Magazin

7 obiceiuri proaste care fac burta

Publicat: 16 iun. 2011
1

Nu numai ca este inestetica, dar grasimea abdominala este si foarte periculoasa pentru sanatate, avertizeaza specialistii. Hipertensiunea arteriala, diabetul, bolile cardiovasculare sunt doar cateva dintre riscurile la care ne expun colaceii din jurul taliei.
Potrivit Prof. Dr. Nicolae Hancu, Presedintele Federatiei Romane de Diabet, Nutritie, Boli metabolice, dimensiunea taliei unei femei nu trebuie sa depaseasca 80 centrimetri. Pe langa exercitiile fizice, controlarea dietei, este momentul sa faci si cateva schimbari în stilul de viata pentru a scapa sau macar pentru a reduce burtica. Iata 7 dintre cele mai daunatoare obiceiuri care provoaca cresterea în centimetri a taliei.

1. Fumatul
Poate ca acest obicei îti reduce apetitul si astfel te scapa de cateva kilograme, dar studiile arata ca fumatul influenteaza zonele în care se acumuleaza grasimea. Un studiu recent condus de specialistii britanici a aratat ca fumatorii au dimensiunea taliei mai mare decat nefumatorii. Cercetari anterioare au demonstrat ca grasimea abdominala predispune la numeroase probleme de sanatate precum dementa, cancer pancreatic, diabet, infertilitate, hipertensiune arteriala si boli cardiovasculare.

2. Consum excesiv de alcool
Un paharel din cand în cand nu face rau nimanui, însa cand faci din consumul de alcool un obicei, este foarte probabil sa te trezesti cu o burtica de toata frumusetea. De ce? Motivul principal este ca alcoolul afecteaza capacitatea ficatului de a metaboliza grasimea. De asemenea, baturile alcoolice pot fi adevarate bombe calorice. Vinul rosu este poate cea mai buna bautura alcoolica pentru tine si asta pentru ca, potrivit cercetatorilor, te ajuta în lupta împotriva colaceilor.

3. Stresul
Nu îti aduce doar riduri si fire de par albe, ci si kilograme si centimentri în plus la talie. Studiile au descoperit ca un nivel ridicat de cortizol, hormonul eliberat în situatiile stresante, favorizeaza acumularea de grasime abdominala. Incearca cateva metode de relaxare si nu lasa stresul sa-ti afecteze sanatatea si silueta.

4. Postura gresita
Pe langa faptul ca-ti va da mai multa încredere în tine, o postura corecta te va ajuta sa-ti încordezi muschii abdomenului, cat si ai spatelui. Trage burta, încordeaza muschii abdominali si efectele vor fi surprinzatoare. In plus, acest mic exercitiu te va ajuta sa lucrezi muschii de la nivelul abdomenului. Pentru o postura corecta, îndreapta spatele, astfel încat atunci cand stai în picioare, capul, spatele si picioarele sa formeze o linie dreapta.

5. Nu tii cont de regula celor 2 litri de apa pe zi
Apa joaca un rol important în procesul de slabire si mai ales în topirea grasimii din jurul abdomenului, spun nutritionistii. Corpul tau functioneaza mai bine cand este perfect hidratat. In plus, apa creste senzatia de satietate si te ajuta sa mananci mai putin. Asigura-te ca ai întotdeauna la îndemana o sticla sau un pahar plin cu apa pentru a-ti potoli setea.

6. Nu ai un program fix de somn
Nu o data ti s-a întamplat sa pierzi noaptea în fata calculatorului sau prin oras cu fetele. Acest obicei nu este tocmai sanatos. Specialistii recomanda 6-8 ore de somn pe noapte. De asemenea, studiile au demonstrat ca oboseala nu numai ca ne îmbatraneste dar ne si afecteaza silueta. Potrivit acestora, starea de oboseala intensifica senzatia de foame si ne face mai vulnerabili în fata alimentelor bogate în calorii.

7. Sari peste mese si te înfometezi pentru a slabi
Gresit. Desi este prima solutie care îti vine în minte cand vrei sa dai jos cateva kilograme, nu este deloc eficienta. Din contra, sustin nutritionistii. Organismul va reactiona la înfometare eliberand asa numitii hormoni ai stresului care transforma caloriile în grasime.




Adauga un comentariu