News Flash:

Vatmanul vinovat de accidentul de la Sala "Vointa" a fost trimis in judecata

2 Noiembrie 1999
864 Vizualizari | 0 Comentarii
Parchetul de pe linga Tribunalul Iasi a definitivat cercetarile in cazul accidentului grav de circulatie din data de 2 iunie, produs de vatmanul unui tramvai, in fata Salii "Vointa" si soldat cu ranirea serioasa a sase persoane. La data respectiva, vagonul condus de Titus Bostan (34 de ani) a ramas fara frine din dreptul Agentiei "Tarom" si in coborire a acrosat un microbuz Volkswagen dupa care s-a ciocnit cu un alt tramvai. Din fericire si cu mare noroc nimeni nu si-a pierdut viata. Bostan era vatman din 1996 dar pina atunci circulase doar cu tramvaie V2A. In luna mai, el a dat examen pentru trecerea pe tramvaie de tip Tatra, reusind sa treaca cursurile facute anterior dar avind la activ nu regulamentarele 80 de ore de conducere, ci numai 36! El a promovat ca urmare a recomandarilor facute de instructorul sau, Gheorghe Tanase, care l-a considerat apt sa conduca un vagon "Tatra" dupa mai putin de jumatate din perioada de instructie. Ca urmare, de la 1 iunie, conducerea RATC l-a numit pe Bostan vatman in toata regula pe respectivul tip de tramvai. Constient de lipsurile din pregatire, Titus Bostan a incercat sa-si ia niste zile libere, sa se mai obisnuiasca probabil, cu ideea. Intentia i-a reusit doar pentru o zi, astfel ca pe 1 iunie nu a lucrat. A doua zi insa, n-a mai tinut "figura" si a trebuit sa se resemneze si sa plece in cursa. El a intrat in schimbul doi, pe linia 7 (Canta - Gara - Tg. Cucu) si, dupa cinci curse fara probleme, la intersectia din fata blocului "Tarom" deznodamintul s-a produs. Urmarea: sase calatori s-au accidentat destul de grav, fiecare necesitind, in medie, 40 de zile de ingrijiri medicale. Rechizitoriul intocmit de Parchet arata ca Bostan a declarat: "Dupa cinci curse complete, am sesizat o mica defectiune la sistemul de frinare". Daca ar fi fost asa, el ar fi trebuit sa raporteze imediat situatia, sa ceara tuturor pasagerilor sa coboare si sa se retraga din cursa. Echipa tehnica a RATC care a efectuat ulterior verificarile de rigoare a constatat ca sistemul de frinare al tramvaiului corespundea din punct de vedere calitativ iar problemele reclamate de Bostan erau inexistente. Parchetul concluzioneaza ca, in cazul de fata, este vorba de un conducator de tramvai fara experienta, incadrind faptele la art. 182, al. 2-4 si art. 33 CP (cumul de infractiuni) si a dispus trimiterea in judecata a vatmanului.
Sorin CHIRIAC
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1741 (s) | 24 queries | Mysql time :0.019566 (s)

loading...