Magazin

3 sfaturi pentru recuperatorii de creanţe în timpul pandemiei

Publicat: 30 iul. 2020
3 sfaturi pentru recuperatorii de creante in timpul pandemiei
3 sfaturi pentru recuperatorii de creante in timpul pandemiei

In majoritatea tarilor din lumea intreaga EMEA varful actualei pandemii COVID-19 a trecut. Chiar etapele de interdictii impuse de guvern sunt diferite de la o tara la alta, problemele economice cu care se confrunta consumatorii si companiile sunt nelipsite, pentru ca sprijinul guvernamental scade si chiar este retras complet. Acest lucru va afecta recuperarea creantelor in pandemie.

Ganditi-va ca doar Romania urmeaza sa primeasca circa 33 de miliarde de euro, majoritatea nerambursabili, de la Uniunea Europeana, care a stabilit un fond de relansare economica a statelor membre. La fel se va intampla si cu locuitorii tarilor europene, afectati fiecare in parte, mai mult sau mai putin de pandemie. Fie ca au ramas fara locuri de munca, ori au intrat in somaj tehnic, cu un salariu mai mic, si romanii, ca toti europenii, se confrunta cu probleme legate de plata ratelor. 

De aceea, firmele de recuperarea creantelor se pregatesc acum pentru un tsunami de persoane incapabile sa-si indeplineasca angajamentele financiare. Citeste si: Nu renunța la plata ratelor către KRUK România, pentru liniștea ta viitoare!

Marile firme de recuperat creante, cum este si KRUK Romania, vorbesc despre cele mai bune practici in ceea ce priveste recuperarea datoriilor. 

Sfat 1 – Identificati clientii afectati financiar de pandemie

Este esentiala identificarea prealabila a clientilor vulnerabili. Merita repetat faptul ca recuperatorii de creante sunt nevoiti acum sa faca fata a mii de clienti care se afla in imposibilitate de plata din motive speciale, legate de aceasta perioada grea pentru noi toti. Acesti clienti s-au confruntat cu o reducere rapida, surprinzatoare si semnificativa a veniturilor, iar aceste schimbari dramatice nu au fost inca detectate de birourile de credit.

Acum mai mult ca oricand, recuperatorii de creante trebuie sa caute sa gaseasca date si informatiile vitale necesare pentru a separa in mod clar victimele acestei crize financiare de datornicii obisnuiti.

Sfat 2 – Evaluati cat mai precis capacitatea de plata a clientilor

Un recuperator de creante trebuie sa evalueze corect capacitatea de plata a clientilor. Mai exact, intr-o astfel de situatie speciala, precum pandemia de coronavirus, trebuie sa aprecieze corect care sunt acei datornici care vor fi capabili sa depaseasca problemele financiare in termen scurt, si care sunt clientii care nu vor putea depasi criza prea curand si, deci, vor fi incapabili sa plateasca ratele pe o perioada lunga.

In functie de situatia clientului, recuperatorii de creante vor stabili strategii diferite. Se poate apela, de exemplu, la reesalonarea datoriei clientului, fara a se aplica dobanda, in incercarea de a sustine persoanele grav afectate de pandemie sa isi plateasca ratele.

Sfat 3 – Alegeti cea mai buna strategie de abordare a clientului

Exista mai multe variante alternative pentru evitarea demararii executarii silite impotriva unui client. Poate fi vorba despre o abordare pro-client de colectare pe cale amiabila si permite rambursarea in rate a datoriei. In acest sens se poate apela la semnarea unui angajament de plata, prin care orice client poate evita sa fie executat silit, prin intermediul unui executor judecatoresc. Platile voluntare efectuate pe parcusul intregii proceduri de recuperare a datoriei sunt baza amanarii executarii silite. 

O alta modalitate de negociere in procedura prealabila executarii o reprezinta solicitarea din partea clientului a unui acord de reducere, prin intermediul caruia doreste acordarea unei reduceri in cazul platii integrale a datoriei.





Adauga un comentariu