Local

53 milioane lei pentru ca Varianta de Ocolire a Iasului sa fie gata in 2012

Publicat: 04 ian. 2012
1

@ Aproape 53 milioane lei au fost alocate in 2012 pentru lucrarile la Varianta de Ocolire a municipiului Iasi @ Tot in 2012 vor fi facute mai multe investitii in drumurile nationale in regiunea Moldovei, cel mai amplu proiect fiind cel al reabilitarii DN 24, intre Crasna si Iasi @ In ceea ce priveste constructia de autostrazi, proiectul Targu Mures – Iasi – Ungheni este inca la stadiul studiului de fezabilitate, preconizat a fi terminat in al doilea trimestru din 2012

Fondurile de la statul roman pentru investitii in drumurile nationale si variante de ocolire au fost acordate in 2012 in zona Moldovei in special lucrarilor mari, cum ar Variantele de Ocolire Iasi si Suceava, Centura Radauti sau reabilitarea si modernizarea DN 24, DN 29, DN 2D.

Cel mai important proiect pentru municipiul Iasi pentru care Guvernul a alocat bani este Varianta de Ocolire, cu obiectivele variantelor de trafic greu si de trafic usor. Aproape 53 milioane lei vor fi folosite in 2012 pentru finalizarea pana in luna mai a celor 13,9 kilometri din varianta de trafic greu, totodata fiind continuate de Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi procedurile pentru contractarea lucrarilor de proiectare si executie a variantei de trafic usor cu penetratie in cartierul Dacia. In cazul variantei de trafic usor, se elaboreaza documentatia de atribuire si se organizeaza licitatia, insa ordinul de incepere a lucrarilor nu va fi dat daca nu vor ramane suficienti bani dupa finalizarea variantei de trafic greu.

Alte variante ocolitoare si sosele de centura administrate de DRDP Iasi pentru care s-au dat fonduri in 2012 sunt varianta de ocolire Suceava, care are alocate 56 de milioane in 2012 si va fi data in folosinta in luna iunie, si Centura Radauti, pentru care au fost atribuite 2,186 de milioane lei pentru consultanta si supervizare, realizate de firma Poyry.

Tot in 2012 va fi reabilitat DN 24, intre Crasna si Iasi. Costul total al acestui proiect, 242.220.00 lei, va fi acoperit dintr-un imprumut facut de Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) de la Banca Europeana pentru Investitii (BEI). Contractul de proiectare si executie a lucrarii de modernizare a celor 84 de kilometri de drum a fost castigat prin licitatie de asocierea SC Spedition UMB SRL si SC Tehnostrada SRL.

Alte fonduri alocate drumurilor nationale din zona Moldovei vizeaza reabilitarea DN 2D Focsani – Ojdula (39 milioane lei), consultanta si supervizare pentru lucrarile de modernizare a soselei DN 29, intre Suceava si Botosani (1,881 milioane lei), si devierea drumului DN 29D intre kilometrii 18+500 si 20+816 (9,5 milioane lei).

Constructia de autostrazi in Iasi nu va cunoaste nici anul acesta un progres vizibil. Proiectul Targu Mures – Iasi – Ungheni se afla in continuare in stadiul studiului de fezabilitate, care este preconizat a fi terminat abia in al doilea trimestru al lui 2012. Valoarea de proiectare si executie a celor 310,30 kilometri de autostrada se ridica la 6,14 miliarde euro.





Comentarii
  • Ma Cataline, stim ca sefii tai au primit banuti de la sefii mei sa apara zilnic in fituica voastra da ne sufoci cu atat de multe date care se schimba de la zi la zi, scrii mult, le amesteci de te pierzi su tu in ce scrii. Poate sefu de la drumuri o sa mai si citeasca ce scrii ca sa va plateasca pentru ce trebuie. Eu cirpesc drumuri de muuulti ani pe una din rutele ff circulate si cred ca sefu nu a trecut pe acolo de muuult sa vada cite gropi, ce bani am eu sa peticesc borti de se rup rotile masinilor, lasa laudele ca nimic nu e adevarat! stii cite accidente se intimpla din vina celor platiti gras de drdp Iasi sa arunce cu material antiderapant? Apar dupa accidente si tot asa.

Adauga un comentariu