Magazin

7 alimente minune pe care trebuie sa le consumi pentru un sistem imunitar puternic

Publicat: 27 nov. 2013
1

Se pare ca este nevoie de mai mult de un mar pe zi pentru a tine doctorul la distanta!

Cel putin acum, in plin sezon rece, cand gripa si raceala dau tarcoale, sistemul imunitar trebuie ajutat sa fie puternic cu ajutorul nutrientilor din alimentatie.

Asigura-te ca faci fata afectiunilor de sezon si nu numai cu ajutorul acestor 7 alimente minune pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai un sistem imunitar puternic.

1. Iaurt
Iaurtul contine probiotice, asa numitele „bacterii bune”, care mentin sanatatea intestinelor si a tractului intestinal la cote optime. Un studiu al cercetatorilor austrieci a scos la iveala faptul ca o cantitate de aproximativ 200 de grame de iaurt pe zi este la fel de eficienta pentru intarirea imunitatii ca vitaminele aflate in suplimentele alimentare.

In alt studiu, de data aceasta suedez, arata ca cei care au baut suplimente cu un probiotic numit Lactobacillus reuteri, care impiedica inmultirea virusurilor caracteristice racelilor, au prezentat un risc cu 33% mai scazut de a se imbolnavi.

2. Usturoi
Usturoiul este alimentul ideal daca vrei sa tii raceala si gripa la distanta. In plus, antioxidantii din usturoi ajuta si la prevenirea mai multor tipuri de cancer. Unul dintre ingredientele cheie este alicina, care lupta impotriva infectiilor si a bacteriilor.

Un studiu britanic a relevat ca persoanele care au consumat extract de usturoi timp de 12 saptamani au prezentat un risc cu doua treimi mai scazut de a raci.

3. Banane
Nu te teme sa consumi cat mai multe banane in aceasta perioada. Pe langa faptul ca scad tensiunea arteriala si iti mentin pielea sanatoasa, bananele sunt bogate in vitamina B6, antioxidanti, potasiu si carbohidrati. Acestea protejeaza organismul impotriva radicalilor liberi si diminueaza astfel riscul de cancer.

4. Portocale
Portocalele, alaturi de celelalte citrice – lamaile, lamaile verzi sau grepfrutul -, sunt o sursa bogata de vitamina C. Iar asta inseamna ca tu vei avea parte de protectie naturala impotriva racelii si gripei.

In plus, portocalele contin flavonoizi, care iti protejeaza inima si ajuta la scaderea colesterolului rau „LDL”, favorizandu-l pe cel bun „HDL”.

5. Cartofii dulci
Aceasta leguma asigura, in primul rand, pielii o buna protectie impotriva bacteriilor. Datorita continutului de betacaroten, pe care organismul il transforma in vitamina A, pielea ramane sanatoasa si tine la distanta virusurile si diferitele bacterii care provoaca infectii.

6. Ovaz
Ovazul contine beta-glucan, un tip de fibre cu proprietati antimicrobiene si antioxidante mai bune chiar si decat celebra echinaceea, potrivit unui studiu realizat de cercetatorii norvegieni. Acest tip de cereale, la fel ca orzul, creste capacitatea de vindecare a ranilor, ajuta antibioticele sa isi faca efectul mai eficient si stimuleaza imunitatea.

7. Carnea de vita
Carnea de vita este prima sursa alimentara de zinc. Acest mineral ajuta in formarea anticorpilor, fiind necesar pentru dezvoltarea celulelor albe din sange, cele care recunosc si distrug bacteriile si virusurile.

Sursa: ele.ro





Adauga un comentariu