Boli si tratamente

10 alimente care scad colesterolul rau

Publicat: 08 iun. 2018
7

Este adevarat ca poți sa scazi nivelul colesterolului rau daca alegi sa consumi anumite alimente, susțin specialistii de la health.harvard.edu. Numeroase studii au aratat ca substanțele regasite in unele alimente au o acțiune foarte puternica si reusesc nu numai sa scada colesterolul rau (LDL), ci sa-l mareasca pe cel bun (HDL) care este important pentru sanatatea noastra. 

Ca sa ai un regim alimentar sanatos pentru inima ta trebuie sa acționezi pe doua planuri: sa adaugi alimente care scad colesterolul rau, dar in acelasi timp trebuie si sa renunți la acele alimente cu grasimi saturate care favorizeaza cresterea lui. Potrivit specialistilor, alimentele recunoscute pentru faptul ca scad colesterolul rau sunt cu adevarat eficiente pentru ca unele furnizeaza fibre solubile care se leaga de colesterol si favorizeaza eliminarea lui inainte ca acesta sa ajunga in sange.

O alta categorie de alimente recunoscute pentru scaderea colesterolului sunt bune pentru ca aduc grasimi polinesaturate care acționeaza direct asupra nivelului de colesterol rau. De asemenea, o a treia grupa de alimente bune care scad colesterolul rau genereaza acest efect pentru ca au steroli si stanoli din plante care blocheaza absorbția colesterolului in sange. Include aceste 10 alimente in regimul tau ca sa beneficiezi de efectele protectoare pe care le ofera. 

1. Ovazul. Una dintre cea mai simpla modalitate pentru a scadea colesterolul rau este aceea de a consuma in fiecare dimineața la micul dejun un bol cu terci de ovaz. Fulgii de ovaz furnizeaza aproximativ 2 grame de fibre solubile, iar daca mai adaugi o banana si cateva capsuni plusezi cu aproape inca un gram de fibre solubile. Potrivit recomandarilor oferite de specialisti, trebuie sa consumam intre 20-35 de grame de fibre pe zi, din care aproximativ 5-10 grame sa fie fibre solubile. 

2. Orzul si celelalte cereale integrale. Acționeaza pe acelasi principiu precum ovazul, de aceea este foarte important sa consumi si orz cu regularitate. Atat el cat si toate celelalte cereale integrale scad colesterolul rau datorita fibrelor solubile pe care le furnizeaza. 

3. Leguminoasele. Reprezinta o sursa excelenta de fibre solubile si mai au avantajul de a se digera lent, astfel ca mențin senzația sa sațietate o perioada lunga de timp. De aceea, leguminoasele precum fasolea, lintea, nautul sau mazarea sunt excelente pentru cei care doresc sa slabeasca. 

4. Vinetele. Trebuie sa le consumi cu regularitate, deoarece furnizeaza o cantitate insemnata de fibre solubile. În plus, vinetele sunt foarte sarace in calorii, fiind excelente pentru persoanele care doresc sa slabeasca. 

5. Oleaginoase. Numeroase studii au demonstrat ca un consum regulat si moderat de migdale, nuci, arahide, precum si semințele crude de floarea-soarelui sau dovleac este cu adevarat benefic pentru sanatatea inimii. Consuma zilnic 50 de grame de oleaginoase, deoarece acestea scad colesterolul rau, susțin specialistii. 

6. Uleiurile vegetale presate la rece. Uleiurile presate la rece din rapița, masline, floarea-soarelui trebuie sa inlocuiasca untul, untura si smantana in mancarea gatita. Toate aceste uleiuri presate la rece favorizeaza scaderea colesterolului rau. 

7. Mere, struguri, capsuni si citrice. Toate aceste fructe trebuie sa se regaseasca in meniul zilnic, deoarece sunt bogate in pectina, un tip de fibra solubila care scade colesterolul LDL.

8. Soia. Soia si produsele fabricate din ea sunt foarte benefice pentru scaderea colesterolului rau. Laptele de soia facut in casa, branza tofu, tempeh sunt cateva dintre produsele pe care le poți consuma atunci cand vrei sa inlocuiesti lactatele grase. 

9. Pestii grasi. Specialistii recomanda doua porții de peste pe saptamana, in defavoarea altor tipuri de carne. Somonul, macroul, heringul si sardinele scad colesterolul rau pentru ca inlocuiesc carnea care are grasimi saturate, dar in acelasi timp furnizeaza acizi grasi omega-3 buni pentru inima. Tot aceste grasimi omega-3 sunt cele care reduc trigliceridele si protejeaza inima de boli grave. 

10. Tarațele de psyllium. Doua linguri cu tarațe de psyllium consumate in fiecare zi furnizeaza aproximativ 4 grame de grasimi solubile. Odata ce ai introdus aceste alimente in regimul tau alimentar, trebuie sa te asiguri ca limitezi sau eviți: grasimile saturate (carnea rosie, lactatele integrale, ouale, uleiul de cocos, uleiul de palmier, untul de cacao) si grasimile trans (margarina, dulciurile si produsele procesate din comerț). 

sursa: eva.ro





Adauga un comentariu