea retineri. La aceasta varsta nu exista suficienta maturizare a aparatului genital", a declarat medicul Eduard Crauciuc


Discutii contradictorii privind administrarea gratuita a vaccinului impotriva cancerului de col uterin la fetitele de clasa a patra. Pe de o parte, medicii ginecologi se abtin sau nu sunt de acord, pe de alta parte ministrul Sanatatii Publice, Eugen Nicolaescu, sustine ca atata timp cat exista avizul Agentiei Europene a Medicamentului, nu ar trebui sa aiba loc astfel de discutii.

Mai mult, ministrul Eugen Nicolaescu a tinut sa precizeze ca parintii sunt cei care decid. Parerile sunt impartite si intre medicii ginecologi. Unii militeaza pentru vaccinarea fetitelor impotriva cancerului de col uterin, altii se abtin, deoarece nu au fost finalizate studiile si nu se cunosc cu exactitate reactiile adverse. "Nu s-au finalizat niste studii corespunzatoare ca sa ma pot pronunta. Consider ca acest vaccin a fost aruncat prea repede pe piata. Este cam scazuta varsta de administrare a acestui vaccin si ma refer aici la fetitele de clasa a IV-a. Eu, daca as avea o fetita in clasa a IV-a, as avea retineri. La aceasta varsta nu exista suficienta maturizare a aparatului genital. Cand studiile vor fi finalizate, voi putea sa ma pronunt. Fara niste studii bine definite, raportate la riscuri pe categorii de varsta, ma abtin sa fac comentarii", a declarat ieri dr. Eduard Crauciuc, medic specialist obstetrica-ginecologie.



Acuzatii grave

Pe de alta parte, ministrul Sanatatii - Eugen Nicolaescu, a facut afirmatii grave la adresa medicilor care sunt impotriva administrarii la fetite a vaccinului impotriva cancerului de col uterin. Nicolaescu a declarat ieri, telefonic, ca medicii se opun acestui vaccin pentru ca vor sa aiba cazuri. "Am ajuns toti sa ne dam cu parerea. Din moment ce Agentia Europeana a Medicamentului a dat aprobare pentru administrarea acestui vaccin, nu ar trebui sa fie comentarii. Campania de vaccinare se face prin vointa parintilor. Acestia vor face ce vrea. Medicii nu vor vaccinare pentru ca vor sa aiba cazuri. Atat de cinici am ajuns?", a declarat Eugen Nicolaescu, ministrul Sanatatii Publice. Infectia cu Papiloma virus uman (HPV) este o infectie virala cu transmitere sexuala in majoritatea cazurilor, fiind destul de frecventa la populatia activa sexual. In unele cazuri, un organism cu imunitate normala poate sa elimine infectia in 2-3 ani, dar sunt situatii in care infectia ramane localizata la nivel genital. In cazul in care exista aceasta infectie, nu inseamna neaparat ca apare si cancerul, ci exista un risc mai mare de a face cancer de col uterin. Tocmai din aceasta cauza, medicii recomanda efectuarea de doua ori pe an a examenului Papanicolau.



Campania de vaccinare incepe luni

Peste doua zile incepe campania de vaccinare gratuita impotriva cancerului de col uterin a fetitelor de clasa a IV-a. La Iasi, vaccinul este administrat de medicii de familie si cei din medicina scolara. Acestia au fost chemati de Autoritatea de Sanatate Publica (ASP) la o serie de cursuri prin care sa le explice in ce consta mai exact vaccinarea. In mod normal de luni, 24 noiembrie, vaccinarea ar trebui sa inceapa, insa parintii habar nu au despre ce este vorba. Astfel, invatatorilor le revine datoria de a-i convoca pe parinti la sedinta si, acolo unde exista posibilitatea, pe un medic care sa le explice acestora ce reprezinta acest vaccin. Parintii au dreptul sa spuna da sau nu vaccinarii, iar in cazul in care refuza, trebuie sa completeze un formular special. Practic, vaccinarea va incepe abia dupa ce vor fi sustinute toate sedintele cu parintii si se va sti care este numarul exact al celor care au spus nu administrarii vaccinului fetitelor lor. "Inspectoratul Scolar Judetean este foarte implicat in aceasta campanie, iar invatatorii au datoria de a convoca parintii in sedinta. Pe baza unor liste de participare cu semnatura, parintii isi vor da acordul pentru realizarea vaccinarii, iar cei care refuza vor completa acel formular. Abia dupa ce se pun la punct aceste aspecte medicii vor reveni sa ridice dozele necesare de vaccin", a declarat dr. Elena Duca, medic epidemiolog in cadrul ASP Iasi. Dozele de vaccin vor fi administrate in trei transe. Prima vaccinare va avea loc in aceasta luna, iar urmatoarele doua in lunile ianuarie si mai a anului viitor.



