News Flash:

17 motive pentru a manca un ou

15 Mai 2010
1136 Vizualizari | 0 Comentarii
Salata din beneficiile oului pentru sanatatea ta, asa as caracteriza acest material, care vine sa-ti rezolve unele dileme care privesc consumul oualor si consecintele lui si sa-ti puna pe tava nu mai putin de 17 motive pentru care ai nevoie de un consum zilnic de oua si mai ales, cum sa le mananci corect, pentru un aport maxim de vitalitate. Descopera cum ouale, de fapt, tin colesterolul sub controlul, nu cresc riscul de boli de inima, te protejeaza de cancer mamar si multe alte temeiuri asupra carora mai trebuie sa meditezi!

Oul a fost clar vedeta lunii aprilie, cand Sarbatoarea Pascala a consimtit consumul fara impedimente. Dar nici Mai nu este o luna in care oul iese din trend - sa ne amintim ca Inaltarea Domnului se apropie rapid, iar bucuria vopsirii oualor este iar la mare cautare. Si chiar fara nicio sarbatoare ca pretext, oul intotdeauna a fost un aliment extrem de utilizat, care prin versatilitatea lui devine ingredientul principal in majoritatea preparatelor ce-l au in compozitie. Desi i s-a cladit de-a lungul timpului o reputatie indoielnica, fiind intotdeauna acuzat de cresterea nivelului de colesterol si, evident, de marirea riscului aparitiei unor boli conexe cu acesta, in ultima perioada, studiile realizate au evidentiat alte trasaturi si "puteri" ale lui, care vin sa faca cinste sanatatii in toate departamentele ei.

Ok, gata, am fost destul de serioasa pana acum, facandu-va cunostinta, in cazul in care ati omis aceste informatii, cu un produs pe care majoritatea oamenilor il consuma zilnic. Specialistii imi spun ca prudenta in consumul acestuia te pune la adapost de "mania" lui fara margini, dar ce inseamna acest lucru, nimeni nu stie! Sa va dau un exemplu personal: daca mananc mai mult 3-4, hai maxim 5 oua (mai ales cand sunt sarbatorile mai sus mentionate) pe saptamana, furia lor se oglindeste pe corpul meu printr-o alergie de toata frumusetea - bubite multe, mancarime puternica, disconfort maxim. Altii insa, mananca si cate 7 odata (chiar cunosc aceasta persoana care mananca astfel si in a carui casa se fac de Paste peste 120-130 de oua, doar pentru membrii familiei) si nu prezinta nicio reactie la excesul evident, nici macar colesterol. Uimitor, nu-i asa?

Disclaimer: Atentie! Persoanele care se stiu a fi alergice la oua, a avea probleme cu colesterolul, a suferi de boli cardiovasculare sa nu ia in considerare consumul de un ou/zi, acesta trebuind sa fie stabilit numai de medicul de care apartin. Recomandam vizita la medic si consultarea lui in privinta cantitati de oua zilnice. Insa de retinut eficienta, rolul si puterea pe care ouale le manifesta in organismul nostru, deloc de neglijat.

1. Oul este cea mai bogata sursa de proteine, si inca de cea mai buna calitate, nu de orice fel, care atrag dupa sine energie si vitalitate maxime. Un ou contine 78 de kilocalorii si asigura 4 % din necesarul zilnic de energie in cazul femeilor.

2. Te ingrijora colesterolul din oua si influenta lui asupra sanatatii? Afla mai nou ca ouale tin colesterolul sub control, spune Luigi Gratton, membru in „Programul de analiza a obezitatii ca factor de risc” derulat de Centrul pentru Nutritie Umana din cadrul Universitatii din Los Angeles (UCLA).

3. Vitamina D, una dintre componentele oului, ajuta foarte mult la o stare de bine, prin amplificarea cantitatii de serotonina din creier.

4. Un studiu recent din martie 2010 realizat de britanici a evidentiat faptul ca un ou consumat zilnic arde caloriile, deci ajuta la slabit si odata cu aceasta, la combaterea obezitatii. Mai multe informatii vor aparea in publicarea rezultatelor studiului in revista "Nutrition and Food Science" din iunie 2010. Insa important este ca cei care au introdus un ou in meniul lor zilnic au slabit mai mult (chiar de doua ori) decat cei care au facut abstractie de el. Se pare ca proteinele continute ofera o stare de stietate care se mentine pe termen lung.

5. Oul este unul dintre alimentele cu cei mai multi antioxidanti, care ajuta foarte mult vederea, prevenind degradarea globului ocular, a cataractei, deci micsoreaza considerabil riscul orbirii. Contine substante carotenoide (luteina si zeaxantina) care, impreuna cu zincul si vitaminele A si E, previn cataracta si alte boli degenerative ale ochiului cauzate de inaintarea in varsta.

