Diete si regimuri

5 motive întemeiate pentru a încerca postul intermitent

Publicat: 21 ian. 2021
post intermitent
Postul intermitent este un post în care nu mai mănânci 16 ore, în fiecare zi.

Postul intermitent (cunoscut și sub numele de post secvențial sau 16:8) este o maniera de pierdere în greutate și câștigare de energie. Iata 5 motive întemeiate pentru a încerca postul intermitent, în care nu mai mâncăm timp de 16 ore, în fiecare zi.

Postul intermitent este un post în care nu mai mănânci 16 ore, în fiecare zi. Concret, aceasta înseamnă că toate mesele trebuie luate într-un interval de timp de 8 ore. În general, acest lucru este echivalent cu eliminarea unei mese, dar puteți adăuga o gustare pentru a avea trei aporturi alimentare. Postul de 16 ore permite corpului să se regenereze complet.

„Este cu adevărat important să oferiți corpului pauze, astfel încât să poată respira și să aibă timp să se repare. Este un proces natural. Dacă mănânci toată ziua, perturbi funcționarea corpului. Simplu și eficient”, explică dr. Frédéric Saldmann, medic nutriționist francez, potrivit Top Sante.

Iata 5 motive întemeiate pentru a încerca postul intermitent!

Pierdem în greutate fără constrângeri

Pierderea în greutate nu este neapărat prima problemă a postului intermitent. Cu toate acestea, dacă este bine tinut, postul te face să slăbești. La reducerea caloriilor (dacă trecem de la trei mese la două, fără a crește porțiile din cele două mese rămase, de fapt reducem aportul total de alimente din zi) se adaugă o schimbare a metabolismului, ceea ce duce la pierderea masei grase: lipoliza. Când depozitele de zahăr (glicogen) se epuizează, organismul va transforma grăsimea depozitată în adipocite (cu alte cuvinte, depozitele de grăsime), în acizi grași liberi, care vor fi apoi convertiți de ficat în energie pentru a alimenta mușchii.

Un alt avantaj al postului intermitent: nu este o dietă. Prin urmare, nu provoacă nici o frustrare, nu necesită numărarea caloriilor, vă permite să mențineți o viață socială identică și poate (ar trebui) să fie văzut ca un nou mod de a mânca. Rezultat? Evităm efectele perverse yo-yo ale dietelor și pierdem pur și simplu excesul de kilograme, până ajungem la greutatea noastră sănătoasă.

„Pierdem în greutate mai puțin repede decât urmând o dietă”, spune dr. Chauchard, biolog și medic sportiv francez, dar rezultatele sunt mai durabile.”

Controlăm senzațiile de foame și sațietate

Cercetătorii americani au descoperit, la șoarecii care au fost supuși unui post de 18 ore, o scădere a secreției de grelină, hormonul care stimulează pofta de mâncare.

„La sfârșitul celor 8 ore (interval de timp dedicat meselor), ne simțim în mod firesc plini”, notează dr. Chauchard și, în general, ne este foame după 16 ore de post. Un echilibru mai bun între secreția de grelină și cea a leptinei (hormonul sațietății) ar putea explica acest fenomen. Pe de altă parte, pentru ca acest lucru să funcționeze, este mai bine să mănânci la ore stabilite.

Îmbătrânim mai puțin repede

„În fiecare secundă, producem 20 de milioane de celule pentru a înlocui celulele uzate sau moarte”, spune dr. Saldmann. Riscul „erorilor de copiere” crește odată cu înaintarea în vârstă, motiv pentru care riscul de a dezvolta cancer este mai mare când îmbătrânim. Am observat că, practicând postul secvențial, acordăm corpului timp să se repare și să lupte împotriva perimării planificate, așa că îi permitem să îmbătrânească mai puțin repede. Pentru mine, postul este un adevărat makeover”. În plus, postul intermitent produce un efect de detoxifiere prin activarea autofagiei, un proces natural de curățare a corpului de către globulele albe din sânge.

În cele din urmă, luptând împotriva inflamației generale a corpului (cauzată de digestie), stimulăm apărarea imună și rămânem într-o stare mai bună de sănătate mai mult timp. „Obișnuiam să spun că 30% mai puține calorii înseamnă cu 20% mai multă viață!”, conchide medicul nutriționist.

Câștigăm energie

Adesea ne este frică să nu rămânem fără energie dacă mâncăm mai puțin, să ne simțim obosiți. Este insa invers. „Tocmai am terminat un studiu privind vigilența la volan, spune dr. Saldmann. Am descoperit că atunci când ieșiți pe drum cu o masă de 1000 kcal, somnolența este mult mai puternică după 30 de minute decât după o masă mult mai ușoară, iar riscul unui accident crește. Rețineți că vârful somnolenței la volan este între orele 13 și 15 și corespunde oboselii declansate de digestie. Postul intermitent nu provoacă oboseală (dimpotrivă), cu condiția, desigur, că aveți o dietă echilibrată și un stil de viață ad hoc.

Diabetul de tip 2 este prevenit

Un studiu realizat de Universitatea din Chicago din Statele Unite a arătat că postul intermitent a fost mai eficient în prevenirea diabetului de tip 2 decât reducerea caloriilor.

„Când îl practici, exersezi mai puțin pancreasul, această glandă mică cântărind mai puțin de 100 g, care secretă insulină, ceea ce reduce factorii de risc pentru diabetul gras de tip 2”, insistă dr. Saldmann, potrivit Top Sante. Un studiu canadian publicat în 2017 arată, de asemenea, că postul intermitent ar putea scădea aportul de insulină la pacienții cu diabet de tip 2.

Contraindicațiile postului intermitent

Foarte putine. „Postul poate fi urmat de toată lumea, cu excepția copiilor, adolescenților și femeilor însărcinate, spune dr. Saldmann, dacă nu există, în mod evident, contraindicații de la medicul curant. Putem elimina masa pe care vrem micul dejun, prânzul sau cina. Oprind cina în jurul orei 21:00, pur și simplu luăm prânzul a doua zi în jurul orei 13:00. Cu toate acestea, evitați să il țineti într-o perioadă de oboseală mare sau tulburări fizice sau emoționale și, a fortiori, dacă sunteți bolnav.





Adauga un comentariu