Singurele tari care au recomandat vaccinarile HPV sunt Austria, Belgia, Franta, Germania, Luxemburg, Spania si Elvetia. In Statele Unite nu exista program de imunizari in scoli, pentru ca medicii care vaccineaza nu obtin aprobarea autoritatilor locale si a directorilor de scoli. Vaccinul a starnit controverse aprinse in SUA, unde au fost emise acuzatii referitoare la efectele adverse ale vaccinului, care au mers de la lesinuri si ameteli pana la paralizie, tromboza, posibila sterilitate si decese. Acuzatiile nu au fost confirmate oficial, stabilindu-se ca nu exista o legatura de cauzalitate intre administrarea vaccinurilor si decese.
Cotidianul Gandul, 20 noiembrie 2008



acuzatii grave
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (14)

Ravena  | #48830
Acest vaccin s-a dovedit practic toxic pentru organismul femeilor. La fetitele de la aceasta varsta, cand se produc atatea transfoemari in trupurile lor aflate in crestere aceasta toxicitae va actiona imprevizibil....Cititi despre acest vaccin pe internet si veti vedea ca este toxic dovedit si multe tari refuza aceasta AFACERE a MAFIOTILOR din acest domeniu. Ticalosia este mare acum in Romania si nu mai conteaza nici un sentiment uman si responsabil fata de semeni, doar imbogatirea pe toate caile. Cititi, informati-va si nu va lasati la mana MAFIOTILOR de pe toate planurile. Sa si le faca lor toate aceste otravuri. Doamna Magda acuzatiile aduse in SUA impotriva acestui vaccin sunt reale si dovedite.
Indignat  | #48831
Bravo doctorilor , mars acasa penelistilor ati distrus tara in frunte cu fenechiosu si acum vreti sa distrugeti si oamenii.
Daca era asa de bun de te zbati asa de tare sa l aplice sau poate avem ceva interese.
Nu uita cu comisia europeaza cind un mare concern de medicamente a creat un medicament "APROBAT" si a cauzat mii de imbolnaviri pe scara larga.
Poate fi cazul si aici.

