News Flash:

Veniturile municipalitatii au crescut cu 200 miliarde lei

13 Ianuarie 2005
712 Vizualizari | 0 Comentarii
•Municipalitatea ieseana va propune Consiliului Local o alta varianta de buget pentru anul 2005, diferita de cea afisata pana acum pe site-ul primariei •In noua varianta veniturile municipalitatii pentru 2005 sunt estimate la 2.905 miliarde lei si nu 2.700 milIiarde lei asa cum s-a crezut pana acum •Primaria se bazeaza pe recuperarea restantelor de anul trecut la plata taxelor si impozitelor locale

Conducerea municipalitatii iesene va supune aprobarii Consiliului Local, in sedinta care va avea loc pe 17 ianuarie, un nou proiect de buget pentru anul 2005 diferit de cel afisat pana acum pe site-ul primariei. In noua varianta se estimeaza ca veniturile municipalitatii vor fi de 2.900 miliarde lei, in loc de 2.700 miliarde lei. In acest context, primarul Gheorghe Nichita si-a manifestat increderea ca aplicarea cotei unice de impozitare de 16 la suta nu va afecta valoarea veniturilor pe care municipalitatea la va obtine de la bugetul de stat. Cresterea veniturilor primariei se bazeaza pe recuperarea restantelor din anii anteriori la plata taxelor si impozitelor locale. "Numai din impozitele pe cladiri de la persoanele juridice avem de recuperat 30 de miliarde lei. De asemenea, de la Consiliul Judetean avem de primit 51 miliarde lei", a declarat ieri primarul Nichita.
De la bugetul de stat, municipalitatea ieseana va primi 1.200 miliarde lei, cote defalcate din impozitul pe venit, 21 miliarde lei fonduri distribuite pentru echilibrarea bugetelor locale si 855 miliarde lei din TVA. La capitolul cheltuieli, ca si pana acum, aproximativ o treime din veniturile bugetare, adica 1.025 miliarde lei vor fi folosite pentru buna desfasurarea a activitatilor din invatamant, in vederea achitarii salariilor profesorilor si efectuarea unor lucrari de investitii in acest domeniu. De asemenea, pentru sanatate primaria va cheltui 66 miliarde lei pentru cheltuieli materiale si de personal la crese si realizarea unor lucrari de reparatii la spitalele pe care le are in subordine, cum ar fi Spitalul Sf. Spiridon si Spitalul de Recuperare. Pe lista de investitii figureaza in continuare realizarea pasajului de la Hala Centrala pentru care au fost prevazute in buget 15 miliarde lei, realizarea podului Trancu peste malul Bahluiului, vis-a-vis de Universitatea Tehnica "Gheorghe Asachi" - 8,8 miliarde lei, realizarea podului Gheorghe Ghibnescu, vis-a-vis de sediul Uzinei de Furnizare Agentului Termic - 7,1 miliarde lei. Pentru realizarea unor locuinte de urgenta, municipalitatea a prevazut in buget 13 miliarde lei, iar in vederea modernizarii iluminatului public primaria va cheltui anul acesta 22 miliarde lei. Fonduri in valoare de 16 miliarde lei vor fi cheltuite si pentru realizarea instalatiei de iluminat de la Stadionul Emil Alexandrescu. Desi Consiliul Judetean a solicitat 41 miliarde lei pentru consolidarea Filarmonicii Moldova, municipalitatea a alocat numai 20 de miliarde lei.

Atributiile directorului general al primariei

•Directorul general al municipalitatii se va numi si city-manager care se va ocupa de coordonarea activitatilor economice si de control

Primarul Gheorghe Nichita a prezentat ieri, intr-o conferinta de presa, atributiile pe care le va avea directorul general al municipalitatii care va fi numit si city-manager. Initiativa de numire unui specialist pe aceasta functie, imprumutata din sistemul administrativ european, care are ca scop introducerea unor criterii de management economic in gestionarea problemelor orasului. Seful municipalitatii a spus in acest sens ca se urmareste in primul rand eficientizarea activitatii din primarie. Avand in vedere numirea unui specialist pe aceasta functie se urmareste intarirea atributiilor de reprezentativitate pe care le va avea primarul si cei doi viceprimari. "Directorul general va coordona toate activitatile cu caracter economic si va conduce toate activitatile de control ale municipalitatii. Primarul si viceprimarii trebuie sa aiba mai multa reprezentativitate, ei trebuie sa se zbata pentru obtinerea unor proiecte si a unor finantari pentru rezolvarea problemelor majore ale orasului", a declarat ieri primarul Nichita.
Mai multi specialisti angajati de primarie au lucrat pentru intocmirea unei noi organigrame a municipalitatii. "Prin noua organigrama s-a urmarit aplicarea criteriului de functionalitate si fluidizare a circuitului documentelor intre cetatean si administratie", a adaugat primarul. Specialistii au propus primariei doua variante cu privire la modul in care va arata o noua organigrama a primariei. Intr-una din variante este introdus si postul de director general. Cealalta varianta prevede repartizarea atributiilor care ar reveni directorului general intre cei doi viceprimari. Astfel, unul dintre viceprimari, cel mai probabil Constantin Neculau, ar putea avea in subordine toate societatile comerciale si regiile coordonate de Consiliul Local iar celalat viceprimar, Constantin Adascalitei, se va ocupa de activitatile privind asistenta sociala si de cultura. Municipalitatea va lasa la latitudinea Consiliului Local sa aleaga cea mai buna varianta
Constantin MAZILU
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1921 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021563 (s)

loading...