Terapii alternative

7 semne ca vei trai pana la 100 de ani

Publicat: 20 sept. 2019

Poate ca 100 de ani ti se pare o varsta impresionanta, dar poti trece de acest prag daca ai un stil de viata util pentru prevenirea imbolnavirilor și care favorizeaza bucuria și optimismul. Fiecare clipa este pretioasa, iar semnificatia momentelor speciale este cu atat mai importanta pe masura ce serbezi mai multe zile de naștere. Iata care sunt semnele ca vei ajunge la 100 de ani:
 
1. Te simti mai tanar decat varsta din calendar

Ai senzatia ca ai 35 de ani cand, de fapt, ai implinit deja 55? Este un lucru foarte bun pentru longevitate, potrivit unui studiu realizat in Marea Britanie. Astfel, persoanele care se simt cu cel putin 6 ani mai tinere decat sunt au un risc de deces mult mai redus intr-un interval de 10 ani fata de cele care iși accentueaza greutatile specifice varstei reale. Daca te simti mai in varsta decat ești riscul de deces va crește cu pana la 41%.
 
2. Consumi multe fructe și legume

Persoanele care consuma des fructe și legume au un risc de deces cu 46% mai scazut fata de cele care le mananca foarte rar, potrivit unui studiu realizat de oamenii de știinta de la Universitatea din Michigan. Locuitorii din Okinawa, Japonia, sunt o dovada clara a eficientei unui meniu bazat pe aceste doua ingrediente pentru ca la fiecare 10.0000 de persoane 50 au peste 100 de ani. Cei mai in varsta locuitori din Okinawa au consumat toata viata o dieta bazata pe produse vegetale și aproape toti au propria gradina.
 
3. Ai un stil cu totul special

„Cei care au ajuns la 100 de ani au și trasaturi de personalitate care ii diferentiaza de restul persoanelor. Bucuria pentru lucrurile marunte, optimismul, capacitatea de adaptare la schimbari și flexibilitatea sunt esentiale pentru evitarea stresului și a anxietatii, favorizand longevitatea”, explica dr. Rosanne Leipzig, medic geriatru din New York.
 
4. Savurezi peștele prins in aceeași zi

Adultii de varste inaintate cu un nivel ridicat de grasimi de tip Omega-3 in sange traiesc cu 2 ani mai mult decat cei cu un nivel redus din acești acizi grași esentiali, potrivit unui studiu realizat de specialiștii de la Universitatea Harvard. Participantii la studiu nu au luat suplimente cu Omega-3, ci au consumat mult pește proaspat bogat in acest nutrient.
 
5. Dormi de dupa-amiaza

Locuitorii de pe insula Ikaria din Grecia prezinta un procent foarte ridicat de persoane de peste 100 de ani și nu renunta deloc la somnul de dupa-amiaza. Cercetatorii de la Harvard au monitorizat 23.000 de persoane intr-un interval de 6 ani și au descoperit ca cele care dorm de dupa-amiaza cel putin 30 de minute au un risc de deces ca urmare a afectiunilor cardiovasculare cu 37% mai redus.
 
6. Știi care este scopul tau in viata

Potrivit specialiștilor, persoanele care simt ca au o directie clara in viata au un risc de deces foarte redus intr-un interval de 14 ani. „Fa-ti mereu prieteni, alege un hobby diferit sau realizeaza activitati de voluntariat. Unchiul meu are peste 90 de ani, dar lucreaza in atelierul lui aproape in fiecare zi. Atunci cand simti ca totul are sens in jurul tau nu te vei mai concentra excesiv pe numarul de ani impliniti, ci vei dori sa ameliorezi calitatea vietii tale de zi cu zi”, spune dr. Leipzig.
 
7. Bei ceai foarte des

2 cești de ceai consumate zilnic sunt esentiale pentru protectia inimii. Ceaiul negru și cel verde contin catehine, care reduc presiunea asupra vaselor de sange. Conteaza foarte mult sa prepari ceaiul chiar tu și sa nu cumperi variantele la sticla, in care catehinele s-au dizolvat deja. De asemenea, nu trebuie sa adaugi lapte in ceai pentru ca vei neutraliza efectele pozitive ale acestei bauturi. sursa: eva.ro



loading...

Adauga un comentariu