Diete si regimuri

5 alimente sanatoase bogate in antioxidanti

Publicat: 18 oct. 2018
25

Antioxidantii va ajuta sa va aparati celulele impotriva daunelor cauzate de radicalii liberi. Cand se acumuleaza radicalii liberi, acestia pot provoca o stare cunoscuta sub numele de stres oxidativ. Acest lucru va poate afecta ADN-ul si alte structuri importante din celulele dvs. Din pacate, stresul oxidativ cronic poate creste riscul bolilor cronice, cum ar fi bolile cardiace, diabetul de tip 2 si cancerul. Consumul unei diete bogate in antioxidanti poate ajuta la cresterea nivelului antioxidant din sange pentru a combate stresul oxidativ si pentru a reduce riscul acestor boli. Oamenii de stiinta folosesc mai multe teste pentru a masura continutul antioxidant al alimentelor. Unul dintre cele mai bune teste este analiza FRAP (capacitatea de reducere ferica a plasmei). Masoara continutul antioxidant al alimentelor in functie de cat de bine pot neutraliza un anumit radical liber. Cu cat este mai mare valoarea FRAP, cu atat mai multi antioxidanti contine alimentul analizat. Iata cateva alimente bogate in antioxidanti:

1. Ciocolata neagra. Pe baza analizei FRAP, ciocolata neagra are pana la 15 mmoli de antioxidanti per 100 uncii (100 grame). Din acest punct de vedere sta chiar mai bine decat afinele si zmeura, care contin pana la 9,2 si 2,3 mmol de antioxidanti la aceeasi cantitate. In plus, antioxidantii din cacao si ciocolata neagra au fost legati de beneficii impresionante pentru sanatate, cum ar fi inflamatia mai mica si scaderea riscului de boli de inima. 2. Afine. Au putine calorii si multe substante nutritive si antioxidanti. Conform unei analize FRAP, afinele au pana la 9,2 mmol de antioxidanti per 100g. Mai multe studii sugereaza ca afinele contin cea mai mare cantitate de antioxidanti printre toate fructele si legumele consumate in mod obisnuit. In plus, studiile au aratat ca antioxidantii din afine pot intarzia scaderea functiei cerebrale, care tinde sa se intample cu varsta. De asemenea, antioxidantii din afine, in special antocianinele reduc factorii de risc pentru bolile de inima, scad nivelul colesterolului LDL si tensiunea arteriala.

3. Capsuni. Pe baza unei analize FRAP, capsunile ofera pana la 5,4 mmol de antioxidanti per 100 g. In plus, contin un tip de antioxidanti numiti antocianine, care le dau culoarea rosie – cu cat sunt mai rosii, cu atat sunt mai bogate in antocianine. Cercetarile au aratat ca antocianinele pot contribui la reducerea riscului de boli de inima prin reducerea nivelului de colesterol LDL "rau" si cresterea colesterolului HDL "bun". 4. Anghinare. Este o leguma delicioasa si hranitoare. Inca din cele mai vechi timpuri frunzele de andiva au fost folosite ca pe un remediu pentru tratarea afectiunilor hepatice. Anghinarea este, de asemenea, o sursa excelenta de fibre dietetice, minerale si antioxidanti. Pe baza unei analize FRAP, anghinarea contine pana la 4,7 mmol de antioxidanti per 100 g. Anghinarea este in special bogata in antioxidantul cunoscut sub numele de acid clorogenic. Studiile sugereaza ca proprietatile antioxidante si antiinflamatorii ale acidului clorogenic pot reduce riscul anumitor tipuri de cancer, diabetului de tip 2 si bolilor de inima. Continutul antioxidant al anghinarelor poate varia, in functie de modul in care sunt preparate. Atunci cand sunt fierte continutul de antioxidanti creste, fiind extrem de mare atunci cand sunt gatite la abur.

5. Goji. Se consuma mai ales sub forma uscata si provin de la doua plante, Lycium barbarum si Lycium chinense. Ele au facut parte din medicina traditionala chineza de peste 2000 de ani. Sunt considerate un super-aliment datorita bogatiei de vitamine, minerale si antioxidanti. Pe baza unei analize FRAP, boabele de goji contin 4,3 mmol de antioxidanti la 100g. In plus, contin antioxidanti unici, cunoscuti sub numele de polizaharide de tip Lycium barbarum. Acestea au fost legate de un risc redus de boli de inima si cancer si pot ajuta la combaterea imbatranirii pielii. In plus, fructele goji pot fi, de asemenea, foarte eficiente la cresterea nivelului de antioxidanti din sange.





Adauga un comentariu