Local

A avut loc prima întâlnire transfrontalieră din cadrul proiectului Erasmus+ KA201 Parteneriate strategice, Art Therapy for Autism

Publicat: 06 nov. 2021
_____ Vizualizări 0 Comentarii
A avut loc prima întâlnire transfrontalieră din cadrul proiectului Erasmus KA201 Parteneriate strategice Art Therapy for Autism
În perioada 25-29 octombrie 2021, în Olsztyn, Polonia,  a avut loc prima întâlnire transfrontalieră din cadrul proiectului Art Therapy for Autism

Școala Gimnazială Specială Pașcani are în derulare trei proiecte europene, Erasmus+ din care două de parteneriat stratetigic- KA229, Creating Positive Behaviors cu parteneri din Turcia și Grecia, proiectul KA201 Art Therapy for Autism, coordonat de școala noastră cu parteneri din Polonia, Letonia, Grecia, Macedonia de Nord și Turcia -, dar și un proiect de formare profesională Erasmus+ KA122, Spune DA educației digitale, NU abandonului școlar! care se va desfășura pe o perioadă de 18 luni, începând cu 2 decembrie 2021, cu formatori din Spania, Finlanda, Croația și Italia.

În perioada 25-29 octombrie 2021, în Olsztyn, Polonia,  a avut loc prima întâlnire transfrontalieră din cadrul proiectului Art Therapy for Autism, coordonat de Școala Gimnazială Specială Pașcani, alături de profesorii din școlile partenere: Posebno osnovno uciliste „d-r Zlatan Sremec „-Macedonia, Skopje, Eidiko Epaggelmatiko Gymnasio Kavalas, Grecia, Kavala, Valmieras pilsetas pasvaldibas Valmieras Gaujas krasta vidusskola attistibas centrs Letonia, Valmeira, Stowarzyszenie Wyjątkowe Serce, Polonia, Olsztyn, Mersin buyuksehir belediyesi ozel egitim uygulama okulu ii. kademe, Turcia, Mersin.

Au fost  realizate prezentări ale instituțiilor partenere, dar și ale diferitelor forme de artterapie utilizate la copiii cu autism. Pe parcursul celor cinci zile de proiect, cei patru profesori participanți din școala noastră,  au putut vadă și să lucreze în atelierele de olărit, de prelucrare a sticlei, de prelucrare a lemnului și a fierului, să realizeze cutii cu bijuterii, obiecte decorative din sticlă lipite la cald. Totodată,  au vizitat Scoala Specială Zespol din Olsztyn, un exemplu de dezvoltare instituțională prin diversitatea de servicii educaționale și terapeutice oferite tinerilor cu nevoi speciale. Exercițiile  referitoare la modalitatea de folosire a terapiei prin dans, terapia prin muzică, dar și felul cum este folosit teatrul pentru a dezvolta la copii cu autism abilitățile sociale și de comunicare au fost discutate împreună cu gazda noastră și cu profesorii de diferite specialități care se implică cu pasiune și devotament în îmbunătățirea calității vieții persoanelor cu nevoi speciale.

Această primă întâlnire în format fizic vine la aproximativ un an de la începerea proiectului, perioadă în care partenerii au inițiat proiectul în mediul online, au elaborat un instrument de evaluare a diferitelor forme de artterapie, instrument care va fi folosit pentru a evidenția beneficiile folosirii artterapiei la copii cu autism.

Următoarea întâlnire de proiect se va desfășura luna februarie în Macedonia de Nord, Skopje, urmând ca evenimente similare să se desfășoare în Grecia, Letonia, Turcia, iar ultima întâlnire de proiect va fi în România când vor fi și sintetizate rezultatele activităților.

Prezentul proiect își propune să abordeze o o tematică inovatoare, pornind la o nevoie specifică de formare identificată în rândul cadrelor didactice care lucrează cu tineri cu TSA. Așadar, scopul este utilizarea diferitelor forme de artterapie în activitățile educaționale cu copiii cu tulburări din spectrul autist. În cadrul acestui proiect se va realiza și se va adapta o grilă de evaluare special realizată pentru a măsura impactul diferitelor forme de artterapie asupra copiilor cu tulburări din spectrul autist care va fi aplicată în toate instituțiile partenere.

 

Adauga un comentariu