Magazin

7 alimente care nu trebuie consumate seara

Publicat: 19 sept. 2018
1

Consumul acestor 7 alimente seara iti poate afecta calitatea somnului si poate cauza chiar reflux acid si alte probleme digestive

Cina este una dintre mesele principale ale zilei. Prin urmare, nu trebuie sa sari peste ea sau sa incluzi in meniu alimente care nu trebuie consumate seara. Desi cina trebuie sa fie o masa usoara, servirea acesteia este esentiala pentru desfasurarea anumitor procese vitale din organism in timpul perioadei de odihna.

Nutrientii obtinuti la masa de seara influenteaza calitatea somnului, digestia si nivelul de energie fizica si mentala din ziua urmatoare.

Problema este faptul ca multe persoane nu stiu cum sa aleaga alimentele potrivite. Prin urmare, organismul este supraincarcat, intampinand diverse probleme.

Chiar daca ti se pare ca este important doar sa iti potolesti foamea, alimentele pe care le mananci inainte de culcare pot avea diverse efecte negative la nivelul digestiei si al metabolismului.

Cum sa eviti problemele mentionate? Pentru inceput, este bine sa stii ca exista alimente care nu trebuie consumate seara. Citeste mai departe pentru a afla care sunt ele.

1. Pastele sunt alimente care nu trebuie consumate seara
Faptul ca pastele sunt alimente care nu trebuie consumate seara nu inseamna ca acestea trebuie eliminate complet din dieta. Fiind o sursa importanta de carbohidrati, pastele sunt ideale pentru momentele active ale zilei. De exemplu, poti servi acest preparat la pranz.

  • Consumate seara, pastele pot cadea greu la stomac, tulburandu-ti odihna din timpul noptii. Totodata, din cauza numarului mare de calorii, acest aliment poate afecta metabolismul si greutatea corporala.

2. Inghetata
A manca inghetata seara sau chiar noaptea nu este cea mai buna idee. Desi este satios si delicios, acest desert este bogat in grasimi saturate, zahar si aditivi care iti afecteaza greutatea corporala si calitatea somnului.

  • Consumul inghetatei in timpul serii afecteaza digestia. Drept urmare, te confrunti cu probleme precum balonarea si stimularea sistemului nervos. 
  • Acest aliment iti intrerupe somnul, deoarece provoaca reflux acid si hiperglicemie.

3. Branza
Branza si mancarurile care o contin nu pot lipsi de pe lista de alimente care nu trebuie consumate seara, inainte de culcare. Chiar daca nu sunt daunatoare, aceste produse pot cauza greutate la stomac si tulburari de somn.

  • Branza contine tiramina, un aminoacid care poate scadea productia de hormoni care regleaza somnul. 
  • Grasimile din branzeturi sunt greoaie si greu de digerat, provocand o reactie inflamatoare in organism.

4. Condimentele picante
Condimentele si sosurile ofera savoare preparatelor culinare. Desi in mod normal aceste alimente nu sunt daunatoare, este indicat sa le eviti la masa de seara.

  • Alimentele picante irita mucoasa gastrica si te predispun la reflux acid si probleme digestive.
  • Consumul condimentelor iuti inainte de culcare provoaca reflux acid, arsuri si dureri de stomac.

5. Conopida
Conopida are putine calorii si este foarte sanatoasa. Insa, in ciuda proprietatilor benefice, nu este indicat sa o consumi seara, deoarece poate provoca gaze intestinale.

  • Servita la cina sau chiar cu cateva ore inainte de culcare, conopida ingreuneaza digestia si provoaca acea senzatie de greutate la stomac care afecteaza odihna.

6. Ciocolata neagra
Datorita proprietatilor sale nutritionale, ciocolata neagra si-a castigat statutul de aliment sanatos, remarcandu-se prin continutul bogat de grasimi si calorii. De fapt, acest aliment este recomandat pentru imbunatatirea sanatatii creierului si a dispozitiei.

Cu toate acestea, consumul de ciocolata amaruie inainte de culcare, chiar si in cantitati moderate, provoaca probleme. 

  • Acest desert contine substante care stimuleaza sistemul nervos si mentin creierul activ.
  • In momentul in care te incarci cu o doza de energie, iti vine greu sa adormi si te confrunti cu episoade de insomnie.

7. Carnea rosie si procesata
Este bine sa limitezi consumul de carne rosie sau procesata, indiferent de momentul zilei. Chiar daca acest aliment contine nutrienti, continutul ridicat de grasimi saturate si chimicale il scoate de pe lista de produse sanatoase.

  • Consumul de carne rosie sau procesata inainte de culcare este o mare greseala. Proteinele din compozitia sa ingreuneaza digestia si provoaca probleme cu somnul.
  • Avand un numar mare de calorii, preparatele din carne incetinesc metabolismul si duc la ingrasare.

Pentru a preveni problemele digestive si tulburarile de somn, cel mai bine este sa servesti la cina mancaruri usoare, sarace in calorii. Pentru a-ti proteja organismul, evita toate cele sapte alimente care nu trebuie consumate seara si opteaza pentru o dieta sanatoasa in acest moment al zilei.
 





Adauga un comentariu