News Flash:

7 obiceiuri nocive pentru creier

20 Noiembrie 2017
1866 Vizualizari | 0 Comentarii
Creier

Sanatatea cerebrala depinde de anumite obiceiuri, inclusiv odihna suficienta, hidratarea adecvata si oxigenarea corecta. Citeste in continuare pentru a descoperi cum poti sa ai un creier mai sanatos!

Bolile care afecteaza sanatatea cerebrala sunt de obicei determinate de mostenirea genetica, de inaintarea in varsta sau de traume. Exista insa si diverse obiceiuri nocive pentru creier care, daca reusesc sa distruga neuronii sau sa le reduca activitatea, pot cauza daune ireversibile.


Desi pierderea memoriei este un efect secundar al deteriorarii cerebrale care survine odata cu inaintarea in varsta, anumiti factori pot accelera acest proces.

Cel mai ingrijorator aspect este faptul ca multe persoane obisnuiesc sa treaca cu vederea peste obiceiurile nocive pentru creier. De fapt, acestea nici macar nu stiu ca practicile respective le afecteaza negativ sanatatea cerebrala.

Daunele produse de urmatoarele 7 obiceiuri nocive pentru creier apar treptat si nu pot fi detectate usor in fazele incipiente. Din acest motiv, este esential sa poti identifica practicile care iti pun in pericol sanatatea cerebrala, astfel incat sa poti lua masuri pentru a le evita.

Principalele obiceiuri nocive pentru creier care distrug sanatatea cerebrala

1. Saritul peste micul dejun

Obiceiuri nocive pentru creier ce includ o dieta nesanatoasa
Micul dejun este una dintre cele mai importante mese. Sub nicio forma nu trebuie sa sari peste acesta. Impactul micului dejun asupra metabolismului corpului uman este semnificativ. Desi multi dintre noi nu stim asta, prima masa a zilei este esentiala in ceea ce priveste activarea functiilor cerebrale.

Carentele de proteine, vitamine si alti nutrienti la micul dejun au fost asociate cu deteriorarea cerebrala si pierderea memoriei. Totodata, activitatea neuronala este afectata si, drept consecinta, creierul este suprasolicitat. Acest fenomen este resimtit sub forma unei tensiuni.

2. Consumul excesiv de zahar

Consumul de zahar intra in categoria de obiceiuri nocive pentru creier
Din pacate, zaharurile rafinate sunt omniprezente in dietele contemporane. Foarte multi dintre noi nu realizam ca acestea reprezinta principala cauza a tulburarilor metabolice si ale anumitor tulburari cognitive.

Un nivel ridicat de zahar impiedica creierul sa produca anumite substante chimice care ii regleaza functiile importante. Consumul zilnic de zaharuri este una dintre principalele cauze ale anxietatii si ale depresiei. Mai mult, acest obicei iti creste riscul de a suferi de dementa.

3. Fumatul

Evita fumatul si alte obiceiuri nocive pentru creier
Cu totii stim ca tigarile contin substante toxice care au un impact negativ asupra creierului. Fumatul regulat deterioreaza plamanii. In plus, si functiile cerebrale vor fi afectate pe termen lung.

Atat fumatorii activi, cat si cei pasivi au un risc crescut de a dezvolta probleme asociate dementei si bolii Alzheimer. Acest fapt se datoreaza intreruperii fluxului sanguin, ceea ce impiedica oxigenarea celulara adecvata.

De asemenea, fumatul reduce abilitatea de concentrare si ne impiedica sa desfasuram activitati care ne solicita memoria.

4. Somnul inadecvat

Unele obiceiuri nocive pentru creier te impiedica sa te odihnesti
O calitate a somnului precara nu inseamna ca ne vom simti lipsiti doar de energie fizica, ci si de energie mentala. Lobul frontal nu functioneaza corect atunci cand organismul nu se odihneste suficient. Drept consecinta, gandirea creativa este diminuata.

Totodata, somnul insuficient sau nesatisfacator mareste nivelul de anxietate, dar reduce abilitatea de a tine sub control emotiile si a rezolva problemele zilnice. Privarea de somn mareste nivelul cortizolului, un hormon care provoaca stres, depresie si alte emotii care altereaza calitatea vietii.

5. Deshidratarea

Obiceiuri nocive pentru creier ce distrug bunastarea
Deshidratarea este unul dintre principalii factori care au un impact direct asupra sanatatii cerebrale. Aceasta afecteaza nivelul de energie, dispozitia si abilitatea de concentrare in timp ce iti indeplinesti obligatiile zilnice.

Apa este principalul component al creierului. Asadar, deshidratarea intrerupe niste procese esentiale pentru functionarea optima a acestui organ. Carentele de apa inhiba circulatia sanguina si oxigenarea corecta a creierului.

6. Expunerea la poluanti

Pentru a ne oferi energie si a functiona corect, creierul trebuie sa fie aprovizionat in mod constant cu oxigen.

Pe termen lung, expunerea la poluantii din mediu impiedica schimbul de gaze si aprovizionarea cu oxigen a celulelor. In aceasta situatie, eficienta creierului scade.

De fapt, poluantii din mediu au fost asociati cu un risc crescut de a dezvolta mai multe probleme cognitive, cum ar fi boala Alzheimer si dementa.

7. Mancatul in exces

Obiceiuri nocive pentru creier ca mancatul in exces
Un aport excesiv de calorii si grasimi nu afecteaza doar metabolismul si greutatea corporala. Aceasta practica intra in categoria de obiceiuri nocive pentru creier.

Supraponderalitatea declanseaza boli ca diabetul si tulburarile cardiace si, intr-un fel sau altul, va afecta sanatatea cerebrala. In schimb, un consum moderat de calorii va incetini imbatranirea celulara si va reduce riscul de deteriorare cognitiva.

Desi efectele lor nu sunt vizibile imediat, este bine sa evitam aceste obiceiuri nocive pentru creier. Adopta o dieta sanatoasa si echilibrata, practica exercitii mentale si incearca diverse tehnici de relaxare.

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.

3 fumatul 5 deshidratarea
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.7170 (s) | 21 queries | Mysql time :0.601934 (s)