Boli si tratamente

9 lucruri de evitat înainte de culcare pentru a dormi bine

Publicat: 29 oct. 2020
alcool
Mai degrabă decât să te ajute să dormi bine, un pahar de vin înainte de culcare iti poate perturba somnul.

Dacă aveți probleme cu somnul, anumite plante medicinale pot înlocui somniferele. Nu uitați nici că o cura de magneziu poate fi o soluție atunci când insomnia se manifestă în perioade de stres. În mod ideal, pentru a profita la maximum de proprietățile acestui mineral, faceți o cură de cel puțin 6 săptămâni, favorizând formule care combină bisglicinat sau malat de magneziu cu vitamina B6. Luați 600-900 mg câteva zile, apoi reduceți până găsiți doza minimă eficientă pentru un somn liniștit.

Dar insomnia ta nu se poate datora doar stresului, ci mai degrabă alimentelor sau activităților care nu favorizează somnul. Iata 9 lucruri de evitat înainte de culcare pentru a dormi bine!

Nu mâncati ciocolată

Ciocolata este o altă sursă secretă de cofeină. Ciocolata neagră, în special, bogată în cacao, trebuie evitată dacă sunteți sensibil la cofeină. Ciocolata conține teobromină, un stimulent care s-a dovedit a crește ritmul cardiac și riscul de insomnie.

Nu beti alcool

Cu siguranță, alcoolul te face mai somnoros. Dar, de fapt, poate reduce calitatea somnului REM, care este momentul în care somnul este cel mai odihnitor. Deci, mai degrabă decât să te ajute să dormi bine, un pahar de vin înainte de culcare iti poate perturba somnul.

Nu consumati cafea

Știm deja că cofeina te trezește, dar chiar și cafeaua de după-amiază ar putea interfera cu somnul. Efectele cofeinei pot fi resimțite până la 12 ore după consum. Chiar și ceaiul de plante ar putea conține urme de cofeină, așa că asigurați-vă că băutura preferată de seara este lipsită de stimulente, dacă doriți să dormiți bine.

Nu beti prea multă apă

Pentru a rămâne hidratat, trebuie să beți apă pe tot parcursul zilei. Dacă beți un pahar mare chiar înainte de a dormi, poate fi necesar să vă ridicați în timpul nopții pentru a folosi merge la baie. Pentru a rămâne hidratat și a dormi bine, asigurați-vă că beți puțină apă în mod constant pe tot parcursul zilei, pentru a evita senzația de sete când vă culcați.

Nu mancati prea gras sau prea picant

Stomacul funcționează mult mai mult atunci când trebuie să digere hrana grasă, ceea ce provoacă disconfort intestinal. În ceea ce privește mâncarea picantă, provoacă reflux acid, care apare adesea atunci când stați culcat. Idealul ar fi să luați masa cu cel puțin 2 ore înainte de culcare.

Nu da drumul la ecrane

Verificarea smartphone-ului sau deschiderea laptopului înainte de somn are efecte negative asupra somnului. Lumina albastră emisă de aceste dispozitive stimulează creierul și împiedică relaxarea corpului. Chiar și televizorul ar putea avea un impact asupra somnului. Cel mai bine este să citiți sau să practicați meditația ca activitate calmantă înainte de culcare.

Nu faceți exerciții intense

Activitatea fizică este foarte importantă pentru a somn. Cu toate acestea, nu este recomandat să faceti prea mult efort fizic înainte de culcare. Sportul accelerează ritmul cardiac și crește nivelul de energie, astfel încât devine mai dificil să te relaxezi. Este recomandat să faceți mișcare cu cel puțin trei ore înainte de culcare.

Nu va certati

Nu te culca niciodată furios! Stresul duce la o creștere a nivelului de cortizol din organism care ne împiedică să dormim bine. Prin urmare, evităm certurile sau conversațiile dificile înainte de a ne culca, pentru a nu ne asigura un somn bun.

Nu sari peste mese

Într-adevăr, să te culci pe stomacul gol nu este absolut o idee bună dacă vrei să adormi ușor. Dacă nu aveți timp să pregătiți o cină, preparați-vă un smoothie de castraveți si avocado sau un smoothie cu banană si mango, înainte de culcare, pentru a împiedica să vă trezeasca foamea în jurul orei 3!





Adauga un comentariu