Diete si regimuri

11 alimente pentru o minte ascutita si neuroni functionali

Publicat: 19 aug. 2015
7

Fiecare parte a corpului nostru are nevoie de anumiti nutrienti pentru o crestere sanatoasa. Anumite alimente au capacitatea de a imbunatati memoria, hranesc neurotransmitatorii si sunt un adevarat combustibil pentru creier. Iata ce alimente trebuie sa incluzi in dieta pentru a imbunatati functiile creierului si pentru a preveni boli precum Alzheimer si alte demente:

Avocado

Avocado furnizeaza grasimi monosaturate care ajuta sangele sa circule mai bine, ceea ce este esential pentru creier.

Miere

Mierea contine in principal glucoza si fructoza, dar aceasta este si sursa bogata de potasiu, vitamina B, mangan, fosfor, magneziu si antioxidanti. Fructoza din miere actioneaza ca un combustibil pentru creier, si protejeaza creierul de oboseala mentala si il mentine activ.

10 alimente care hranesc creierul

Sfecla

Aceasta radacina are puterea de a stimula creierul, iar oamenii de stiinta de la Universitatea Wake Forest au demonstrat ca nitratii naturali din sfecla pot creste fluxul de sange la nivelul creierului. Astfel, se ascute memoria, este imbunatatita concentrarea.

Rosii

Rosiile contin un antioxidant puternic, numit licopen – care apara celulele creierului de radicalii liberi, si de cancer la creier. Consuma supa de rosii sau imbogateste salatele si sandvisurile cu rosii. Fa asta zilnic si nu uita ca rosiile gatite ofera mai mult licopen si ca acesta este absorbit mai bine in asociatie cu ulei de masline sau alte grasimi sanatoase.

Peste

Este o sursa abundenta de proteine ​​care imbunatateste functionarea creierului si abilitatile psihologice. Pestele este o sursa fantastica de acizi grasi omega-3, care influenteaza structura celulei cerebrale si capacitatea de a transmite mesaje. Insa nu este relevanta atat cantitatea de omega-3 pe care o consumam, cat raportul dintre omega-3 si omega-6. care .

Omega-3 este alcatuit din doi acizi grasi specifici: DHA si EPA. Primul este cel mai important si este denumit regele grasimilor cerebrale, deoarece formeaza jumatate din grasimile membranelor celulelor creierului. El imbunatateste memoria si capacitatea de invatare si are un rol extrem de important in facilitarea transmiterii mesajelor cerebrale intre neurotransmitatori. Este una dintre solutiile cele mai bune la batranete, ajutand creierul sa functioneze optim pana la sfarsitul vietii.

Vitaminele care va mentin creierul sanatos

Usturoi

Proprietatile anti-inflamatorii ale usturoiului sunt extrem de utile pentru creier, potrivit unui studiu nipon, acest condiment putand stimula refacerea celulei cerebrale. Mananca zilnic 2-3 catei de usturoi. De asemenea, usturoiul previne dezvoltarea tumorilor pe creier.

Ceai verde

Ofera atat de multe beneficii pentru creier, incat ar putea fi considerat un tonic cerebral. Ceaiul verde este o mare sursa de antioxidanti, acesta ofera o cantitate mare de cofeina, care este buna pentru imbunatatirea functiei cognitive.

Ceaiul verde protejeaza creierul, prin imbunatatirea flexibilitatii vaselor de sange, ceea ce inseamna un flux mai mare de substante nutritive si oxigen care ajung la creier.

De asemenea, ceaiul verde are un compus de protectie care creste nivelul de acetilcolina, un neurotransmitator important. Acesta a fost, de asemenea, demonstrat ca previne acumularea placii in creier, aspect ce contribuie la boala Alzheimer.

Afine

Flavonoizii, antioxidanti puternici care se gasesc in afine si alte fructe proaspete, interactioneaza cu celulele nervoase, crescand capacitatea de comunicare intre ele si stimuland regenerarea celulelor creierului. Acest lucru poate stimula atat memoria pe termen scurt, cat si cea pe termen lung, protejeaza creierul impotriva Alzheimer.

Somon salbatic

Acesta reduce inflamatia la nivelul creierului, imbunatateste starea de spirit si contribuie buna functionare a creierului. Numeroase studii au aratat ca un consum de 2-3 ori pe saptamana de somon salbatic reduce semnificativ riscul de dementa si Alzheimer! Nici sardinele si heringul nu sunt de lepadat, la acest capitol.

Salvie

Salvia contine compusi care previn descompunerea acetilcolinei, un neurotransmitator care contribuie la procesul de invatare.

Vanata

Nasuninul, aflat in coaja vinetelor, este un puternic antioxidant care protejeaza membrana celulara prin anihilarea radicalilor liberi. S-a dovedit ca nasuninul protejeaza lipidele membranei celulelor creierului.

Citeste si: Alimente care iti distrug creierul





Adauga un comentariu