News Flash:

80 tone de substante toxice la Podu Iloaiei

29 Ianuarie 2001
856 Vizualizari | 0 Comentarii
•Vicepresedintele firmei Pieta sustine ca societatea ieseana nu avea cunostinta de deseurile toxice din Podu Iloaiei •Continutul celor 21 de vagoane va fi aflat astazi

In luna octombrie a anului trecut, grupul de firme Pieta a achizitionat 234 de vagoane de la societatea Eurotransit din Petrosani, cu scopul de a le dezmembra. Foarte multe dintre aceste vagoane au fost dezmembrate la Valea Calugareasca, dupa care Pieta SA a obtinut aprobarea de a aduce restul la Podu Iloaiei, la societatea Predemet, apartinind grupului de firme Pieta, tot pentru a fi dezmembrate.
68 de vagoane au ajuns la destinatie pe 22 ianuarie 2001, in aceeasi zi observindu-se diferente majore intre ceea ce se afla pe hirtie si "marfa" cumparata.
"La cintarire, au aparut diferente foarte mari de greutate, in plus, fata de ceea ce scria in contract. Astfel, in 21 din cele 68 de vagoane ajunse la Podu Iloaiei am descoperit urme de deseuri solide si lichide, in cantitati diferite, de la sub o tona intr-un vagon la aproape doua tone in altele, totalul ridicindu-se la aproximativ 80 de tone de substante lichide neidentificate. Am anuntat imediat Inspectoratul pentru Protectia Mediului, care a doua zi a trimis la fata locului doi inspectori, pe Marius Stoican si Irina Petruc. Nici la ora actuala nu stim ce substante contin acele vagoane, rezultatele analizelor urmind sa le primim abia miine (n.r. - astazi) de la firma bucuresteana IPA SA, care ne va oferi si antidotul", a declarat vicepresedintele Catalin Zelinschi.

Pieta era al patrulea cumparator al vagoanelor

Vagoanele de la Valea Calugareasca au avut un traseu extrem de ciudat, Pieta fiind cea de a patra firma care figureaza in acte drept cumparator. Cu alte cuvinte, la ora actuala nu se stie cu exactitate cine a fost primul vinzator, existind informatii potrivit carora respectivele vagoane au circulat numai pe hirtie pe la celelalte trei firme, nu si din locul unde erau depozitate.
"In ceea ce ne priveste, noi am cumparat vagoanele de la firma Eurotransit din Petrosani. Dupa ce am aflat de continutul celor ajunse la Predemet Podu Iloaiei, am interzis continuarea dezmembrarilor in punctul nostru de lucru de la Valea Calugareasca, unde se mai aflau inca 28 de vagoane. Cind ni s-a solicitat sa facem dovada provenientei, nu am putut oferi detalii decit despre firma de la care am cumparat respectivele vagoane. Cum ele mai circulasera pe la alte trei firme, iar acestea nu anuntasera Inspectoratul pentru Protectia Mediului ca mai multe vagoane contin deseuri toxice, putem presupune ca s-au incasat niste comisioane, caci nu stiu ca acele vagoane sa fi fost miscate vreodata din loc", mai spune Zelinschi.
Inspectoratul pentru Protectia Mediului din Prahova reclamase anterior ca au existat scurgeri pe sol, din vagoanele dezmembrate de Pieta la Valea Calugareasca, firma ieseana fiind obligata sa curate solul la punctul de lucru.
Valoarea totala a acestei tranzactii s-a ridicat undeva in jurul a sase miliarde lei. "Chiar daca am platit o anumita suma pe tona de fier, nu stim inca la ce pret am cumparat aceste vagoane, deoarece nu se cunoaste cit va costa curatarea celor in care au fost gasite deseuri toxice", a incheiat Catalin Zelinschi.
Mihai ANDREI
Distribuie:  

Realitatea.net

Din aceeasi categorie

Site-ul bzi.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Mica publicitate

© 2017 - BZI.ro - Toate drepturile rezervate
Page time :0.2277 (s) | 22 queries | Mysql time :0.093786 (s)