News Flash:

Vegetarian? 6 trucuri pentru o dieta sanatoasa

16 Octombrie 2009
816 Vizualizari | 0 Comentarii
Vegetarian 6 trucuri pentru o dieta sanatoasa
Afisat la 19.01

O dieta fara carne iti poate imbunatati viata, insa trebuie sa stii cum sa o urmezi corect, pentru a-ti aduce numai beneficii. Printre acestea se numara un risc mai mic de moarte in urma bolilor de inima, nivel mai mic al colesterolului si o incidenta redusa a diabetului, obezitatii si cancerului - insa ca sa te asiguri de aceste beneficii, trebuie sa te pregatesti temeinic, pentru un regim vegetarian "ca la carte".
Publicatia US News a gasit sase trucuri de urmat daca vrei sa devii vegetarian.

Defineste ce intelegi prin vegetarian

Sunt o multime de variatii ale dietei vegetariene. Cea mai stricta este cea care elimina total din alimentatie orice fel de produs animal, inclusiv untul si ouale. Unii se mai cearta inca daca sa excluda sau nu mierea de albine. O dieta mai usoara este cea in care sunt permise ouale si lactatele.
In fine, pe ultima treapta se afla cei care aleg sa reduca, nu sa elimine complet, din dieta lor, produsele din carne. Alegerea uneia din aceste variante este o decizie strict personala, dar e bine sa stiti inca de la inceput la ce va inhamati.

Fereste-te de "caloriile goale"

Unii vegetarieni sunt obezi, din aceleasi motive care determina obezitatea printre cei care mananca carne. Asa ca feriti-va sa inlocuiti mancarurile bogate din punct de vedere nutritional cu "calorii goale" - cum ar fi cartofii prajiti (doar sunt legume!). Cea mai sanatoasa dieta vegetariana este bazata pe multe legume si fructe proaspete, nuci si seminte. Nu uitati totusi si de proteine, varianta vegetala- tofu sau fasole.

Inlocuiti carnea

Contrar credintei populare, nu este foarte greu pentru vegetarieni sa aiba suficiente proteine in alimentatie. Ca si sursa de proteine, 30 de grame de carne si un sfert de cana de fasole gatita sunt aproximativ echivalente. Soia si quinoa sunt ambele bune surse de proteine complete. Pentru a intalni gustul savuros al carnii, apelati cu incredere la ciuperci.

Aveti grija la nutrienti

Vegetarienii, mai ales cei mai stricti, trebuie sa aiba grija sa aiba in alimentatie suficienti acizi grasi omega-3, fier, zinc, calciu si vitamine D si B-12. Pentru calciu si vitamina D, trebuie consumate suficiente produse lactate sau un substitut al laptelui fostifiat.
In plus, multe cereale pentru micul dejun sunt imbogatite cu vitaminele D si B-12. Zincul poate fi gasit in produsele din soia, legume, seminte, branza si nuci. Fierul poate fi asimilat din cerealele fortificate, fasole, tofu si spanac. Pentru omega-3, cele mai bune sunt suplimentele alimentare, intrucat acest nutrient nu se gaseste in toate formele in plante.

Citeste etichetele

Mancarurile vegetariene ambalate sunt supuse acelorasi pericole ca si cele non-vegetariene - pot contine mai multa sare, zahar si aditivi decat doza zilnica recomandata. Desi burgerii vegetarieni au in general mai putina grasime decat cei cu carne, contin destul de multa sare si prea putine proteine. Si nu uitati sa numarati caloriile - chiar daca sunt vegetale, tot se depun daca sunt in exces.

Ia-o usor

Daca te-ai decis sa devii vegetarian nu te arunca cu capul ianinte. Incearca mai intai ca jumatate din mesele tale dintr-o saptamana sa fie exclusiv vegetariene. Apoi, dupa ce te obisnuiesti cu aceasta rutina, mareste ritmul - trei sferturi din mese vegetariene.
Daca decizi ca dieta vegetariana nu e pentru tine, alege carne slaba si nu face din aceasta punctul central al oricarei mese. Mai bine consider-o garnitura la o farfurie sanatoasa de legume, cereale integrale si grasimi sanatoase, precum uleiul de masline.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1561 (s) | 22 queries | Mysql time :0.019854 (s)

loading...