News Flash:

Zece alimente pentru sanatatea ochilor

20 Iulie 2010
2552 Vizualizari | 0 Comentarii
Cele mai indicate alimente care pot ajuta la diminuarea riscului confruntarii cu afectiunile oculare sunt urmatoarele. De exemplu, pestele este o sursa excelenta ce furnizeaza suport structural pentru membranele celulare. Acesta este recomandat pentru tratarea degenerescentei maculare (boala oftalmologica in urma careia apare distrugerea vederii centrale) si pentru pastrarea sanatatii ochiului. Spanacul, varza si salata sunt plante bogate in caroteni, in special in luteina. Luteina, un pigment galben care protejeaza macula de arsurile solare si de lumina fosforescenta. Oul este bogat in cisteina, sulf, lecitina, amino-acizi si luteina. Aceste componente previn formarea cataractei. Usturoiul si ceapa prezinta, de asemenea, un continut bogat de sulf, necesar producerii de glutemina, un important antioxidant atat pentru ochi, cat si pentru intregul organism. Soia, scazuta in grasimi, este bogata in proteine. De asemenea, soia este elementul de baza ce nu lipseste din nici o dieta. Soia contine acizi grasi esentiali, vitamina E si agenti antiinflamatori. Fructele si legumele contin vitamina A, C, E si beta-caroten. Legumele de culoare galbena, precum morcovul, sunt foarte importante pentru vederea diurna. Afinele si strugurii: aceste fructe ajuta cu precadere ochiul in timpul vederii nocturne. O ceasca plina de afine, gem de coacaze sau un supliment nutritiv format din struguri si afine te ajuta sa-ti adaptezi vederea la intuneric in mai putin de 30 de minute. Vinul, pe langa efectul cardioprotectiv, contine nutrienti esentiali care protejeaza vederea. Bineinteles, nu mai trebuie adaugat faptul ca numai un consum moderat are urmari benefice pentru organism. Alunele si stafidele sunt unele dintre cele mai concentrate alimente in vitamine. Continutul ridicat de acizi grasi omega-3 contribuie la mentinerea colesterolului la un nivel scazut si stabilizeaza membranele celulare. Uleiul de masline, acest tip de ulei monosaturat este o alternativa sanatoasa a untului si a margarinei.
Distribuie:  
Incarc...

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2733 (s) | 22 queries | Mysql time :0.123302 (s)

loading...