Magazin

9 tipuri de seminte si samburi care fac minuni pentru sanatatea ta

Publicat: 06 ian. 2014
In materie de alimentatie, ne-am obisnuit cu cateva reguli simple: putine grasimi, dulciuri deloc, ponderat la paine si liber la fructe, plus legume, de preferinta crude. Nu trebuie sa neglijam samburii plantelor, care au proprietati miraculoase. Specialistii sustin ca aproape toate semintele si toti samburii sunt de mare valoare pentru sanatate.
1. Miez de nuca
Miezul de nuca este unul din cele mai compexe alimente si contine proteine, grasimi, vitamine (A, B1, B2, B3, B5, B6, C), numeroase minerale (fosfor, calciu, magneziu, potasiu, sulf, fier, iod) sifibre. Se recomanda persoanelor care sufera de artroze, reumatism, anemii, tuberculoza, sifilis, scrofuloza, metrita sau afectiuni ale pielii. Se recomanda 6-10 bucati de miez de nuca pe zi.
2. Seminte de in
Semintele de in inhiba senzatia de foame si prin aceasta sunt indicate in combaterea obezitatii. De asemenea, acidul linoleic eteric continut de aceste seminte este un antiinflamator puternic. Semintele de in contin fitostrogeni, care ajuta la stabilizarea nivelului de hormoni, ameliorand simptomele sindromumului premenstrual si inconfortul survenit la menopauza.
3. Seminte de dovleac
Acestea sunt singurele seminte care actioneaza cu efecte alcaline asupra sangelui, compensand indicatorul de aciditate indus de majoritatea regimurilor de slabire. Deasemenea, semnintele de dovleac sunt bogate in proteine. Mai sunt de asemenea de folos pentru combaterea parazitilor intestinali, indeosebi a teniei, si pentru prevenirea litiazei urinare, formata din oxalati de calciu. Se recomanda pana la o jumatate de pahar pe zi.
4. Samburi de caisa
Se consuma numai samburi de caisa proaspata, cu un gust usor amarui si cu o aroma puternic migdalata. Samburii contin amygdalin, o substanta care ataca celulele canceroase si pot incetini raspandirea cancerului.
5. Seminte de susan
Seminele de susan sunt unul din cele mai vechi condimente cunoscute de omenire. Contin calciu, magneziu, fier, fosfor, vitamina B1, zinc si doua substante specifice, anume sesamina si sesamolina. Ambele reduc colesterolul si protejeaza celula hepatica. Se consuma maximum un sfert de cana.
6. Seminte de floarea soarelui
Semintele contin vitamina E, precum si fitosteroli care combat colesterolul, magneziu care amelioreaza simptomele de astm, scade tensiunea arteriala, previne crizele de migrena si accidentele vasculare. Se poate consuma pana la un sfert de cana de seminte. Daca sunt prajite isi pierd calitatile.
7. Seminte de chimion
Chimionul a fost folosit inca din antichitate considerat a avea calitati medicinale miraculoase. Ajuta la ameliorarea simptomelor de raceala, calmeaza durerile in gat (infuzie, cu chimion si ghimbir), are efect favorabil asupra functiei renale si celei hepatice, stimuleaza sistemul imunitar. Se recomanda o lingura plina de seminte intregi sau trecute prin aparatul de macinat.
8. Seminte de struguri
Semintele de struguri sunt bogate in vitamina E, flavonoide, acid linoleic si poifenoli, toate contribuind la reducerea tensiunii arteriale si a riscului de boli cardio-vasclare. Reduc intensitatea procesului inflamator. Se recomanda o doza de 1-2 linguri, care se poate repeta.
9. Alune de padure
Stimuleaza cresterea la adolescenti, constituie un aliment de echilibru in timpul sarcinii, sunt energizante pentru sportivi, sunt utile pentru prevenirea litiazei urinare si a colicelor nefritice, pot constitui un mijloc de eliminare a teniei si se recomanda diabeticilor pentru echilibrul alimentar afectat de regimul care li se impune.  Sunt de facut doua remarci: alunele sunt utile numai in stare naturala, neprajite si nu trebuie confundate cu arahidele, dotate cu mai putine calitati.
Sursa: obiectivinfo.ro.


loading...

Comentarii
Adauga un comentariu