News Flash:

7 sfaturi pentru a-ti imbunatati sanatatea inimii

23 Februarie 2018
483 Vizualizari | 0 Comentarii
Newsletter
BZI Live Video Divertisment
Video Monden
Muzica Populara Curs valutar
EUR: 4.6590 RON (-0.0017)
USD: 4.0854 RON (-0.0083)
Horoscop
berbec
taur
gemeni
rac
leu
fecioara
balanta
scorpion
sagetator
capricorn
varsator
pesti
Inima

Cauti un pretext pentru a te relaxa mai mult? Pe langa adoptarea unei diete adecvate, este necesar sa te relaxezi si sa te deconectezi de tensiunile zilnice pentru a-ti imbunatati sanatatea inimii. 

Astazi este cea mai buna zi pentru a-ti imbunatati sanatatea inimii. Oricat de ciudat ar parea, de cele mai multe ori neglijam acest organ extraordinar care pompeaza sange in pieptul nostru. Facem acest lucru in mod inconstient, alegand un stil de viata sedentar si o dieta nesanatoasa, de exemplu.

In plus, nu de putine ori permitem stresului sau anxietatii sa tulbure calmul, echilibrul si bunastarea aparatului cardiovascular.

Este important sa constientizezi importanta ingrijirii inimii. Nu uita ca, daca inima ta cedeaza, este slabita sau bolnava, calitatea vietii tale se diminueaza considerabil, indiferent de varsta pe care o ai.

Astazi iti propunem „o mica revolutie” care iti va imbunatati sanatatea inimii si calitatea vietii.

1. Inlocuieste untul cu ulei de masline
Daca obisnuiesti sa mananci paine prajita cu unt si gem in fiecare zi, a venit momentul sa faci o schimbare. Inlocuieste untul cu ulei de masline. Acest produs se combina excelent cu aproape orice alt aliment, fiind o optiune ideala pentru mic dejun, pranz sau cina.

Un alt obicei imprumutat din dieta mediteraneana este cel de a gati cu ulei de masline in loc de unt. Preparatele tale vor fi mult mai sanatoase si chiar mai gustoase!

2. Mananca peste de trei ori pe saptamana
Pestii de apa rece, cum ar fi tonul, macroul si heringul, sunt cele mai bogate surse de acizi grasi omega 3. Spre deosebire de carne, aceste specii de peste sunt benefice sanatatii aparatului cardiovascular.

Pestele contine potasiu, magneziu si niacina. Alaturi de acizii grasi, aceste trei componente reduc colesterolul rau (LDL) de la nivelul arterelor si ingrijesc inima.

Incearca sa cumperi peste dintr-o sursa de incredere, pentru a te asigura ca este sanatos. Uneori acest aliment poate contine agenti contaminanti care iti afecteaza sanatatea.

3. Inlocuieste sarea cu condimente
Sarea imbunatateste gustul mancarurilor si are o traditie veche in istoria culinara. Tocmai de aceea ne vine atat de greu sa o eliminam din dieta (schimbare recomandata mai ales persoanelor cu hipertensiune). Pana la urma, ce gust ar mai avea mancarea fara ea?

Solutia este foarte simpla si benefica. Poti inlocui sarea cu anumite condimente aromate:

  • Mararul este ideal pentru supe si peste.
  • Usturoiul granulat este un inlocuitor delicios al sarii.
  • Zeama de lamaie pudra este un concentrat natural care ofera un gust minunat preparatelor culinare.
  • Pudra de ceapa este gustoasa si are proprietati antiinflamatoare.

4. Mananca o cana de fulgi de ovaz la micul dejun
Pe acest blog, am mentionat de multe ori ca unul dintre cele mai recomandate alimente pentru sanatatea inimii este ovazul. Aceasta cereala contine sase aminoacizi esentiali si are un continut ridicat de grasimi nesaturate si acid linoleic.

In plus, ovazul regleaza glicemia si este bogat in vitamine (E, B1, B2) si minerale (calciu, fier, zinc, fosfor si magneziu). Datorita acestor componente, inima se mentine sanatoasa si este pregatita sa inceapa ziua cu o doza maxima de energie.

5. 20 de minute de miscare pe zi imbunatatesc sanatatea inimii
Cu totii ne putem rupe 20 de minute din timp pentru a ne ingriji inima, corpul, musculatura, oasele si aparatul respirator. Trebuie doar sa avem vointa si sa ne luam angajamentul de a face miscare in fiecare zi.

Este de ajuns sa faci o plimbare, sa alergi, sa urci scarile, sa mergi cu bicicleta sau chiar sa dansezi. Cu toate acestea, cele mai recomandate sunt exercitiile de aerobic.

6. 20 de minute de liniste si meditatie
Meditatia si deconectarea de mintea, trupul, responsabilitatile tale de zi cu zi si chiar de dispozitivele electronice te ajuta sa te relaxezi, dar si sa te mentii sanatos.

Creierul si inima ta iti vor fi recunoscatoare. Pana la urma, meditatia te ajuta sa te eliberezi de tensiuni, ganduri negative, obsesii si presiuni zilnice. 

Incearca si tu acest lucru chiar azi. Mediteaza. Ofera-ti 20 de minute de liniste si pace.

7. Consuma zeama de lamaie in fiecare zi
Zeama de lamaie este racoritoare, sanatoasa, gustoasa si aliatul ideal pentru sanatatea inimii. Stii de ce? Lamaile au un continut ridicat de potasiu si magneziu, doua minerale care contribuie la reglarea tensiunii arteriale. 

In plus, lamaia este bogata si in diferite tipuri de antioxidanti, printre care si bioflavonoide. Acestea sunt necesare pentru a proteja arterele si a le mentine curate si flexibile.

Nu ezita sa pui in practica recomandarile de mai sus. Toate sfaturile noastre sunt foarte simple si iti pot schimba viata in bine!

Daca ti-a placut articolul, te asteptam si pe pagina de Facebook. Avem si Instagram.
Distribuie:  
Loading...

Realitatea.net

RomaniaTV.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2018 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.1779 (s) | 23 queries | Mysql time :0.048027 (s)