Magazin

5 alimente cu efect nociv pentru silueta si alternativele lor sanatoase

Publicat: 12 dec. 2013
1

Nu trebuie sa renunti de tot la paine, ci doar sa o alegi pe cea din faina integrala si sa nu o consumi in cantitati exagerate.

Exista alimente pe care le poti inlocui cu altele mai sanatoase, dar si mai hipocalorice pentru a nu-ti afecta silueta, explica celebrul Dr. Oz. Asta nu inseamna ca trebuie sa renunti la placerile tale culinare de tot, ci doar sa gasesti cele mai bune alternative la alimentele nesanatoase pe care le ai in dieta. Astfel, apetitul pentru ele va scadea considerabil si le vei substitui pentru totdeauna sau nu vei mai simti nevoia sa le consumi des.

Iata cateva dintre aceste alimente pe care Dr. Oz iti recomanda sa le inlocuiesti pentru a beneficia de o sanatate si o silueta de invidiat:

1. Painea din faina alba rafinata
Painea facuta din faina alba rafinata este una dintre cele mai proaste alegeri pe care le poti face pentru sanatatea ta. Faina rafinata si albita din comert este lipsita de fibre, prin urmare ramane doar un praf alb fara nutrienti, dar care in contact cu un lichid se transforma intr-o pasta gelatinoasa care se lipeste de intestine.
Solutia: inlocuieste painea alba cu cea facuta din faina integrala de grau, secara, orz, ovaz. Acest tip de faina este obtinuta prin macinarea bobului intreg de cereala, astfel ca produsul final contine fibre esentiale pentru digestie, dar si o multitudine de substante hranitoare.

2. Zaharul rafinat
Prin inlocuirea si reducerea consumului de zahar rafinat, atat sanatatea ta, cat si silueta vor avea numai de castigat. Specialistii ne avertizeaza ca zaharul rafinat hraneste cele mai periculoase boli din zilele noastre: bolile cardiovasculare, cancerul si diabetul zaharat. De asemenea, este responsabil si pentru aparitia numarului tot mai ridicat de cazuri de obezitate.
Zaharul rafinat isi pierde toti nutrientii in urma proceselor la care este supus, in vreme ce zaharul nerafinat sau brut isi pastreaza intacte aceste substante benefice. Prin rafinare, in compozitia zaharului se formeaza si alte substante daunatoare, cum ar fi acid fosforic, dioxid de sulf, acid formic. Acestea nu exista in zaharul nerafinat sau brut.
Solutia: inlocuieste zaharul rafinat cu unul nerafinat, dar consuma-l cu moderatie si pe acesta.
Chiar daca are la fel de multe calorii ca zaharul rafinat, macar contine si cateva substante nutritive care lipsesc cu desavarsire in varianta rafinata – fosfor, magneziu, potasiu, calciu si fier. Fii foarte atenta sa scrie pe eticheta ca este nerafinat.

3. Spaghetele
Dr. Oz iti recomanda sa eviti pastele fainoase din faina alba si sa le inlocuiesti cu cele din faina integrala. De asemenea, poti sa folosesti un dovleac copt pe care sa-l razi cu o furculita pentru a obtine un aspect de spaghete. Amesteca spaghetele din dovleac cu sosul tau preferat. Continutul caloric va fi unul mult mai mic, de aceea nu-ti va afecta silueta.

4. Sucurile carbogazoase
Au un continut ridicat de zahar si aditivi care sunt periculosi pentru sanatate. De asemenea, s-a demonstrat ca pana si sucurile carbogazoase dietetice te pot ingrasa, chiar daca au indulcitori artificiali in loc de zahar rafinat, avertizeaza Dr. Oz.
Solutia: sucurile din fructe si legume pe care le poti face acasa.

5. Lactatele fara grasime
Aceste produse nu contin grasimi, dar asta nu te scuteste de un continut caloric ridicat. De ce? Simplu, explica Dr. Oz care mentioneaza faptul ca producatorii au obiceiul sa adauge diversi substituti cum ar fi zahar, faina sau agenti de ingrosare care maresc continutul caloric al produsul respectiv. Prin urmare, nu ai grasimi, dar ai un surplus de alte ingrediente care aduc un aport la fel de ridicat de calorii, favorizand ingrasarea. În plus, studiile arata ca esti tentata sa consumi o cantitate mai mare din acel aliment care se presupune ca te fereste de un surplus de calorii.
Solutia: alege lactatele cu un continut mai mic de grasime si nu le consuma in cantitati exagerate. De asemenea, poti sa cumperi lapte de vaca proaspat pe care sa-l pui lasi la temperatura camerei ca sa fermenteze si sa obtii lapte batut.
sursa: eva.ro





Adauga un comentariu