News Flash:

5.000 de lei un bilet RATC

1 Februarie 2000
1168 Vizualizari | 0 Comentarii
Incepand de azi, o calatorie cu mijloacele de transport in comun costa 2.500 de lei, cu 30 % mai mult fata de vechiul tarif. Consiliul Local a aprobat ieri, dupa indelungi dezbateri, majorarea cu 30%-100 % a tarifelor de calatorie. Setul de cinci bilete destinat pensionarilor poate fi cumparat cu 9.400 de lei, practic acestuia dublandu-i-se pretul. Majorari de aproximativ 50 % au fost aplicate abonamentelor Regiei Autonome de Transport in Comun.

Abonamentul lunar pentru o linie costa 112.000 de lei fata de 68.000 de lei iar cel valabil pentru doua linii a crescut de la 108.000 de lei la 225.000 de lei. Un abonament pentru toate liniile costa 338.000 de lei iar un liber la purtator are valoarea de 675.000 de lei. Abonamentul valabil pentru o singura zi pe toate traseele RATC costa 20.000 de lei. Recenta majorare a tarifelor pentru transportul in comun va diminua pierderile pe care le suporta regia in urma diferentei dintre cheltuielile efectuate la preturile zilei si incasari.

Potrivit celor declarate de Petru Girlea, administratorul RATC, noua valoare a biletelor de calatorie acopera circa 90% din costurile reale de transport. In 1999, RATC a majorat in cinci rinduri tarifele de calatorie. Actualul pret al biletului RATC contine indicele de crestere al preturilor in intervalul august - decembrie 1999, care a fost de 43 %, precum si noua cota a TVA de 19 %. In ultimele cinci luni, datorita necorelarii tarifelor de transport cu cheltuielile, RATC a pierdut nu mai putin de 15 miliarde lei.

Daca solicitarea de majorare a tarifelor nu ar fi obtinut sufragiul consilierilor municipali, regia ar fi intrat in blocaj financiar. Aceasta deoarece, din 1997 si pina in 1999, nivelul subventiilor a scazut de la 37, 41 % pina la 20,5% din veniturile regiei. Reducerea fondurilor disponibile a condus, in ultima perioada, la o accentuata uzura a parcului din dotare. Numarul mijloacelor de transport care erau defecte sau cresterea frecventei de defectare a acestora avea legatura directa cu faptul ca, in ultimii trei ani, cheltuielile cu piesele de schimb s-au diminuat la jumatate.

Ceea ce s-a realizat din diverse activitati, cum ar fi restaurarea tramvaielor de epoca, a avut o pondere, in 1999, la 4 % din veniturile regiei. Departe de a depasi criza financiara cu care se confrunta, RATC a primit prin intermediul CL doar un balon de oxigen care sa-i asigure supravietuirea pentru urmatoarele 3 - 4 luni.
Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

consiliul local ratc
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.4955 (s) | 22 queries | Mysql time :0.374713 (s)