Diete si regimuri

5 mituri despre soia pe care probabil inca le crezi

Publicat: 16 iul. 2014
Avem pateu si burgeri vegetarieni pe baza de soia, lapte din soia si diverse variatiuni de tofu branza de soia. Toate aceste preparate alternative au castigat un loc important in dieta multora dintre noi, chiar daca mai exista unele nelamuriri in ceea ce priveste siguranta consumului lor.  Publicatia „Huffington Post“ a adunat cele mai populare 5 mituri care au ca subiect soia si le-a spulberat, noteaza adevarul.ro.
Mit 1: Soia nu este o sursa buna de proteine 
In realitate, boabele de soia furnizeaza proteine complete, care contin toti aminoacizii esentiali de care organismul nostru are nevoie si pe care ii putem obtine din mancare. O ceasca de boabe de soia fierte contine aproximativ 22 grame de proteine, aproape la fel de mult ca o portie de friptura. Tofu, in schimb, contine mult mai putine proteine: doar noua grame intr-o portie de circa 85 de grame de tofu mai tare si doar sase grame in aceeasi cantitate de tofu moale. 

Soia neagra previne obezitatea 

Mit 2: Produsele pe baza de soia care imita carnea sunt hranitoare   
Preparatele pe baza de soia care par a fi piept de pui, carnati sau bucati din piept de curcan necesita, de obicei, procesare alimentara, proces in care sunt adaugate o lista lunga de ingrediente. De foarte multe ori, aceste produse sunt incarcate cu sodiu si sunt bogate in grasimi si diversi aromatizanti si potentiatori de gust, astfel incat gustul lor sa semene cu cel de carne. De aceea, cel mai bine e sa consumi soia cat mai aproape de starea ei naturala. 
Mit 3: Soia cauzeaza cancer de san 
Intr-adevar, unele cancere de san evolueaza in prezenta estrogenului, iar soia este o sursa de fitoestrogen. Cu toate acestea, nu exista nicio legatura directa intre consumul de soia si cancer. In unele studii pe animale, s-a observat ca izoflavonele pure, compusii din soia care din punct de vedere chimic se aseamana cu estrogenul, pot promova cresterea tumorilor. Cu toate acestea, la oameni  izoflavonele actioneaza altfel decat in cazul rozatoarelor. In plus, concentratia de izoflavone in suplimente este mai mare decat cea in produsele alimentare pe baza de soia. „Chiar daca studiile pe animale au aratat efecte mixte asupra evolutiei cancerului de san ale suplimentelor de soia, studiile la om nu au demonstrat ca un consum al alimentelor pe baza de soia ar face rau. Consumul moderat este sigur atat pentru femeile care au supravietuit unui cancer de san, cat si pentru populatia generala, riscul de a dezvolta cancer ajungand chiar sa fie diminuat”, a declarat Marji McCullough, directorul strategic privind epidemiologia nutritionala a Societatatii Americane de Cancer. 

De ce e soia un aliment atat de bun 

Mit 4: Daca nu-ti place tofu, suplimentele cu proteine de soia sunt o alternativa inteligenta 
Avand in vedere  implicatiile asupra sanatatii evientiate in studiile pe animale, cei mai multi experti recomanda evitara abuzului de suplimente alimentare pe baza soia. Utilizarea pe termen scurt este considerata sigur, in conformitate cu Centrul National pentru Medicina Complementara si Alternativa, dar impactul utilizarii pe termen lung a izoflavonelor din soia nu este inca pe deplin inteles. 
Mit 5: Barbatii nu ar trebui sa manance soia 
Continutul crescut de fitoestrogen i-a determinat pe unii barbati sa-si faca griji in ceea ce influenta produselor de soia asupra nivelului de testosteron. Studiile clinice dezmint acest teorii. Exista doar doua cazuri raportate in care barbatii s-au confruntat cu efectele feminizare ca urmare a consumului foarte mare de produse din soia (unul cu diabet zaharat de tip 1). De fapt, barbatii pot chiar beneficia de pe urma consumului de soia, deoarece le poate reduce riscul de a dezvolta cancer de prostata.

Soia previne fracturile 



loading...

Adauga un comentariu