News Flash:

10 alimente recomandate persoanelor cu anxietate

20 Mai 2018
663 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6483 RON (-0.0086)
USD: 4.0737 RON (-0.0152)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Alimente recomandate persoanelor cu anxietate

Stiai ca, datorita nutrientilor din componenta lor, anumite alimente te pot ajuta sa tii sub control anxietatea si depresia?

Exista diverse alimente recomandate persoanelor cu anxietate. Aceste produse pot fi incluse in dieta pentru a fortifica sistemul nervos si a preveni probleme ca anxietatea, irascibilitatea si depresia.

Citeste in continuare pentru a descoperi beneficiile oferite de legumele cu frunze verzi, fructele cu coaja lignificata, semintele de floarea soarelui, drojdia de bere, busuiocul si alte alimente recomandate persoanelor cu anxietate.

Combaterea anxietatii

Desi avem impresia ca persoanele anxioase nu au cum sa se schimbe, personalitatea nu este singurul factor care influenteaza sistemul nervos.

Unii nutrienti, precum complexul vitaminelor B, magneziul si fosforul, ne pot ajuta sa ne echilibram sistemul nervos in mod natural si treptat.

1. Legumele cu frunze verzi

Cu cat frunzele legumelor sunt mai verzi si mai inchise la culoare, cu atat ele sunt mai benefice pentru sistemul nervos. Pigmentarea verde indica prezenta unei game largi de nutrienti.

Avem la dispozitie doua moduri de a consuma legumele cu frunze verzi:

  • Ca garnitura la fiecare pranz si cina. De pilda, poti servi o salata preparata cu salata verde, rucola, nasturel, cicoare si nu numai.
  • Sub forma de smoothie-uri verzi servite la micul dejun sau ca gustare. Prepara aceste bauturi cu legume cu frunze verzi si fructe (banane, capsuni, ananas, papaya).

2. Ovazul
Ovazul este o cereala foarte hranitoare, bogata in vitamine, minerale, proteine si fibre. Acesta are un impact benefic asupra sistemului nervos in doua moduri:

Are un efect revitalizant si creste nivelul de energie
Amelioreaza problemele nervoase precum anxietatea si irascibilitatea.
Poti include ovaz in granola, shake-uri, supe, tocanite si diverse tipuri de bauturi.

3. Drojdia de bere, pe lista de alimente recomandate persoanelor cu anxietate

Drojdia de bere constituie un supliment ideal pentru persoanele anxioase. Aceasta are un continut semnificativ de vitamine B si minerale precum calciul, fosforul, sulful, magneziul si zincul.

  • Pe langa combaterea stresului si a anxietatii, drojdia de bere este si un remediu ideal pentru problemele asociate pielii, parului si unghiilor.
  • Poti consuma o lingura (10 g) de drojdie de bere pe zi. Combin-o cu sucuri, iaurt si orice alt tip de aliment.

4. Busuiocul
Busuiocul este un anxiolitic natural, care poate ameliora toate simptomele anxietatii care afecteaza stomacul, inclusiv durerile si indigestia.

Poti sa-l consumi crud, sa-l incluzi in infuzii, sosuri si vinegrete, sa aplici uleiul esential pe piele sau sa-l folosesti in bai relaxante.

5. Nucile

Nucile reprezinta un tip de fruct cu coaja lignificata cu proprietati antidepresive.

Continutul lor de acizi grasi esentiali stimuleaza productia de serotonina, un neurotransmitator puternic care ofera o senzatie de bunastare si amelioreaza anxietatea si depresia.
Nucile contin si complexul vitaminelor B, care fortifica sistemul nervos.
Te sfatuim sa consumi o mana de nuci crude sau prajite pe zi.

6. Bananele
Banana este un fruct delicios, bogat in carbohidrati care ofera multa energie. Totodata, aceasta are un continut semnificativ de potasiu si vitamina B, doi nutrienti foarte benefici pentru sistemul nervos.

  • Datorita „portabilitatii” lor, bananele pot fi transportate oriunde.
  • Include-le in shake-uri sau coace-le poate a le savura aroma dulce.

7. Lamaile

Exista numeroase fructe citrice care ne pot ajuta sa ne imbunatatim dispozitia in mod natural, oferindu-ne un numar mare de nutrienti. Vrem sa scoatem in evidenta lamaile, care reprezinta una dintre cele mai medicinale citrice.

8. Lintea
Lintea are un impact benefic asupra sistemului nervos datorita continutului sau de magneziu si vitamina B. In plus, aceasta leguma este o sursa excelenta de proteine si fibre vegetale.

Daca nu-ti plac supele de linte, poti sa incluzi acest ingredient in hamburgeri. Acesta este un mod foarte delicios, inedit si sanatos de a consuma lintea.

9. Piperul rosu, printre cele mai eficiente alimente recomandate persoanelor cu anxietate

Piperul rosu este un condiment picant cu proprietati surprinzatoare pentru sanatate, printre care ameliorarea anxietatii si combaterea insomniei.

La inceput, consuma-l in cantitati foarte mici, astfel incat stomacul tau sa se obisnuiasca treptat cu aroma sa iute.

10. Avocado
Avocado este un fruct incredibil si delicios. Avand o gama larga de vitamine, minerale si acizi grasi esentiali, acest super-aliment poate trata multe carente. In plus, avocado are un continut semnificativ de proteine, grasimi si fibre.

Nu ezita sa-l incluzi in milkshake-uri, salate, gustari, supe si garnituri.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

combaterea anxietatii 2 ovazul 4 busuiocul 5 nucile 6 bananele
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1498 (s) | 21 queries | Mysql time :0.028906 (s)