Diete si regimuri

8 alimente care conțin zaharuri ascunse

Publicat: 21 sept. 2020
Orezul din sushi
Majoritatea zaharurilor libere sunt ascunse în alimentele procesate.

Majoritatea zaharurilor libere sunt ascunse în alimentele procesate. Cu toate acestea, acestea nu sunt considerate dulci. Iată 8 alimente care conțin zaharuri ascunse, uneori în cantități mari!

Zahărul se găsește peste tot în mâncarea noastră. Zaharurile libere sunt glucoza, fructoza, zaharoza. Sunt, de asemenea, zaharurile care se găsesc în mod natural în miere și sucurile de fructe. Majoritatea acestor zaharuri sunt ascunse în alimentele procesate. Acestea nu sunt în general considerate dulci.

Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), zaharurile libere nu ar trebui să depășească 10% din aportul total de energie la adulți și copii. Acest lucru echivalează cu 50 de grame pe zi sau cu o lingurița. Pentru a vă limita aportul de zahăr, trebuie să știți în ce alimente sta ascuns.

Ketchup

Un studiu a aratat ca intr-o lingură de ketchup, există 4 grame de zahăr: echivalentul unei lingurițe. Pentru a limita aportul de zaharuri, alegeți să vă preparați ketchup de casă.

Iaurturi

Iaurturile aromate sau de fructe sunt încărcate cu zaharuri. Acestea reprezintă între 4% și 11% din iaurt. Este indicat să folosiți iaurt simplu, în care să adăugați bucăți de fructe proaspete.

Fructele conservate

Fructele conservate sunt adesea foarte dulci. În medie, pentru fiecare 100 de grame de conservă de salată de fructe, există 8 până la 15 grame de zaharuri. Este recomandabil să optați pentru fructe proaspete.

8 alimente care conțin zaharuri ascunse: Mancarea gata preparata

Mancarea gata preparata poate fi utila atunci când vă grăbiți. Dar aceste feluri de mâncare industriale sunt încărcate cu zahăr, grăsimi, coloranți, arome și sare.

Pâine sandwich

Pâinea albă de sandwich industrială este îmbogățită în zahăr și grăsimi și are o rată glicemică ridicată: crește nivelul zahărului din sânge. Într-adevăr, consumul său regulat este asociat cu un risc crescut de diabet de tip 2 și creștere în greutate. Preferati pâinea integrală : este mai bogată în fibre, dar și în vitamine și minerale.

Orezul din sushi

Făcut cu orez și pește crud, sushi pare un fel de mâncare sănătos. Orezul care constituie sushi este lipicios și dulce. Deci, feriți-vă de exces și evitați să adăugați sos de soia zaharat.

8 alimente care conțin zaharuri ascunse: Cerealele

Cerealele nu sunt o alegere bună pentru un mic dejun echilibrat, cu energie ridicată. Acestea sunt prea bogate în zahăr și calitatea lor nutrițională este slabă. Exista în medie aproximativ 28 de grame de zahăr la 100 de grame de cereale.





Adauga un comentariu