News Flash:

Vin tramvaiele de la Stuttgart

12 Ianuarie 2008
4094 Vizualizari | 9 Comentarii
Mihai Adrian, purtatorul de cuvant al Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, a precizat ca cele 31 de tramvaie second-hand de tip GT-4 pe care regia ieseana le-a achizitionat de la Stuttgart vor sosi pana la sfarsitul lunii ianuarie si ca se spera ca in februarie acestea sa fie puse in circulatie. Din cele 31 de tramvaie, 25 au fost achizitionate la pretul de 7500 Euro bucata, iar celelalte 6 au fost oferite de germani pentru piese de schimb.

RATP Iasi spera totusi sa poata pune in folosinta si celelalte 6 vagoane, pentru ca este mai mare nevoie de acestea in transport si nu ca piese de schimb. Noile achizitii vor inlocui vechile tramvaie de tip Tatra, de fabricatie cehoslovaca, deoarece acestea necesita un consum ridicat de energie electrica si nu mai sunt considerate rentabile. Tramvaiele din Stuttgart vor inlocui vechile garnituri care circula in special in zona industriala, pe linia 5, pe traseul Dacia-Tutora, precum si pe linia 11, pe traseul Dacia-Tatarasi Nord. Reprezentantii regiei iesene au precizat ca inainte de sfarsitul anului 2007, au fost probleme cu liniile feroviare din Germania, acesta fiind motivul pentru care a intarziat aducerea in tara a tramvaielor. "Desi au existat voci care au zis ca aceste tramvaie nu merita investitia facuta, putem preciza ca nici un oras nu are buget destul de mare, in afara capitalei, ca sa-si permita tramvaie noi. Pretul unui astfel de vagonet ajunge si la doua milioane Euro. Nu ne permitem sa punem garnituri noi pe linii, pentru ca asta ar insemna sa le stricam inainte sa apucam sa le folosim. Oricum, suntem multumiti cu cele pe care le-am achizitionat", a precizat Mihai Adrian. Regia ieseana a mai achizitionat 10 tramvaie, tot din Germania, dar din localitatea Heag, de unde pana in prezent au sosit cinci. Tramvaiele sunt de tip ST10-11, iar regia asteapta in curand si celelalte 5 vagoane.

mihai adrian ratp iasi tramvaie second-hand gt-4 stuttgart tatra
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Comentarii (9)

Gabi  | #27340
Cum sa nu fie la pamint acest oras cind bugetul este tocat la mina a doua de niste incompetenti materialisti
eee  | #27341
nu era vorba de NOI, dar nici din anul in care s-a nascut bunica . FIER VECHI pt iasi ....asteptam sa le vedem , dar dupa cum se fac afacerile pe la iasi , ma indoiesc ca e o investitie BUNA
Prometeu  | #27342
RATP-ul cum sa nu dea faliment cu asa management in privinta transportului local, cand accesezi fonduri europene pentru reabilitarea liniilor de tramvai dar vor circula tot tramvaie la mana adoua pe ele, care in UE se dau la fier vechi.
De ce nu se mareste ecartamentul la dimensiunile standard de 1435 mm si ramane Iasul blocat pe ecartament de 1000 mm ca sa aiba si de acum incolo tot transport la mana a doua.
Sunt multe de spus si nu avem spatiu tipografic, poate cineva o sa organizeze o dezbatere publica pe aceasta tema pentru ca Iesenii sa isi spuna ofurile.
In rest, domnilor de la RATP sunteti depasiti de situatie si cred ca trebuie sa va inaintati demisiile pentru a nu va mai bate joc de Ieseni.
Adrian  | #27343
HEAG = regia de transport din Darmstadt - Germania (vezi ce scrie pe tramvaie deasupra geamurilor).
Deci, tramvaiele ST10 si ST11 au venit din DARMSTADT.
Ufff...greu e sa fii atent la ce zice cei din RATP ori sa te documentezi un pic!!!!
rudy_filip  | #27344
ASTEPTAM S-O VEDEM SI PE ASTA.O SAPTAMANA INTREAGA A FOST PLINA DE PERIPETII PE RUTA TRAMVAIULUI 11.CA SA AJUNG DIN DACIA IN TATARASI IMI TREBUIESC 45 DE MINUTE.FRIG,NERVI SI CONDITII DE NEDESCRIS. ASTEPTAM.
tata  | #27345
dupa ce au fost aduse tramv. st10-11 au stat meseriasii regiei doua saptamani ca sa reuseasca sa porneasca unul din vagoane pentru ca nu stiau procedura desi au fost plecati sefi de la regie in germania in delegatie. In delegatie au mai fost consilieri municipali s-au plimbat pe banii primeriei si daca s-au plimbat MOCA si-au cumparat masini SH pe care le-au vandut in tara
Adrian  | #27346
Tramvaiele acestea ua fost modernizate si sunt intr-o stare buna de functionare, dar tare mi-e mila de ele cand vor ajunge pe mana alor nostri si pe trasee precum 2 sau 7. Daca am avea linia in stare buna nu ne-ar deranja ecartamentul.Ganditi-va ca jumatate din orasele Germaniei sunt pe 1000 mm si primesc tramvaie noi, la fel ar putea primi si Iasul. Nu numai in nemtii au ecartament de 1000 de mm: mai avem Slovacia, Elvetia, Belgia. Nu mai credeti tampeniile scrise in presa legate de ecartamentul pe 1435 mm ca fiind ecartament standard european.
Iata un link pentru a va lamuri: http://www.railfaneurope.net
Enjoy!
mihail  | #27347
eu merg cu 11 si cred ca este f bine ce au facut dar puteau sa la iei mai devreme
e infernal in tatara T4
dragos  | #27348
sa le puna cat mai repede ca in 11 e dezastru
Adauga comentariu
Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1451 (s) | 22 queries | Mysql time :0.021279 (s)

loading...