6. Tot proteinele, aceasta mina de aur continuta de oua, ajuta la crearea masei musculare a corpului oferind intregului corp putere, sanatate si robustete. Nu va imaginati ca va transformati intr-o culturista, ci mai degraba ca veti construi o masa musculara corecta, sanatoasa, bine intretinuta.

7. Iodul continut de oua isi extinde efectele asupra creierului, glandei tiroide, dar si a altor organe, potentand functionarea lor. Este important pentru ca iodul este un mineral care nu este produs de organism in sine si trebuie luat din alimentatie, putini fiind cei care constientizeaza importanta lui si a alegerilor alimentare care-l contin.

8. Credeai ca daca nu esti o cantareata care are grija sa-si protejeze corzile vocale cu oua crude, nu ai de ce sa le consumi? Reconsidera acest punct de vedere, pentru ca ouale crude au si un mic rol de "dezinfectant" al zonei, dar mai ales sunt un tonic perfect, putand constitui revigorarea perfecta de dimineata.

9. Oul - un bun detoxifiant, daca stam sa ne gandim ca elimina toxinele din corp , atunci cand este consumat zilnic si in stare cruda. Exista chiar si o cura cu astfel de ingrediente, speciala pentru detoxfifierea organismului. Ele ajuta foarte mult la curatarea florei intestinale, igienizand intestinele si lubrifiindu-le.

10. Acizii Omega 3 sunt acizi grasi esentiali care nu lipsesc din compozitia oului si care atrag beneficii de prima mana in folosul sanatatii, cunoscute si de la consumul de peste: boli cardiovasculare, tensiune arteriala, diabet, sunt doar cateva dintre acestea; de asemenea, previn cancerul de colon, iti ofera o stare de bine si multe altele.

11. Oul este un aliment care ajuta foarte mult bolnavii de gastrita hiperacida, ulcer sau enerocolita - afectiuni care au o incidenta din ce in ce mai pregnanta si care de cele mai multe ori sunt afectiuni conexe stilului de viata degradant si al alimentatiei defectuoase. El nu stimuleaza in exces secretia gastrica, nu are celuloza si este utilizat in procesul digestiv in totalitate.

12. Daca exceptam vitamina C, putem spune ca oul este cel mai complet aliment in privinta vitaminelor si contine aproape toate vitaminele cunoscute.

13. Oul intareste sistemul imunitar prin seleniul pe care-l contine, iar zincul, un alt mineral continut d eou, ajuta la vindecarea ranilor si tratarea infectiilor.

14. Credeati ca am uitat de calciu? Numai cand spui ou, iti vine in minte importanta sursa de calciu, care se reflecta evident intr-o structura osoasa puternica. Mai ales ca in compozitia oului exista si vitamina D (in galbenus), care ajuta la o absorbtie eficienta a calciului in organism.

15. Un studiu realizat acum 7 ani a demonstrat ca ouale au un rol benefic in profilaxia cancerului mamar. Consumat zilnic, oul are capacitatea de a reduce riscul aparitiei cancerului de san cu pana la 24%.

16. Presiunea sangelui - temperata cu un ou pe zi! Dupa ce toata lumea a blamat consumul de oua, pentru ca ar favoriza aparitia bolilor cardiovasculare, cercetatori canadieni vin si spun ca nu este adevarat si ca dimpotriva, ouale ajuta la activitatea inimii, echilibrand presiunea sangelui, realteaza DailyMail

Cum sa le mancam corect?

In principiu, cum vrei:

- crude - deoarece beneficiile sunt mult mai multe - si intotdeauna dimineata - poti face un amestec de lapte, ou si miere, care este un energizant complet

- fierte: proteinele sunt asimilate integral; nu manca insa mai mult de 2 odata, pentru ca in loc sa aiba efectul energizant si tonic, va avea tocmai efectul invers - mai degraba de oboseala

- daca ai probleme de colesterol - atunci recomandarea este sa iti faci omleta numai din albusuri, deoarece acestea contin numai proteine, pe cand galbenusul contine grasimi si colesterol.

- si omleta si ouale prajite, dar si cele fierte sunt la fel de bune, pentru ca oul nu-si pierde din valorile nutritive indiferent de modul de gatit. Atentia trebuie sa fie indreptata in cazul celor prajite sau omleta asupra cantitatii de ulei folosite in preparare, care ar trebui sa fie cat mai mic.

Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1265 (s) | 22 queries | Mysql time :0.018873 (s)

loading...