Sfatul medicului

4 motive pentru care spanacul gatit este mai sanatos decat cel crud

Publicat: 06 apr. 2015
7

Contrar opiniei generale, nu toate vegetalele sunt mai bune pentru organism atunci cand sunt consumate in stare cruda. Prepararea termica poate creste cantiatea unor nutrienti, dar si asimilarea acestora. Este si cazul spanacului, dar si a morcovului sau a rosiei. Iata de ce spanacul gatit este mai sanatos decat cel crud:

Crud versus gatit. Invata cum se consuma corect legumele

1. Creste cantitatea si biodisponibilitatea betacarotenului
Potrivit studiilor, atunci cand se consuma spanac preparat termic, nivelul de betacaroten (un antioxidant care ne ajuta sa prevenim bolile cardiovasculare si cancerul pulmonar) asimilat este mai mare decat in cazul spanacului consumat crud.

2. Mai multa luteina
Mai mult, prepararea termica a spanacului creste si cantitatea de luteina disponibila in spanac, aceasta fiind un fitonutrient care previne cataracta si degenerescenta maculara.

Cura cu spanac curata organismul, te ajuta sa slabesti, trateaza reumatismul si bolile de inima

3. Mai mult calciu, mai putin oxalati
Un alt argument in favoarea consumului de spanac gatit este si reducerea cantitatii de acid oxalic. Multe dintre vegetalele verzi, asa cum este spanacul, sunt bogate in calciu, dar si acid oxalic. Acesta din urma leaga calciul si impiedica astfel asimilarea acestui mineral, care este extrem de important pentru sanatatea dintilor si a oaselor.

Prepararea termica elibereaza o parte din calciul legat de acidul oxalic. Trei cani de spanac crud, de exemplu, contin 90 miligrame de calciu, in timp ce o cana de spanac gatit contine 260 miligrame.

In cazul in care fierbeti spanacul in apa, nu utilizati lichidul in preparatul final.

4. Mai mult magneziu si fier
In plus, prepararea termica duce si la cresterea cantitatii de magneziu si fier ce pot fi absorbite in organism.

Apa este insa inamicul vegetalelor preparate termic. Fierberea legumelor face ca o cantitate insemnata de nutrienti sa se dizolve in apa – vitamina C, folatul si tiamina (vitamina B1). Prepararea vegetalelor la aburi este o metoda mai buna.





Adauga un comentariu