News Flash:

10 riscuri pentru sanatate in cazul sedentarismului

16 Iulie 2019
363 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.7274 RON (0.0000)
USD: 4.2656 RON (0.0000)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
sedentarism

Andreea Sava a prezentat, pe blogul personal, cele 10 riscuri pentru sanatate cauzate de sedentarism.

1. Creste riscul de boli cardiovasculare
Un stil de viata sedentar se traduce si printr-o circulatie incetinita a sangelui. Asa apar tot felul de afectiuni ale sistemului circulator: hipertensiune, arteroscleroza, rigidizarea arterelor, tromboza, boli coronariene, formarea de cheaguri la nivelul membrelor. De asemenea, inima nu este nici ea irigata asa cum ar trebui si se poate ajunge pana la stop cardiac. Pentru cei care nu inteleg cat de grave sunt toate acestea, spun ca bolile cardiovasculare sunt principala cauza de deces pe planeta.

Mihaela Bilic: “Aparatele de forta si mersul la sala fac muschi, nu vei slabi!”

2. Creste riscul de diabet
Incetinirea circulatie afecteaza si transportul glucozei si, implicit, la reglarea nivelului acesteia. Sedentarismul duce la cresterea nivelului de glucoza si la suprasolicitarea pancreasului, acesta fiind mecanismul de instalare a diabetului de tip 2.

3. Principala cauza a obezitatii
Iar obezitatea este o alta problema majora a lumii in care traim. Si nu vorbim aici despre aspectul estetic. Obezitatea inseamna grasime in jurul organelor, pe vasele de sange deci afectarea functionarii intregului organism. In rau, desigur.

4. Creste riscul de osteoporoza
Iar femeile, in special, sunt predispuse la osteoporoza, adica la scaderea densitatii osoase. Asa apar artrita si durerile de oase si in special membrele nu vor mai putea sustine restul corpului si nici sa mai faca diverse activitati. Adica va asteapta o batranete de neputinta, dureri si imobilizare. Nu stiu cine isi doreste asa ceva.

5. Dureri de spate
Lipsa de miscare duce, in primul rand, la atrofia musculara. Cred ca banuiati deja asta. Muschii vor fi slab dezvoltati si netonifiati iar greutatea ii va solicita in mod suplimentar. In special cei din zona spatelui, cei care sustin coloana vertebrala vor fi afectati si asa apar durerile de spate si modificarea posturii. Aspectul de mos garbovit nu e un dat de la natura, tine de fiecare dintre noi.

6. Dureri de cap
Circulatia incetinita si atrofierea muschilor din zona cervicala sunt efecte ale lipsei de miscare si se traduc prin dureri de cap. Si nu vorbesc doar despre cele sporadice. Migrenele au printre cauzele principale sedentarismul.

7. Accelereaza procesul de imbatranire
Site-ul sfatul medicului explica faptul ca telomerii, secvente repetate de ADN, situate la capetele cromozomilor, au rolul de a-i proteja de degradare. Teleomerii se scurteaza si se deterioreaza pe masura ce imbatranim iar procesul este mai accelerat la persoanele sedentare decat la cele active.

8. Dereglarea metabolismului
Lipsa miscarii duce la incetinirea proceselor metabolice. Enzimele responsabile cu reglarea nivelului de zahar si de grasimi nu vor mai functiona corespunzator si apare riscul de boli metabolice.

9. Scaderea fortei si a capacitatii de a face lucruri
Asa cum am explicat mai sus, sedentarismul de traduce prin muschi mai slabi si oase mai firave. Asadar concluzia este logica si simpla cu privire la capacitatea de a face lucruri, pe masura ce imbatranim.

10. Oxigenare necorespunzatoare a creierului
Cum am mai zis, lipsa miscarii duce la dereglarea circulatiei sangvine, aceeasi responsabila de oxigenarea tuturor organelor, inclusiv a creierului. Fara oxigen, celulele nervoase mor si, dupa cum stiti probabil, acestea nici nu se mai regenereaza. De la capacitate redusa de concentrare pana la boli degenerative de tip Alzheimer, toate au printre cauze declansatoare si sedentarismul.

Antrenamentul este simplu
"Nu spune nimeni ca de maine trebuie sa deveniti sportivi impatimiti. Dar dati o sansa miscarii. Multi dintre prietenii mei care au fost sedentari pana dupa 30 de ani si care s-au apucat usor, usor de facut miscare acum nu mai pot sta prea mult fara. Dupa ce depasesti faza de febra musculara, starea de bine pe care o ai dupa antrenament iti da dependenta. Iar daca ai si norocul sa descoperi un sport care-ti place, distractia va fi uriasa", spune Andreea Sava. 

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

ndreea sava blogul personal
Distribuie:  

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2019 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1550 (s) | 21 queries | Mysql time :0.028038 (s)