Magazin

7 motive sa mananci doua banane pe zi

Publicat: 25 iul. 2018
1

Bananele se numara printre cele mai populare fructe. Pe langa faptul ca sunt gustoase, ele ofera beneficii semnificative pentru organismul uman. In cele ce urmeaza te invitam sa mananci doua banane pe zi, astfel incat sa-ti imbunatatesti sanatatea!

Bananele au un gust incredibil si, in plus, sunt foarte sanatoase. Daca nu ne crezi, include acest fruct in dieta ta zilnica si observa cum reactioneaza corpul tau. In articolul de azi iti prezentam cateva motive sa mananci doua banane pe zi.

Principalele motive sa mananci doua banane pe zi

Reducerea tensiunii arteriale
Acest fruct are abilitatea de a regla tensiunea arteriala. Datorita continutului de potasiu (o banana obisnuita contine 420 mg din acest mineral), bananele ne ajuta sa combatem hipertensiunea.

Arderea kilogramelor in plus
Fiind bogate in fibre care ofera o senzatie de satietate de durata, bananele pot reduce nivelul de stres.

Acest aliment contine si amidon rezistent, o substanta care reduce pofta de mancare si previne castigul in greutate. Amidonul rezistent poate, de asemenea, sa reduca glicemia.

Totodata, bananele maresc sensibilitatea organismului la insulina, un beneficiu foarte important. In fond, daca celulele noastre nu sunt sensibile la insulina, ele nu pot absorbi glucoza. Drept consecinta, ni se face foame. Depunerea grasimii este strans legata de insulina.

Reducerea riscului de anemie, pe lista de motive sa mananci doua banane pe zi
Bananele iti reduc riscul de a suferi de anemie. Aceasta boala are la baza lipsa de fier in sange. Pacientii cu anemie vor experimenta oboseala extrema din cauza reducerii nivelului globulelor rosii si al hemoglobinei.

Bananele contin si un nivel ridicat de fier. Asadar, ele stimuleaza formarea globulelor rosii. In plus, bananele constituie o sursa de vitamina B6, care este responsabila de reglarea nivelului de glucoza din sange.

Imbunatatirea digestiei
Un alt avantaj al consumului de banane este faptul ca acest obicei imbunatateste digestia. Bananele sunt usor de digerat si nu irita tractul digestiv.

Ele contin amidon rezistent, care nu este digerat de organism. Astfel, acesta ajunge in intestinul gros si sustine dezvoltarea bacteriilor benefice.

In general, bananele sunt foarte recomandate pacientilor cu indigestie sau arsuri in capul pieptului, precum si celor care au suferit de diaree. Ele refac nivelul mineralelor pierdute.

Reducerea nivelului de stres
Bananele iti pot reduce nivelul de stres, imbunatatindu-ti dispozitia. Ele contin triptofan, o substanta de care organismul are nevoie pentru a produce serotonina—numita si „hormonul fericirii”.

O banana contine in jur de 27 mg de magneziu, un mineral care ne ajuta sa ne odihnim si sa avem o dispozitie mai buna.

Compensarea carentelor de vitamine, printre cele mai bune motive sa mananci doua banane pe zi
Acest fruct este bogat in vitamina B6. O singura banana ofera 20% din doza zilnica recomandata. Datorita vitaminei B6, corpul produce insulina, hemoglobina si aminoacizii necesari pentru a crea celule sanatoase.

Bananele contin si multa vitamina C. De fapt, o singura banana ne poate asigura 15% din necesarul zilnic.

Vitamina C este un antioxidant excelent. Ea neutralizeaza radicali liberi, molecule active a caror misiune este sa distruga corpul uman.

Gratie continutului de vitamina C, bananele mentin vasele de sange in stare optima si contribuie la sinteza colagenului.

Cresterea nivelului de energie
Potasiul din componenta bananelor ofera protectie muschilor impotriva crampelor. In plus, carbohidratii continuti de acest fruct asigura energia de care avem nevoie pentru a face fata antrenamentelor dificile.

Cateva aspecte de retinut
Cand vine vorba de a consuma banane, tine cont de faptul ca proprietatile lor nutritive depind de cat de coapte sunt. Daca alegi sa cumperi banane verzi, retine faptul ca ele contin mult amidon.

Asa cum am mentionat anterior, amidonul este o polizaharida alcatuita din molecule de glucoza care, putin cate putin, elibereaza energie. Astfel, amidonul ingreuneaza digestia bananelor.

Bananele coapte sunt alcatuite din zaharoza in proportie de 90% si amidon in proportie de doar 7%. Zaharoza prezinta o molecula de glucoza si una de fructoza. Asadar, ea este mai usor absorbita, iar impactul sau asupra glicemiei si al raspunsului la insulina este mai ridicat.





Adauga un comentariu