News Flash:

11 motive pentru a adauga magneziu in alimentatie

24 Noiembrie 2017
3883 Vizualizari | 0 Comentarii
Magneziu alimentatie

Magneziul este un mineral important care ofera multe beneficii organismului. Afla mai multe despre el in articolul de astazi!

Daca adaugi magneziu in alimentatie, contribui la mentinerea sanatatii musculaturii si a oaselor. In oase este depozitata 50% din cantitatea de magneziu din corp, drept pentru care este necesar sa iti iei doza zilnica recomandata. Acest mineral joaca un rol important atat in intarirea oaselor, cat si a danturii.

In plus, magneziul este esential pentru mentinerea unui ritm cardiac normal pe ambele parti ale inimii. Prin urmare, acest mineral ajuta la tratarea aritmiei.

Afla mai multe despre importanta magneziului pentru sanatatea organismului din randurile de mai jos!

Cum poti adauga magneziu in alimentatie?

Apa de mare, legumele cu frunze verzi si cerealele integrale sunt surse naturale de magneziu. Aceste alimente se regasesc in dieta multor persoane.

Alte alimente bogate in magneziu sunt:

Legumele (rosii, frunze de sfecla, fasole, anghinare, cartofi dulci)
Semintele de dovleac
Arahidele
Faina de grau si de porumb
Taratele de ovaz
Orzul
Ciocolata
Produsele lactate, cum ar fi laptele si iaurtul
Pestele
Cum stii cand este necesar sa adaugi magneziu in alimentatie?

Ciocolata este o buna modalitate de a adauga magneziu in alimentatie
Deficitul de magneziu provoaca:

Dureri cervicale si de spate
Anxietate
Migrene
Slabiciune si oboseala musculara
Spasme
Lipsa poftei de mancare, greata sau varsaturi
Insomnie
Ritm cardiac anormal
Diaree
Cand esti supus unui stres major, corpul tinde sa consume rapid toate rezervele de magneziu. Prin urmare, un simptom frecvent al lipsei acestui mineral este pofta de ciocolata, un aliment cu o concentratie ridicata de magneziu.

Totodata, este important de retinut faptul ca lipsa de magneziu poate fi un simptom al unor probleme complexe de sanatate, cum ar fi diabetul, depresia si anumite simptome ale menopauzei.

Care sunt beneficiile magneziului?

Reduce crizele de astm

Adauga magneziu in alimentatie pentru a reduce crizele de astm
Suplimentele de magneziu sunt de mare ajutor in tinerea sub control a crizelor de astm cronic. Acest element contribuie la relaxarea muschilor bronhici si la reglarea respiratiei.

Chiar daca nu poate fi o solutie pe termen lung, un consum suficient de magneziu poate suplimenta cu succes tratamentul medical.

Oase sanatoase

Daca adaugi magneziu in alimentatie, acesta va ajuta la reglarea nivelului de calciu, vitamina D, cupru si zinc. In acest fel, reduci riscul de dezvoltare a osteoporozei in viitor.

Este indicat sa consumi alimente bogate in vitamina D, calciu si magneziu, mai ales daca ai inceput sa simti dureri de oase.

Ajutor in timpul sarcinii

Adauga magneziu in alimentatie pentru a avea o sarcina sanatoasa
Daca vrei sa te asiguri ca ai o sarcina sanatoasa, este bine sa iti reglezi nivelul de magneziu din organism pentru a combate durerile.

Daca ai hipertensiune arteriala, magneziul ajuta si la prevenirea anumitor probleme, cum ar fi preeclampsia.

Amelioreaza durerile de umeri si crampele

Magneziul relaxeaza muschii spatelui. Acest efect te ajuta sa te simti mai bine daca esti stresat sau resimti o tensiune in zona corespondenta rinichilor.

Crampele musculare pot fi un indiciu al deficitului de magneziu, drept pentru care poti sa le previi prin reglarea nivelului acestui mineral.

Previne infarctul miocardic

Adauga magneziu in alimentatie pentru a proteja sanatatea inimii 
Intrucat magneziul apara inima impotriva aritmiei, acest mineral ajuta si la prevenirea anumitor leziuni, mai ales a celor cauzate de tensiunea musculara. Cand aceasta din urma este provocata de stres, pot aparea diverse probleme la nivelul aparatului cardiovascular.

Regleaza tranzitul intestinal

O doza ridicata de magneziu solubil amelioreaza rapid constipatia. Acest mineral relaxeaza muschii intestinali, fapt care provoaca un efect laxativ.

Previne diabetul si regleaza glicemia

Adauga magneziu in alimentatie daca suferi de diabet
Acest mineral ajuta insulina sa reactioneze mai bine la valorile glicemiei si regleaza tensiunea arteriala. Tocmai de aceea, suplimentele de magneziu sunt esentiale pentru bolnavii de diabet. Insa nu uita sa iti informezi medicul ca iei un astfel de supliment.

Imbunatateste absorbtia altor minerale

Magneziul imbunatateste absorbtia vitaminelor si a mineralelor esentiale in organism. Printre acestea sunt incluse calciul, potasiul si fosforul.

Vindeca migrenele

Adauga magneziu in alimentatie pentru a scapa de migrene
Migrenele afecteaza foarte multe persoane, in special femeile. Daca adaugi magneziu in alimentatie, contribui la reducerea semnificativa a severitatii si a frecventei migrenelor.

Mareste productia de colagen

Magneziul joaca un rol foarte important atunci cand vine vorba de crearea proteinelor care se transforma treptat in colagen.

Colagenul se gaseste in tesutul conjunctiv, cum ar fi tendoanele, ligamentele si pielea, dar este prezent si in cornee, oase, intestine, cartilaje, vase sanguine si vertebre. Cu cat ai mai mult colagen in organism, cu atat aceste zone ale corpului vor fi mai puternice.

Activeaza enzime

Acest mineral mareste nivelul de energie din corp. Totodata, magneziul ajuta la activarea enzimelor pe care corpul le foloseste pentru a crea energie celulara. 

O dieta sanatoasa contine si magneziu

Dupa ce ai citit informatiile de mai sus, probabil vrei sa mergi la farmacie sa iti cumperi un supliment cu magneziu. Vorbeste cu medicul tau. Nu este necesar sa iei o doza in plus daca poti obtine cantitatea de care ai nevoie din alimentatie.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

magneziul oase sanatoase
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1420 (s) | 23 queries | Mysql time :0.029974 (s)