HUOOOOOO pe luna sa te trimita , criminalule, pune copiilor tai nu alor nostri
Indignat  | #48832
nu mai stergeti mesaje daca nu va convin , asta e realitatea sau si voi sunteti comunisti
Liviu  | #48833
daca nu s-au lamurit americanii"ce si cum" e cu vaccinul asta,de ce n-ar experimenta pe romani?nu-i mai simplu si ieftin?daca iese nasol,oricum aici nimeni n-o sa cistige vre-un proces,doar e democratie! (adica hotie si tradare!)
Parinte  | #48834
o intrebare.
de ce, eu ca parinte daca nu doresc sa-i administrez fiicei mele vaccinul, trebuie sa dau semnatura in scris?
Dar la fel doresc eu ca parinte sa mi se dea semnatura in scris, ca fiica mea nu va pati nimic in urma admiistrarii vaccinului.
De ce numnai de o parete se cere si de cealalta nu exista garantie.
DA ESTE ADEVARAT CA NU ESTE BINE SA FACEM VACCIN FETITELOR LA ACEASTA VARSTA.
SAU ESTE O EXPERIENTA DE CERECTARE DICTATA DE UNDEVA?
ATI UITA CE S-A INTAMPLAT CU MEDICAMENTUL TALIDOMIDA IN ANII 1967? CE SE ADMINISTRA GRAVIDELOR?
PARINTE
Anonim  | #48835
varsta inceperii vietii sexuale la fetite a scazut foarte mult, 12 ani in medie, si de aia se face vaccinarea in clasa a 4-a (sansele ca fetitele de 10 ani sa aiba viata sexuala sunt aproape de 0). In plus, accest vaccin a fost "aruncat" pe piata, dupa un nr foarte mare de ani de studii (20 in medie), la fel ca in cazul oricarui alt vaccin, sau medicament. vaccinarea, imunizarea fetitelor nu are nici o legatura cu dezvoltarea aparatului genital, ci cu formarea de anticorpi (la fel ca in cazul oricarui alt vaccin). cum se explica altfel faptul ca in tarile unde se face vaccinopreventia de cativa ani a scazut nr femeilor cu cancer de col uterin, iar romania este situata printre primele tari ca nr de cazuri?
Anonim  | #48836
ptr parinte:
1. pey daca fata ta face cancer de col la 25 de ani, in cazul in care isi incepe viata sexuala la 13 ani, cu parteneri multipli pana in 20 de ani... tu esti raspunzator ca nu ai prevenit acest lucru prin vaccinare, si de aia semnezi.
2. la ORICE vaccinare exista 1% risc de efecte adverse. la fel ca la vaccinul antigripal, antipolio, anirubeola, anti TBC etc. dar tot le faci nu? riscul este prea mic comparat cu beneficiul, si nimeni din lume nu poate garanta 100% ca nu o sa faci absolut nimic.
3. cei care cred ca un vaccin care se afla pe piata, dupa ani de cercetare si aprobarea FDA-ului, este "experiment"... sunt usor inapoiati si dezinformati. iar cercetarea de acum nu se compara cu cea de acum 60 de ani.
pentru cei ce nu si-au dat numele  | #48837
Cel care semneaza parinte are perfecta dreptate. Atunci trebuie sa-i consideram pe americani ca sunt si inapoiati di dezinformati. EI SUNT TOTAL IMPOTRIVA. MAI CITITI, DOCUMENTATI-VA SI NU VA ARUNCATI CA PROSTII IN VACCIN.
pentru parinte. SA NU FACETI VACCINUL. SI FRANTA ESTE RETICIENTA.
fene  | #48838
ANIMALELE ASTEA PENELISTE NU CONTEAZA CINE SUFERA EI TRBUIE SA IA SPAGA DE LA CERCETARE,,NOI SINTEM COBAI,SA NU VA AJUTE DUMNEZEU TICALOSILOR
constantin  | #48839
.......sper sa nu am dreptate. De ce nu putem astepta inca 2-3ani de studiu si nu facem altceva cu bani....ex. trebuia ca odata cu programul national de evaluare sa fi fost introdusa ca manevara decontata si acele teste de depistare a cancerului de col uterin.......era mult mai benefica deoarece se depistau poate stadii incipiente ale boli.
De ce as risca eu ca parinte pt o suma de 300rron sau mai mult cand pot sa mai astept 2-3ani ma asigur ca nu este infectata cu acest virus si fac vacc. sau risc.....hehe risc la pocker nu cu viata ficei mele. Deci in concluzie pot sa fac vacc. si dupa 2-3ani fara sa fac parte din lotul de incercare .....si chiar daca a inceput viata sexuala .
szabo istvan  | #48840
fetita mea este in clasa a 5-a. de ce nu se poate efectua vaccinarea, deoarece in noiembrie 2008 implineste 11 ani.
dsy  | #48841
voi fi de acord ca fetitele sa suporte astfel de vaccin cand se va sti cu certitudine ca o astfel de campanie va avea o eficienta semnificativa.
noi ca parinti trebuie sa fim de acord cu ce ? cu condamnarea propiilor fiice ?
ma intreb , cine este mai cinic cel care comanda o astfel de campanie sau un parinte , fie el si medic , ca nu accepta ca propiul copil sa fie vaccinat , dar sa nu se cunoasca exact reeactiile adverse?
nu ne mai mintiti ca vaccinul este gratuit . tot noi il platim .ne stoarceti bani din buzunare .n-as vrea sa cred ca tineretul romaniei a juns cobaiul puterilor mondiale iar clasa noastra politica accepta o astfel de acctiune .
concluzionanad ca parinte nu semnez nici un formular , asa cum nici sistemul sanitar nu garanteaza ptr eficienta si ca nu vor avea loc reacctii adverse. dar in timp daca se dovedeste ca totul este in regula voi fi de acord cu o astfel de actiune.
daniela  | #48842
am 44 ani, am facut tratament de sterilitateprimara timp de 11 ani, trei operatii pe uter, acum am o fetita de 11 ani.(singurul copil) credeti-ma nu stiu ce sa fac, nu am curajul sa o vaccinez, imi poate da cineva un sfat?
Ma intreb dl. ministru nicolaescu arefata? si daca are as vrea sa vad in direct ca o vaccineaza. ar face-o? eu ma indoiesc
Lavinia  | #48843
Eu sunt o fata in cl a IV-a A si va intreb daca vaccinul este periculos caci multe fete zic mamaelor lor ca exista riscul de a muri si pe de alta parte exista riscul de a face cancer oare sa fac?
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1975 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018049 (s)