Lifestyle

8 motive pentru a adăuga ulei de măsline în dieta ta

Publicat: 24 aug. 2020
presa ulei de masline
presa ulei de masline

Uleiul de măslin este recunoscut de mult timp ca unul dintre cele mai sănătoase alimente. Este utilizat activ în medicină, diete și cosmetică. Vechii greci și egipteni, care nici măcar nu s-au gândit la cât de bogat în microelemente utile este fructul de măslin, au apreciat proprietățile sale unice și au atribuit origine divină măslinului. Cel mai mare număr de producători de ulei de măsline se află în Italia, Spania, Grecia, Turcia.

Uleiul de măsline este bogat în grăsimi monosaturate

Uleiul de măsline are 14% grăsimi săturate și 11% grăsimi polinesaturate precum omega-3 și omega-6. Dar mai ales conține acid oleic, care constituie 73% din compoziția totală. Cercetările confirmă faptul că acesta din urmă reduce inflamația și poate avea un impact asupra prevenirii cancerului. În plus, grăsimile monosaturate sunt rezistente la temperaturi ridicate, astfel încât uleiul rămâne util chiar și la prăjire.

Conține antioxidanți rari

Uleiul de măsline extravirgin este foarte hrănitor. Pe lângă acizii grași esențiali, conține vitamine K și E, precum și antioxidanți puternici care reduc riscul bolilor cronice. Luptă împotriva inflamației și protejează colesterolul din sânge de oxidare, ajutând la prevenirea bolilor de inimă.

Uleiul de măsline are proprietăți antiinflamatorii

Inflamațiile cronice din organism pot duce la diabet, artrită și Alzheimer. Uleiul de măsline ajută la reducerea inflamației datorită oleocantalului. Este un antioxidant care acționează că ibuprofenul. Experții au calculat că efectul de 50 g de ulei este echivalent cu efectul unei doze de 10% de ibuprofen pentru adulți. Și un alt studiu a descoperit că antioxidanții uleiului de măsline pot suprima proteinele și genele care provoacă inflamații.

Ajută la combaterea artritei

Artrită reumatoidă este o boală autoimună, când celulele sănătoase ale corpului sunt deteriorate și articulațiile sunt distruse atunci când sistemul imunitar eșuează. Adăugarea de ulei de măsline în bucate ajută la reducerea stresului oxidativ și a inflamației. Medicii sfătuiesc să îl combini cu ulei de pește, acest cocktail întărește articulațiile , ameliorează durerea și reduce rigiditatea mâinilor în artrită.

Uleiul de măsline reduce riscul de a dezvoltă diabet

Oamenii de știință cred că uleiul de măsline are efecte benefice asupra nivelului de zahăr din sânge și a sensibilității la insulină. Acest lucru este confirmat de un studiu realizat pe 418 de persoane, în care dietă mediteraneană a redus riscul de a dezvoltă diabet de tip 2 cu peste 40%.

Uleiul te ajută să slăbești

Cantitatea de grăsime din dietă trebuie să fie strict limitată. Cu toate acestea, oamenii de știință și nutriționiștii consideră că dietă mediteraneană bogată în ulei de măsline este una dintre cele mai benefice și eficiente pentru slăbiciune și sănătate. Într-un experiment care a durat 30 de luni, aproximativ 7.000 de studenți colegi spanioli au adăugat ulei de măsline zilnic la mâncare. Ei nu numai că nu au luat în greutate, dar au pierdut slabit.

Uleiul de măsline ajută la prevenirea AVC

În țările dezvoltate, accidentul vascular cerebral este a două cea mai frecventă cauză de deces după insuficiență cardiacă. Oamenii de știință au efectuat 32 de studii care au implicat 841 mii de oameni și au ajuns la concluzia că uleiul de măsline este singură sursă de grăsimi monosaturate care poate reduce riscul de dezvoltare a bolii.

Are efect antibacterian

Uleiul de măsline suprimă bacteriile dăunătoare, inclusiv Helicobacter pylori, care este o cauză frecventă a ulcerelor stomacale. Medicii au spus că uleiul de măsline combate opt tulpini ale bacteriei, dintre care trei sunt chiar rezistente la antibiotice. Pentru a lupta împotriva infecției, oamenii de știință recomandă consumul zilnic a 30 de grame de ulei de măsline.





Adauga un comentariu