Magazin

5 alimente nesanatoase pe care le consuma si nutritionistii

Publicat: 24 apr. 2014
1

Ca sa nu te simti vinovata ca ai consumat sunca este de preferat sa o folosesti in cantitati mici si sa o presari peste o salata de legume si verdeturi.

Cafeaua, sunca, ouale, pastele si cartofii prajiti sunt cateva dintre alimentele la care nici nutritionistii nu pot sa renunte. Dar, exista o regula ca sa nu te simti vinovata si in plus este important sa nu le consumi in cantitati mari.

Citeste si 5 motive intelepte sa mananci oua

Descopera ce trucuri au dezvoltat nutritionistii pentru a le consuma intr-un mod mai sanatos:

1. Cafeaua
Daca stii cand si cum sa o bei, cafeaua poate sa fie benefica pentru sistemul nervos, explica nutritionistul Cynthia Sass. „Cafeaua are o reputatie proasta ca fiind nesanatoasa, insa daca este consumata cu moderatie si cu ceea ce trebuie in ea, atunci poate sa se transforme intr-o super-bautura”, explica nutritionistul, citat de publicatia Health.

Specialistul recomanda consumul unei singure cesti de cafea, dimineata, dupa care pe parcursul zilei se bea multa apa plata si eventual 1-2 cani cu ceai verde. Insa, ca sa nu te simti vinovata pentru ceasca de cafea consumata este de preferat sa o bei fara siropuri si frisca, ci doar cu putin lapte organic sau lapte vegetal cum ar fi cel de migdale sau cocos.

2. Sunca
Un alt medic nutritionist recunoaste ca foloseste sunca prajita pentru a face salata mai apetisanta. „Are o aroma de fum, este sarata, iar daca o folosesti in cantitati mici peste o salata sanatoasa te va face sa adori legumele”, sustine nutritionistul Rachel Begun.

Citeste si Metalele grele din sange care iti ameninta grav sanatatea

Sfatul specialistului pentru a consuma sunca fara sa se simta vinovata: trebuie sa fie doar in cantitati mici si ocazional. De preferat ar fi sa o presari peste salate de cruditati sau amestec de legume gatite simplu.

3. Ouale
Parerile despre beneficiile consumul de oua sunt impartite, unii specialistii argumentand ca acestea contin grasimi saturate si cresc colesterolul.

„Un ou contine doar 70 de calorii si 6 grame de proteine de calitate. Contrar parerilor generale, mare parte din grasimile din galbenus sunt nesaturate”, sustine nutritionistul Cynthia Sass. In plus, ouale sunt recomandate persoanelor care vor sa slabeasca.

Sfatul nutritionistului este de a consuma oua de tara, in omlete cu legume/verdeturi.

4. Pastele
„Poti sa consumi alimentele care-ti fac placere, insa sa ai grija ca sa le faci mai nutritive”, recomanda medicul nutritionist Renee Clerkin. Ea obisnuieste sa consume de cateva ori pe saptamana o portie de paste cu mai multe legume si carne slaba. Regula pe care o urmeaza pentru a nu se simti vinovata este aceea de a amesteca o cantitate egala de paste si legume. Un alt truc este de a consuma o portie mica de paste cu sos de rosii alaturi de un file de peste.

Retine ca pastele trebuie sa fie fierte al dente, deoarece cu cat sunt mai ferme cu atat vor pastra un nivel stabil al zaharului in sange.

5. Cartofii prajiti
„Nu sunt o optiune sanatoasa, insa daca sunt consumati ocazional si asociati corect cu alte alimente se pot consuma in siguranta”, sustine nutritionistul Rachel Begun. Ea recunoaste ca ii consuma ocazional, insa doar daca ii asociaza cu ceva sanatos. De exemplu, o salata de cruditati sau un bol de scoici gatite la abur.

Citeste si Cercetarile au aratat ca acest produs poate sa ne deterioreze imunitatea cu pana la 50%

De asemenea, daca consumi cartofi prajiti la restaurant si ai o portie prea mare atunci imparte-i cu cineva sau lasa jumatate in farfurie.

Sursa: eva.ro




Adauga un comentariu